چاپ افست چیست؟/ بخش اول

چاپ افست یک روش چاپ رایج است که در آن تصویر مرکب از صفحه ای به یک پتو لاستیکی و سپس به سطح چاپ منتقل می شود (یا “افست” می شود). هنگامی که در ترکیب با فرآیند لیتوگرافی ، که بر اساس دفع روغن و آب است ، استفاده می شود ، روش جبران کننده از یک حامل تصویر تخت (پلانوگرافی) استفاده می کند. غلطک های جوهر جوهر را به مناطق تصویر حامل تصویر منتقل می کنند ، در حالی که غلتک آب یک فیلم بر پایه آب را به مناطق غیر تصویر اعمال می کند.

فرآیند مدرن “وب” یک حلقه بزرگ کاغذ را از طریق یک دستگاه پرس بزرگ در چندین قسمت ، به طور معمول برای چندین متر تغذیه می کند ، سپس با تغذیه کاغذ به طور مداوم چاپ می شود.

توسعه مطبوعات افست به دو نسخه انجام شد: در سال 1875 توسط رابرت باركلی از انگلیس برای چاپ روی قلع و در سال 1904 توسط ایرا واشنگتن روبل از ایالات متحده برای چاپ روی كاغذ.

تاریخچه

در ابتدا لیتوگرافی ایجاد شد تا روشی ارزان برای بازتولید آثار هنری باشد. این فرآیند چاپ محدود به استفاده در سطح صاف و متخلخل بود زیرا صفحات چاپ از سنگ آهک تولید می شدند. در حقیقت ، کلمه “لیتوگرافی” از لحاظ تاریخی به معنای “یک تصویر از سنگ” یا “چاپ شده از سنگ” است.

اولین دستگاه چاپ لیتوگرافی افست دوار در انگلستان ایجاد شد و در سال 1875 توسط رابرت بارکلی به ثبت رسید این پیشرفت فن آوری های چاپ انتقال در اواسط قرن نوزدهم و ماشین چاپ دوار چاپ ریچارد مارچ هوو در سال 1843 را در هم آمیخت – مطبوعاتی که به جای سنگ مسطح از استوانه فلزی استفاده می کرد. استوانه افست با مقوای مخصوص پردازش شده بود که تصویر چاپ شده را از سنگ به سطح فلز منتقل می کرد. بعداً ، پوشش مقوایی استوانه افست به لاستیک تغییر یافت که هنوز هم متداول ترین ماده است.

با بسته شدن قرن نوزدهم و رواج عکاسی ، بسیاری از شرکت های چاپ سنگی از تجارت خارج شدند. حکاکی عکس ، فرایندی که به جای تصویرگری از فناوری نیمه کاره استفاده می شد ، به زیبایی شناسی اولیه آن دوران تبدیل شد. بسیاری از چاپگران ، از جمله ایرا واشنگتن روبل از نیوجرسی ، از فرآیند لیتوگرافی کم هزینه برای تولید کپی عکسها و کتابها استفاده می کردند. روبل در سال 1901 کشف کرد – با فراموش کردن بارگذاری یک ورق – که چاپ از غلتک لاستیکی ، به جای فلز ، صفحه چاپ شده را واضح تر و واضح تر می کند. پس از پالایش بیشتر ، شرکت چاپخانه Potter Press در نیویورک در سال 1903 مطبوعاتی تولید کرد. در سال 1907 مطبوعات افست روبل در سانفرانسیسکو مورد استفاده قرار گرفت.

شرکت مطبوعات اتوماتیک هریس نیز مطبوعاتی مشابه در همان زمان ایجاد کرد. چارلز و آلبرت هریس مطبوعات خود را “بر روی دستگاه پرس حروف چرخشی” مدل سازی کردند.

استلی تی مک برایر ، ناشر روزنامه ، مطبوعات افست وب Vanguard را برای چاپ روزنامه اختراع کرد که در سال 1954 در فورت ورث ، تگزاس رونمایی کرد.

چاپ افست مدرن

یکی از عملکردهای مهم در فرآیند چاپ ، تولید پیش چاپ است. در این مرحله اطمینان حاصل می شود که تمام پرونده ها به طور صحیح آماده می شوند تا آماده چاپ شوند. این شامل تبدیل به مدل رنگی مناسب CMYK ، نهایی کردن پرونده ها و ایجاد صفحات برای هر رنگ کار است که باید روی مطبوعات اجرا شود.

لیتوگرافی افست یکی از متداول ترین روش های ایجاد مواد چاپی است. چند مورد از کاربردهای رایج آن عبارتند از: روزنامه ها ، مجلات ، بروشور ، لوازم التحریر و کتاب. در مقایسه با سایر روشهای چاپ ، چاپ افست برای تولید اقتصادی با حجم زیاد چاپهای با کیفیت بالا به روشی که نیاز به نگهداری کمی داشته باشد ، بهترین روش است. بسیاری از پرسهای افست مدرن از سیستمهای صفحه به کامپیوتر در مقایسه با جریان کار قدیمی کامپیوتر از فیلم استفاده می کنند که کیفیت آنها را بیشتر می کند.

چاپ افست به دو نوع وجود دارد: افست مرطوب و افست بدون آب. لیتوگرافی افست مرطوب از ترکیبی از مایعات مرطوب کننده برای مدیریت چسبندگی جوهر و محافظت از مناطق غیر تصویر استفاده می کند. لیتوگرافی افست بدون آب از روش دیگری استفاده می کند که در آن مناطق غیر تصویر صفحه با استفاده از یک لایه سیلیکون دافع جوهر محافظت می شوند. لیتوگرافی افست بدون آب نسبتاً جدید است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

00/01/04

میانگین امتیازات ۵ از ۵