انواع کاغذ در صنعت چاپ کاتالوگ محصولات

یکی از موثرترین محصولات چاپی در اواسط قرن بیستم کاتالوگ و بروشور بوده که طراحی و چاپ این محصول وسیله ای بود که مشتریان از طریق خواندن نوشته ها و دیدن تصاویر به طور همزمان با کالاها و محصولات تولیدکنندگان در کمترین زمان ممکن اشنا شوند. خوب است بدانید که در اواسط قرن بیستم جامعه صنعتی موفق به  چاپ و طراحی کاتالوگ به عنوان وسیله تبلیغاتی گردید. اهمیت کاغذ و استفاده از ان برای تبلیغات باعث شد که احداث کارخانه مقواسازی در ایران، فعالیت خود را در زمینه کاغذسازی از سال 1313 شمسی در کرج آغاز نماید. این مقاله از مهرسام چاپ را دنبال کنید تا با انواع کاغذ در صنعت چاپ کاتالوگ محصولات آشنا شوید.

انواع کاغذ در صنعت چاپ

چاپ کاتالوگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

در واقع یک کاتالوگ مجموعه ای از صفحات است که بسیار هدفمند و با نظم و ترتیب خاص چیده شده اند. در صفحه اول کاتالوگ اطلاعات شرکت تولید کننده محصول وجود دارد و در صفحه بعدی تصاویر و اطلاعات دیگر شرکت تولید کننده محصول و یا خدمات مشاهده می شود. در حقیقت اهمیت چاپ کاتالوگ ارتباط بین تولید کننده یا فروشنده را با مشتری آسان تر و راحت تر می کند؛ ضمن این که ابزاری تبلیغاتی است که مشتری در تصمیم گیری نهایی برای خرید محصول یا کالای مورد نظر را راهنمایی می کند و همچنین بسیار موثر مفید است در ایجاد ارتباط بین تولید کننده  محصول با مشتریان.

انواع کاغذ در صنعت چاپ کاتالوگ محصولات

امروزه چند هزار نوع کاغذ وجود دارد که هر کدام برای مصارف مختلف بنا به نوع مورد استفاده و کاربرد در بازار موجود هستند. یکی از مواردی که در هزینه چاپ مورد توجه قرار گرفته نوع کاغذ و مقوای مصرفی می باشد. در صنعت کاغذ سازی انواع کاغذ چاپی را به چهار گروه اصلی تقسیم نموده اند که شامل موارد زیر است:

 1-کاغذ و مقوای گرافیکی

 2-انواع مقوای بسته بندی

 3- کاغذهای بهداشتی

 4- کاغذهای صنعتی

همچنین دسته بندی دیگری برای مصرف کننده های کاغذ بر اساس کاغذ تحریر، کاغذ روزنامه، کاغذ بایپل، مقوای جلد، کاغذ کتاب و کاغذ پاکت و … که جز کاغذهای معمولی به شمار می آید، انجام شده است.

انواع کاغذ در صنعت چاپ

اما در صنعت چاپ انواع کاغذهایی که مورد استفاده  قرار می گیرد شامل موارد زیر هستند:

  • کاغذ روزنامه

2- کاغذ تحریر

3- کاغذ گلاسه مات و براق

 4- کاغذ خود کپی

کاغذهای گلاسه و کتان پر کاربرد و مناسب در چاپ افست و دیجیتال هستند. کاغذ ها  در جنس و ضخامت های متفاوت تولید می شوند و هر کدام کارایی و کاربرد خود را دارند.

کاغذ غیر اسیدی

طول عمر کاغذ غیر اسیدی در مقایسه با کاغذهای اسیدی بیشتر می باشد و گزینه خوبی برای چاپ کتاب و نشریات نسبت به کاغذ اسیدی است.

کاغذ روزنامه

این کاغذ در چاپ روزنامه ها و قبض ها و … کاربرد دارد.

کاغذ مکانیکی

کاغذ مکانیکی نوعی کاغذ روزنامه مرغوب می باشد که برای افزایش مقاومت به آن تنها چند درصد خمیر شیمیایی افزوده شده است.

