آشنایی با رنگ سال 2021 یا همان 1400بخش اول

همانطور که می دانید هر ساله به عنوان گزینه ای برای رنگ سال، یک رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود و افراد نیز براساس همان لباس خود را تهیه می کنند یا دست به فعالیتی در این زمینه می زنند. در این بین شرکت پنتون تصمیم گرفته گزینه رنگی سال 2021 یا همان 1400 را اعلام کند. طبق اعلام این شرکت، دو رنگ خاکستری و زرد را باید رنگ سال بدانیم.

مدیرعامل پنتون اعلام کرده از دلایل انتخاب این گزینه های رنگی چنین بوده که رنگ زرد و خاکستری به معنای امید به زنگی، انعطاف پذیری بیشتر، رسیدن به آرامش پس از سختی و برخی دیگر است. گزینه رنگ زرد انتخاب شده شرکت پنتون به شماره کد PANTONE 13-0647 بوده که درخشان و پرنشاط به نظر می رسد.

همچنین بسیار انرژی بخش است و یک رنگ گرم هم به حساب می آید. هنگامی که دو رنگ زرد و خاکستری را ترکیب هم می کنیم، معنای مختلفی نظیر شنیدن شدن صدای درون، دیده شدن و بسیاری دیگر به چشم می خورد. به نوعی این ترکیب ما را به سوی امید و هوشمندی در کنار نوآوری سوق خواهد داد.

سال 1400 چه رنگی به عنوان رنگ سال است؟

همانطور که می دانید سال گذشته برای بشر سال بسیار سختی بود. در واقع دو رنگ زرد و خاکستری به معنای استعاری نور انتهای تونل هستند و این یعنی رسیدن به آرامش پس از سختی. رسیدن به روشنایی بعد از تاریکی. لوری پرسمن، مدیر مؤسسه رنگ پنتون گفت: هیچ رنگی نمی‌تواند معنای لحظه را درک کند.

 همه ما متوجه هستیم که به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. همه ما درک عمیق‌تری از چگونگی نیاز به یکدیگر و حمایت عاطفی و امید داریم. این ترکیبی است که بیانگر انعطاف پذیری، خوش بینی و امید و مثبتی است که ما نیاز داریم.” لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون گفت: تصمیم ما انتخاب دو رنگ مستقل کنار هم بود.

در بخشی دیگر افزوده شد که این پیوند رنگی نماد قدرت و امید است و موجب زنده نگه داشتن روحیه افراد خواهد شد. گذشته از آن دو رنگ زرد و خاکستری سنخیت بسیاری با هم دارند و اگر در کنار هم قرار گیرند، جلوه زیبایی در هر اجسامی به وجود می آورند.

کارشناسان معتقدند که رنگ زرد با داشتن انرژی، صمیمت، گرمی، نشاط و قدرت گزینه مناسبی برای انتخاب است. در سوی دیگر رنگ خاکستری نیز روح انگیز و شادی آور است و چه خوب اگر کنار رنگی چون زرد ظاهر شود. ناگفته نماند رنگ خاکستری به شماره کد 17-5104 Ultimate Gray شناخته می شود.

در این بین باید هر دو گزینه را رنگ های جذاب در کاربری به حساب آورد و نظر مخاطب را به خوبی جلب خواهند کرد. مواردی که نباید به راحتی از کنار آنها گذشت. اخیرا مجله harchitecturaldigest در توصیف این رنگ‌های سال چنین توصیفی داشته که خاکستری زنبور عسل کارگر و زرد زنبور ملکه است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

99/12/10

میانگین امتیازات ۵ از ۵