از کاتالوگ در چه صنایعی استفاده می شود؟

تبلیغات، امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین و موثر ترین روش برای رونق دادن به یک کسب و کار می باشد. امروزه شاهد روش های تبلیغاتی مختلفی می باشیم که هرکدام در زمینه ای خاص، باعث رونق و گسترش حرفه یا کسب و کاری می شوند. کاتالوگ یکی از روش های تبلیغاتی است که می توان گفت تمامی تولیدی ها و کسب و کار های امروز به آن وابسته می باشند. کاتالوگ به خوبی نام تجاری و محصول شما را در دسترس افرا قرار می دهد. اما از کاتالوگ در چه صنایعی استفاده می شود؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه قصد داریم شما را با کاتالوگ و کاربرد آن آشنا کنیم.

کاربرد کاتالوگ

کاتالوگ چیست؟

قبل از پرداختن به مبحث اصلی مقاله، بد نیست کمی با کاتالوگ و کاربرد کاتالوگ آشنا شوید.همان طور که اشاره کردیم، کاتالوگ یکی از روش های تبلیغاتی می باشد که امروزه اکثر کسب و کار ها از این روش تبلیغاتی برای پیشبرد خود استفاده می کنند. کاتالوگ علاوه بر اینکه یکی از موثر ترین روش های تبلیغاتی می باشد، به عنوان قدیمی ترین روش تبلیغاتی نیز شناخته می شود. اما کاتالوگ چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که کاتالوگ ازجمله اقلام چاپی در حوزه تبلیغات و بازاریابی می باشد. به گفته ای دیگر کاتالوگ دفترچه ای می باشد که ریز ترین و جامع ترین اطلاعات مورد نیاز یک فروشنده یا خریدار را در دسترس آنها قرار می دهد. برای مثل تصور کنید که شما صاحب یک تولیدی بزرگ لوازم آرایشی می باشید. برای رونق دادن به کسب و کار نیازمند استفاده از کاتالوگ می باشید تا جامع ترین اطلاعات و ویژگی های محصولات شما را در دسترس خریداران قرار داده و باعث گرایش آنها به خرید محصولات شما شود.

کاتالوگ در دو نوع کاتالوگ دیجیتال و کاتالوگ چاپی می باشد که امروزه از هردو نوع این روش تبلیغاتی استفاده می شود. اما ناگفته نماند که با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از کاتالوگ های دیجیتال بیشتر شده و می توان گفت در آینده نزیک جای کاتالوگ چاپی را خواهد گرفت. این روش بیشتر در کسب و کار های مجازی استفاده می شود. نخستین کاتالوگ در قرن بیستم به چاپ رسید اما قبل از آن نیز شرکت ها و موسسات بزرگ برای جلب و گرایش افراد به محصولات خود، ویژگی های و اطلاعات را به صورت دست نویس در دسترس خریداران قرار می دادند.

از کاتالوگ در چه صنایعی استفاده می شود؟

همان طور که اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و کاربرد کاتالوگ آشنا کنیم. کاتالوگ تمرکز بالایی بر روی اطلاعات و ویژگی های یک محصول دارد به طوری که سبب گرایش افراد به خرید محصول مورد نظر می شود. یکی از اصلی ترین ویژگی های یک کاتالوگ، بازاریابی می باشد. کاتالوگ اولین مرحله از یک تبلیغ می باشد که می توان گفت نیمی از مسیر را طی می کند. استفاده از کاتالوگ تا حد زیادی سبب آشنایی افراد با یک محصول شده و باعث جلب نظر آنها می شود. تمامی کسب و کار های امروزی برای گرایش افراد به خرید محصول یا به نمایش گذاشتن نام تجاری خود، از این روش موثر استفاده می کنند. البته ناگفته نماند که کاتالوگ در صورت برخوداری از طراحی با کیفیت و استفاده صحیح از سایر اقلام تبلیغاتی و… قادر به ارائه کاربرد های مفید خواهد بود.

کاربرد کاتالوگ

اما کاربرد کاتالوگ در چه صنایعی می باشد؟ بی شک تا الان با کاتالوگ و کاربرد آن اطلاعات کامل را کسب کرده اید. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که کاتالوگ در تمامی کسب و کار های امروز نقش ویژه ای را ایفا می کند.از یک تولیدی لوازم آرایشی گرفته تا صنعت خودرو سازی، همگی از کاتالوگ برای به نمایش گذاشتن نام تجاری خود و جلب نظر افراد استفاده می شود. البته در این میان کاربرد بروشور ها را نیز نباید نادیده گرفت که در ادامه شما را بیشتر با آنها آشنا می کنم.

بروشور چیست و چه تفاوتی با کاتالوگ دارد؟

بروشور، یکی دیگر از روش های تبلیغاتی می باشد که شباهت زیادی با کاتالوگ دارد و به همین دلیل برخی از افراد به اشتباه، بروشور و کاتالوگ را یک روش تبلیغاتی مشابه می دادند اما توجه داشته باشید که بروشور و کاتالوگ از تفاوت های زیادی برخودارند. برای مثال می توان به هزینه طراحی و چاپ این دو روش تبلیغاتی اشاره کرد. چاپ کاتالوگ نسبت به بروشور از هزینه کمتری برخوردار است که به همین دلیل نیز هرباره در تعداد بیشتری نیز به چاپ می رسد. اما چاپ کاتالوگ به دلیل هزینه بر بودن، معمولا در تعداد کمتری چاپ و بیشتر برای فروشندگان بزرگ ارائه می شود در حالی که از بروشور ها در مکان های مختلفی نیز به عنوان کاغذ های تبلیغاتی استفاده می شود.

کاغذی که برای چاپ کاتالوگ استفاده می شود از کیفیت و وزن بالایی برخودار است درحالی که بروشور ها را حتی با کاغذ های باطله و کاغذ های معمولی نیز چاپ می کنند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های کاتالوگ با بروشور، ویژگی ها و اطاعاتی که ارائه می دهند می باشد. کاتالوگ ها معمولا جامع ترین و ویژگی ها و اطلاعات یک محصول را دربر می گیرند در حالی که بروشور ها حاوی خلاصه ای از ویژگی می باشند.

هزینه طراحی چاپ کاتالوگ

بعد از رسیدن به پاسخ سوال ” از کاتالوگ در چه صنایعی استفاده می شود؟ ” بی شک هزینه طراحی کاتالوگ نیز یکی دیگر از سوالات ذهن شما می باشد. برای طراحی کاتالوگ اولین مسئله که باید مد نظر داشته باشید، بودجه و هزینه مورد نیاز می باشد. همان طور که اشاره کردیم، طراحی کاتالوگ به دلیل استفاده از کاغذ های باکیفیت و… از هزینه بالایی برخودار است. چاپ یک کاتالوگ از هزینه ثابتی برخودار نمی باشد زیرا در فرایند چاپ، شما می توانید با استفاده از سلیقه خود در تعداد صفحات، رنگ ها و… استفاده کرده و هزینه طراحی را کاهش یا افزایش دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