کاغذ شیمیایی

این نوع کاغذ از استحکام و رنگ خوبی برخوردار است و در تولید آن از خمیر چوب استفاده شده است. از آن بیشتر به عنوان کاغذ تحریر، کاغذ فتوکپی و مجله استفاده می شود. این نوع کاغذ مناسب برای سر برگ های اداری، تحریر و تایپ است.

کاغذ کارتریج

کاغذ کارتریج از انواع کاغذهای نسبتا سخت می باشد و انواع آن به صورت خشن، نیمه خشن، بدون پرداخت و با پرداخت تولید می شوند.

کاغذ مقوایی

از کاغذ مقوایی برای تهیه جلد کتاب، کاتالوگ، ساخت جعبه و کارتن استفاده می شود. از مقوای ضخیم تر برای بسته بندی و تهیه کتاب بچه ها و یا مقوای جلد صحافی استفاده می کنند.

کاغذ انتیک حجیم

از این کاغذ برای چاپ کتاب استفاده می شود.

کاغذ انتیک فشرده

از کاغذ انتیک فشرده برای چاپ کتاب استفاده می کنند.

کاغذ انگلیسی با سطح نرم

برای چاپ طرح هایی است که دارای جزییات و ظرافت بیشتری هستند.

کاغذ گلاسه

از بهترین نوع کاغذ های چاپی می باشد که سطح آن بسیار صاف و براق بوده و با مواد معدنی و خاک چینی پوشش داده شده است.

کاغذ کارتریج پوشش دار و کاغذ کرومو

این نوع کاغذ از گلاسه های مات سبک تر است و در چاپ بعضی از مجلات رنگی و کتاب های عکس دار استفاده می شود کاغذ کرمو فقط در یک طرف پوشش شده و برای چاپ پوستر و نمونه گیری و چاپ کتاب و چاپ لیبل استفاده می شود.

کاغذ پلاستیکی

قیمت آن گران است و برای تولید محصولات ضد آب مانند نقشه و کتاب کودکان و … کاربرد دارد .جنس این کاغذ بسیار زبر و خشن و قابل شستشو می باشد .

کاغذ خود کپی

این کاغذ در چاپ فاکتور و نسخه پزشکان کاربرد دارد.

کاغذ چاپ دیجیتال

در چاپ دیجیتال از تونر به جای مرکب استفاده می شود. موفقیتهای به وجود آمده در چاپ دیجیتال استفاده از هر نوع کاغذ را که در روش چاپ افست نیز استفاده می شود، برای چاپ دیجیتال نیز فراهم نموده است. یکی از موارد مهم در چاپ دیجیتال رطوبت کاغذ می باشد. کاغذهای پلاستیکی مناسب در چاپ دیجیتال شبیه کاغذ گلاسه می باشند که قیمت آن ها گرانتر است.

کاغذهای مخصوص

این نوع کاغذ می تواند کاغذ اسکناس، کاغذ دیواری،کاغذ خود چسب و یا تمبر باشد.

انواع کاغذ در صنعت چاپ

چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی برای محصولات و کالا و خدمات شرکتها می باشد که می تواند اطلاعات مفیدی از محصول شرکت مورد نظر به مشتری بدهد. چاپ کاتالوگ اگر با کیفیت و شفاف و با دوام باشد، می تواند نقش موثری در ارائه خدمات به مشتریان ایفا کند. تعیین بازار هدف، زمان و نحوه توزیع در موفقیت کاتالوگ نقش مهمی دارد. علاوه بر آن در روند چاپ کاتالوگ حرفه ای مواردی مانند صفحه آرایی اصولی، صفحه بندی مناسب، برش و بسته بندی کاتالوگ نیز موثر هستند.

توجه داشته باشید که محصولات آرایشی، بهداشتی، دارویی، مواد غذایی، دستگاه ها، قطعات جانبی و … همگی به کاتالوگ و بروشورهای داخل محصول نیاز دارند.

مشخصات چاپ کاتالوگ سایز a4

ابعاد – سایز فایل طراحی باید سایز دقیق a4 باشد و هر صفحه به شکل جداگانه طراحی ارسال می شود

نوع چاپ – چاپ کاتالوگ دفترچه ای بصورت اختصاصی و چاپ افست تمام رنگی می باشد.

راهنمای طراحی – فایل طراحی صفحات کاتالوگ باید 21 در 29 باشد.

یووی موضعی

که امکانش بر روی جلد و صفحات داخلی کاتالوگ وجود دارد.

هزینه یووی موضعی جلد کاتالوگ

200 هزار تومان هزینه فیلم یووی و عکاسی بوده و هزینه چاپ یووی موضعی به ازای هر 1000عدد 200 هزار تومان می باشد.

کیفیت چاپ در کاتالوگ a4 از اهمیت زیادی برخوردار است بخاطر همین برای اعتماد بیشتر مشتریان کلیه کاتالو گ های a4 گارانتی کیفیت شدند. اگر مشکلی در چاپ کاتالوگ a4 شما پیش بیاد، یا در قوانین گارانتی وجود داشته باشد، فرایند چاپ مجدد کاتالوگ شما استارت خواهد خورد.

مزایای چاپ کاتالوگ a4

مزایای چاپ کاتالوگ یک سرمایه گذاری می باشد که به شرکتها این اجازه را داده است تا خدمات و محصولات خود را از این طریق بین خود و مشتری به اشتراک بزارند که متناسب با هر محصول در صفحات کاتالوگ  توضیحات کامل همراه با تصاویر محصول برای جذب بیشتر مشتریان ساماندهی شده است و این امکان را برای مشتری فراهم اورده است که بهترین انتخاب ممکن را برای خرید محصولات و خدمات مورد نظر از شرکت داشته باشد. کاتالوگ های چاپی بسیار انعطاف پذیرند چون می توان انها را مشابه مجله و یا یک کتاب طراحی کرد به کارشناسان ما در پایتخت بیشتر از همه اعتماد کنید چون متخصص در امر چاپ محصولات و خدمات شما در هر زمینه همراه با توضیحات و عکس متنوع محصولات می باشند.

سایز چاپ کاتالوگ بیشتر سایز a4 است .

چاپ کاتالوگ a5

چاپ کاتالوگ a5 ابزاری مقرون به صرفه برای معرفی محصولات و خدمات است که در بین کاتالوگ های موجود از قیمت پایین تری برخوردار است  اما به دلیل فضای کمتر صفحات باید مطالب کمتری در هر صفحه قرار بگیرد . در چاپ کاتالوگ a5 باید به طراحی قیمت و جنس کاتالوگ دقت کرد . هر کاتالوگ a5 دارای صفحه جلد رو و پشت و همچنین صفحات میانی است کاتالوگ a5 با صحافی عمودی عمودی  و با صحافی افقی داریم برای ایجاد یک طراحی زیبا در کاتالوگ a5 باید از عکسهای حرفه ای از خدمات یا محصولات خود استفاده کنید.

قیمت چاپ کاتالوگ a5

خدمات جانبی و تعداد صفحات کاتالوگ a5 در محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ a5 موثر هستند. چاپ کاتالوگ a5 تقاضای بیشتری نسبت به سایر انواع چاپ دارد و نوع استاندارد می باشد .

قیمت چاپ کاتالوگ چگونه محاسبه می شود؟

قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت دستگاه چاپ و تجهیزات چاپخانه ها مشخص می شود .هر چی کیفیت چاپ کاتالوگ بالاتر باشد قیمت بالاتری به همراه می اورد.

نتیجه گیری

شرکت‌ها برای معرفی محصولات و خدمات خود از کاتالوگ استفاده می کنند. مشتری با دیدن توضیحات نوشته ها و عکس محصولات  مورد نظر خود را جستجو و تقاضای خرید می کند. چاپ کاتالوگ ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده ایجاد می کند. چاپ و طراحی بروشور همچنان مورد نیاز است. مزیت چاپ کاتالوگ برای محصولات بسیاری از کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از چاپ کاتالوگ استفاده می کنند و ابزاری قدرتمند برای توسعه بازار معرفی محصولات و بازاریابی هستند.

مجموعه مهرسام چاپ برگرفته از تیمی قوی و با تجربه می تواند در زمینه چاپ کاتالوگ، مجله و نشریات و … شما را همراهی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین امتیازات ۵ از ۵