روانشناسی رنگ قرمز در طراحی کاتالوگ رستوران

طراحی کاتالوگ رستوران

در این مقاله از وبسایت مهرسام چاپ به بررسی دلیل استفاده از رنگ قرمز در طراحی کاتالوگ رستوران پرداخته خواهد شد. فضای داخلی رستوران شما تنها جایی نیست که باید در مورد انتخاب رنگ خود هوشیار باشید، زیرا رنگ های موجود در طراحی کاتالوگ رستوران نیز می تواند بر مشتریان تأثیر بگذارد. بنابراین، زمانی که در حال ایجاد منوی رستوران خود هستید، باید از رنگ هایی که استفاده می کنید و نحوه تعامل آنها با مشتریان و تأثیرگذاری بر اشتها و انتخاب آنها آگاه باشید. وقتی صحبت از رنگ های منو می شود، بسیاری از قوانین مشابه طراحی داخلی اعمال می شود.

شما می خواهید از رنگ های غیر طبیعی مانند آبی و بنفش اجتناب کنید و در عوض با توجه به مفهوم و سبک رستوران خود، رنگ های روشن و زنده مانند قرمز، زرد و نارنجی را انتخاب کنید. همچنین می‌خواهید از نحوه تعامل رنگ‌ها با یکدیگر در طراحی کاتالوگ رستوران آگاه باشید و مطمئن شوید که با هم در تضاد نیستند. نکته دیگر این است که چگونه رنگ های منوی شما با رنگ های فضای ناهارخوری شما ارتباط برقرار می کند. به عنوان مثال، اگر فضای داخلی شما از رنگ های خاکی زیادی مانند قهوه ای و سبز تیره استفاده می کند، نمی خواهید از رنگ های روشن زیادی در طراحی کاتالوگ خود استفاده کنید.

انتخاب طرح رنگ رستوران بسیار مهم است زیرا سایه هایی که برای تزئین کسب و کار خود استفاده می کنید می تواند تأثیر زیادی روی مشتریان شما داشته باشد. برای انتخاب رنگ بندی ایده آل، باید به این فکر کنید که می خواهید مشتریان شما در رستوران شما چه نوع تجربه ای داشته باشند. علاوه بر این، برای موسسات مدرن، ممکن است بخواهید انواع دکورها و طرح های رنگی محبوب را در نظر بگیرید. اما، صرف نظر از اینکه از چه رنگ هایی در عملیات خود استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که آنها مطابق با هدف شما هستند.

تاثیر رنگ ها در طراحی کاتالوگ رستوران

کاربرد رنگ در طراحی کاتالوگ رستوران و سایر کسب و کار ها می تواند نقش مهمی در انتقال اطلاعات به صورت غیرکلامی، ایجاد حالات خاص و حتی تاثیرگذاری بر تصمیمات افراد داشته باشد. با توجه به اینکه 90 درصد قضاوت های فوری تحت تأثیر تأثیرات روانی رنگ به تنهایی است، مهم است که بدانیم رنگ ها چه معنایی دارند و چه پاسخ هایی می توانند برانگیزند. سپس می توانید ظاهری را که می خواهید برای طراحی کاتالوگ رستوران و شرکت خود انتخاب کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.

در صنعت غذا، رنگ چیزهای زیادی در مورد اینکه شما چه کسی هستید و رستوران شما در مورد چیست می گوید. تصور کنید گروهی از تاجران برای بازدید از یک رستوران گران‌قیمت میشلن می‌روند. وقتی وارد رستوران می شوند، به اطراف نگاه می کنند و می بینند که کل فضای داخلی نارنجی نئون، سبز لجنی و زرد خردلی است. وقتی منو دریافت می‌کنند، متوجه می‌شوند طراحی کاتالوگ رستوران نیز با همین رنگ‌ها پوشانده شده است که خواندن متن را دشوار می‌کند. در این مرحله، آنها احتمالاً احساس انزجار، شوکه یا گیجی می کنند. برخی از آنها حتی ممکن است در نقطه ای باشند که قبل از اینکه طعم غذا را بچشند، آماده بلند شدن و رفتن هستند. چرا؟ زیرا شما انتظار ندارید که سبک رنگی فضای داخلی و طراحی کاتالوگ رستوران مجلل به این شکل باشد.

با این حال، اگر وارد این رستوران می‌شدند و می‌دیدند که فضای داخلی سیاه و سفید با عناصری از رنگ طلایی است و طراحی کاتالوگ رستوران نیز تمیز و خواندنی است، احتمالاً اوقات بسیار لذت‌بخش‌تری خواهند داشت. این عمدتا به این دلیل است که مردم تمایل دارند رنگ‌هایی مانند سیاه، سفید و طلایی را با چیزی تازه، کلاسیک و مجلل مرتبط کنند، که دقیقاً همان چیزی است که در یک رستوران مجللی مانند ستاره میشلن انتظار دارید. به همین دلیل است که رستوران ها و مشاغل باید مراقب رنگ هایی که برای شرکت خود انتخاب می کنند، باشند. رنگ هایی که در لوگوی خود قرار می دهید به احتمال زیاد در طراحی کاتالوگ و سپس چاپ کاتالوگ، دکوراسیون داخلی و برند کلی شما نقش خواهد داشت.

طراحی کاتالوگ رستوران

تاثیر رنگ قرمز در طراحی کاتالوگ رستوران

رنگ‌ها می‌توانند مشتریان شما را خوشحال کنند، اشتهای آن‌ها را افزایش دهند، گردش میز را افزایش دهند و فضای ناهارخوری شما را بزرگ‌تر نشان دهند. اما، آنها همچنین می توانند بر مشتریان شما تأثیر منفی بگذارند، بنابراین مهم است که بدانید انتخاب رنگ داخلی شما چگونه بر پیام رستوران شما تأثیر می گذارد. برای انجام این کار، ابتدا باید روانشناسی رنگ در کاتالوگ را درک کنید و سپس یاد بگیرید که چگونه رنگ ها با هم در طراحی کاتالوگ رستوران سازگار و مکمل هستند.

استفاده از رنگ قرمز در دیزاین فضا و حتی طراحی کاتالوگ رستوران، بسیار هیجان انگیز است، تحریک بصری زیادی برای مهمانان شما ایجاد می کند، ضربان قلب مهمانان را افزایش می دهد و می تواند آنها را گرسنه کند. همچنین می تواند باعث شود مهمانان شما سریع غذا بخورند و بروند که برای افزایش نرخ گردش مالی شما مفید است. البته از رنگ زرد هم در کنار قرمز استفاده می شود تا از یکنواختی کاربرد قرمز در طراحی کاتالوگ رستوران جلوگیری شود، هم اینکه رنگ زرد نیز از جمله رنگ های گرمی است که تحریک کننده است و تاثیری مشابه رنگ قرمز را ایجاد می کند.

برخی از سایه های زرد روشن تأثیری مشابه رنگ قرمز دارند و مردم را خوشحال و راضی می کنند. به طور کلی، رنگ زرد بسیار پر جنب و جوش و هیجان انگیز است، بنابراین کاربرد آن در کنار قرمز انتخاب ایده آلی برای محیط های پر جنب و جوشی همچون رستوران و فست فودی است.

کلام آخر درباره طراحی کاتالوگ رستوران

معولا رنگ‌های قرمز و زرد محبوب‌ترین رنگ‌ها در صنایع غذایی هستند، زیرا این رنگ‌ها توانایی جلب توجه مردم و برانگیختن اشتهای آنها را دارند. به همین دلیل است که بسیاری از زنجیره‌های غذایی مانند مک‌دونالدز، برگر کینگ، جانی راکتز و پاپیز از این دو رنگ با هم در برندسازی و طراحی کاتالوگ رستوران خود استفاده می‌کنند. بنابراین قبل از اینکه به طراحی کاتالوگ رستوران جدید خود بپردازید، به اندازه کافی برای انتخاب طرح رنگی که نشان دهنده شما و برند رستوران تان باشد، وقت بگذارید.

مهرسام چاپ با علم به تاثیر روانشناسی رنگ ها در طراحی کاتالوگ، منحصر به فرد ترین منوها را طراحی می کند، و شما با خیالی آسوده می توانید طراحی بروشور رستوران خود را به این مجموعه بسپارید، تا همانند رستوران های زنجیره ای مک دونالد پر سود و پر فروش باشید

منبع

میانگین امتیازات ۵ از ۵
57 پاسخ
    • محمد ذاکری
      محمد ذاکری گفته:

      سلام روز شما بخیر
      برای روی جلد کاغذ گلاسه از ۱۵۰ تا ۲۵۰ گرم و برای داخل هم گلاسه های تا ۱۲۰ گرم نهایتا خوب هست البته به تعداد و تیراژ هم ارتباط دارد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه طراحی کاتالوگ مراجعه بفرمایید:

      پاسخ
    • محمد ذاکری
      محمد ذاکری گفته:

      در انتخاب ابعاد کاغذ چند پارامتر وجود دارد.
      ۱- بهینه ترین ابعاد کاغذ (سایزهای استاندارد)
      ۲- ابعاد فرم چاپ
      ۳- نظر شما
      برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه طراحی کاتالوگ مراجعه کنید

      پاسخ
    • محمد ذاکری
      محمد ذاکری گفته:

      سلام، به درخواست شما میتواند عمودی یا افقی باشد. برای آشنایی بیشتر با ابعاد کاتالوگ شما را به صفحه طراحی کاتالوگ ارجاع می‌دهم

      پاسخ
    • محمد ذاکری
      محمد ذاکری گفته:

      در قیمت چاپ بروشور موارد زیادی دخیل هستند اما برای آشنایی با این موارد و دریافت قیمت به صفحه چاپ بروشور مراجعه کنید.

      پاسخ
    • محمد ذاکری
      محمد ذاکری گفته:

      خوشحالیم که رضایت شما حاصل شده
      منتظر دیدار مجددتون هستیم

      پاسخ
  1. رفیعی
    رفیعی گفته:

    وقت بخیر پاکت برای طلا فروشی می خوام ولی هیچ طراحی ندارم براش میشه خودتون راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • محمد ذاکری
      محمد ذاکری گفته:

      سلام
      این برنامه برای صفحه آرایی کاتالوگ و بروشور و مجلات کاربرد دارد

      پاسخ
    • محمد ذاکری
      محمد ذاکری گفته:

      کمترین تعداد چاپ افست ۱۰۰۰ عدد می باشد در غیر این صورت به صورت دیجیتال چاپ می کنیم

      پاسخ
  2. صبوری نگار
    صبوری نگار گفته:

    سلام کارت ویزیت میخوام ی سری طرح از خودم هست فقط جنس کارت میخوام لمینت برجسته باشه ۹×۶امکانش هست برام بزنید

    پاسخ
  3. گلرخ
    گلرخ گفته:

    سلام هزینه تراکت A5 سفید تک رو سفید و ۸۰ گرمی چقدر میشه ممنون و هزینه طراحیش چقدر میشه؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *