ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی

ایده پردازی در طراحی کلیه ابزارهای تبلیغاتی از نکات بسیار مهم می باشد. که تمامی کسب و کارها برای موفقیت در تبلیغات شان ملزم به رعایت آن می باشند. از مهم ترین و با قدرت ترین ابزارهای تبلیغاتی می توان به بروشور و تراکت ها اشاره نمود. چراکه می توانید آن ها را در محلی نصب نمایید، از طریق پست ارسال کنید و یا در پیشخوان های نمایشگاه ها توزیع نمایید.

مهم ترین اصل در استفاده از این روش تبلیغاتی، انجام صحیح طراحی می باشد.

تراکت و یا هر ابزار تبلیغاتی شما باید بتواند توجه مخاطبان را جلب نماید. حال سوال این است:

راهکار صحیح رسیدن به این هدف چیست؟

پاسخی قطعی به این سوا توجه به ایده پردازی در طراحی می باشد.
یک طراح کاربلد می‌تواند تراکت و بروشوری طراحی کند که به‌ راحتی توجه مخاطب شما را جلب کند. چاپ و ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی از خدماتی است که در مهرسام چاپ ارائه می‌شود. در این مقاله نکاتی که در ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی به ویژه در طراحی بروشور و تراکت قابل اهمیت است را بررسی خواهیم کرد.

1.انتخاب صحیح تصاویر

تصویر درستی را در طراحی انتخاب نمایید. گاهی یک تصویر درهم و برهم و گاهی یک تصویر ساده، بسته به هدف ما از طراحی می تواند به حد چشمگیری نظر مخاطب را جلب نماید. اصل مهم در انتخاب تصاویر برای ایده پردازی در طراحی ارتباط مستقیم تصویر با خدمات و محصولات شما می باشد.

اگر تصاویر شما به اندازۀ کافی مناسب باشد، برای دوستانشان نیز درباره آنها تعریف خواهند کرد و دسترسی به تراکت یا بروشور شما را دو و حتی سه برابر می‌کنند. این دقیقا همان هدفی است که هر کسب‌وکاری در طراحی و چاپ بروشور و تراکت دارد. یک ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی که بسیار جالب توجه بود این بود تراکت ها شبیه برگه‌های اسکناس چاپ می‌شدند
و هر عابری را وادار می‌کردند تا آن را از روی زمین بردارند.

2.کنتراست در ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی

یکی از تکنیک‌های ساده برای ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی ، طراحی آن‌ها در رنگ‌های روشن و برجسته است. مثلاً متن زرد رنگ روی زمینۀ مشکی و صورتی و نارنجی می تواند جلوه بسیار زیبایی داشته باشد.حتما مطلب ترفندهایی برای چاپ رنگ مشکی را مطالعه نمایید.

تمام این ترکیبات رنگی روشن، برجسته و چشم‌نواز هستند. مشتریانی که در پیاده‌رو قدم می‌زنند، رانندگان در پشت فرمان و کسانی که در کافه‌ها نشسته‌اند، نباید شانس دیدن آن را از دست بدهند.

رنگ ها در طراحی تبلیغات چاپی اهمیت بسیار زیادی دارند.
و طراحان در هنگام:
• طراحی و چاپ کاتالوگ
• طراحی و چاپ بروشور
• طراحی و چاپ پوستر
• طراحی هدایای تبلیغاتی
• طراحی انواع ابزارهای چاپی تبلیغات
باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

3.هدفی مشخص باید داشته باشید

هدفتان برای طراحی و چاپ بروشور چیست؟
می‌خواهید فروشگاه جدیدتان را معرفی کنید؟
در همان خط اول آدرس فروشگاه را بنویسید.
می‌خواهید یک فروش ویژه را تبلیغ ‌کنید؟

باید رقم تخفیف را بزرگ و برجسته روی تراکت بنویسید تا به‌راحتی دیده و فهمیده شود. این کار چشم مشتریان را به تخفیف جلب خواهد کرد. تعیین هدف برای ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد پس از آن در هنگام طراحی باید این هدف به صورت برجسته در طرح شما مشخص باشد به طوری که با اولین نگاه مخاطب متوجه منظور شما شده و هدف شما از چاپ بروشور یا هر نوع ابزار تبلیغاتی دیگر را متوجه شود. با هر هدفی می توانید به ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی بپردازید به شرطی که موضوع را در همان ابتدای کار به مخاطب معرفی کنید و آن را شفاف در میان بگذارید.

4.از ساده گویی استفاده نمایید

در دنیای امروز که افراد هر روزه با هزاران هزار تبلیغ مختلف مواجه می‌شوند، وقت زیادی برای مطالعه‌ی تبلیغات نمی‌گذارند. پس هدف دوم بعد از جلب توجه مخاطب، این است که در زمانی کوتاه بتوانید اطلاعات لازم را به او منتقل کنید. به یک طراحی جذاب با ساده‌ترین جملات برای انتقال اطلاعات فکر کنید!

تراکت به هیچ عنوان ابزار تبیلغاتی نیست که بتوان بر روی آن از توضیحات مفصل استفاده کرد.تنها نکات کلیدی و کوتاه را باید انتخاب کنید. تا در نهایت سرعت بهترین مطالب را به مخاطب منتقل نمایند.

5.محیط پخش را در نظر داشته باشید

یکی از مسائلی که در هنگام ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشید، این است که تراکت شما قرار است در چه محیطی پخش شود؟ طرحی داشته باشید که در محیط مورد نظرتان تاثیرگذار باشد. به طور مثال می‌توانید تراکتی طراحی کنید که شبیه پنجره است و آن را بر روی دیوار خانه‌ها نصب کنید، جذاب نیست؟ مورد دیگری که باید به آن دقت کنید این است که رنگ تراکت تان را متفاوت با رنگ محیط انتخاب کنید. برای مثال اگر قرار است تراکت را پشت شیشه‌ی ماشین بگذارید، قطعاً رنگ سفید، یا آبی روشن گزینه‌ی خوبی نخواهد بود.

رنگی متفاوت انتخاب کنید و مطمئن باشید.
چنین طراحی غیرمنتظره‌ای راحت‌تر دیده خواهد شد.

6.سلیقه‌ی مخاطب را فراموش نکنید!

ایده پردازی در طراحی

شاید به نظر شما ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی تان ایده آل باشد، اما برای مخاطب شما جذاب نباشد. به طور مثال اگر می‌خواهید برای محصولات آرایشی به سمت طراحی و چاپ تراکت , طراحی بروشور و یا چاپ کاتالوگ بروید، اجازه دهید که یک خانم در این مسیر شما را همراهی کند. به طور قطع او سلیقه‌ی افرادی که مثل خودش فکر می‌کند را بهتر می‌شناسد. شما باید خود را به جای مخاطب قرار دهید و از دید او به چاپ بروشور یا هر ابزار تبلیغای خود نگاه کنید

و بببنید که آیا از نظر مشتری طرح شما قابل پسند هست یا خیر؟
شناخت دقیق از مخاطبین به شما در راستای ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی کمک زیادی می کند و شما می توانید با این شناخت و اطلاعاتی که به دست می آورید طرح های خلاقانه ای برای ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی داشته باشید. این اطلاعات بسته به نوع کسب و کار شما و سلیقه مشتریان تان تفاوت دارد برای مثال رنگ های مورد علاقه در طراحی بروشور محصولات آرایشی و بهداشتی که بیشتر خانم ها مخاطبین آن هستند را پیدا کنید و طرح هایی انتخاب کنید که باب میل خانم ها باشد

به این ترتیب می توانید دل آنها را به دست آورید و بروشور خود را به آنها بقبولانید.

7. در ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی سوال بپرسید

راه ساده و به‌ شدت مؤثر دیگر برای جلب توجه در ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی ، پرسیدن سوال است. سوال شما باید کاملاً مرتبط با مشتریان شما باشد تا بتواند توجه مخاطب مورد نظرتان را به خود جلب کند. البته پاسخ هم باید با محصولات و خدمات پیشنهادی شما مرتبط باشد و مشتریان را برای برداشتن قدم بعدی در فرایند خرید ترغیب کند. دانستن این نکات می‌تواند شما را در طراحی تراکتی که مورد نظرتان است کمک کند. اما راه دیگری هم وجود دارد، شما می‌توانید کار ایده پردازی در طراحی ابزارهای تبلیغاتی خود را با خیال راحت به کارشناسان طراحی مهرسام چاپ بسپارید. تلاش همکاران ما در واحد طراحی و چاپ مهرسام بیشتر دیده شدن کسب‌وکارتان از طریق اقلام چاپی و تبلیغاتی است.
با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *