اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی که باید بدانید

اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی
داشتن یک تبلیغات حرفه ای و اثرگذار نیازمند رعایت اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی می باشد. یک طرح خیره کننده، صفحه آرایی هوشمندانه، تصاویر مناسب و سازمان یافته از جمله ویژگی های یک طرح تبلیغاتی خوب هستند. این موضوع را نیز اضافه کنید که صنایع مختلف معمولا نیازمند رویکردهای متفاوتی هستند:
برای مثال ظاهر کاتالوگ متعلق به فروشگاه محصولات ورزشی کاملا متفاوت از کاتالوگ متعلق به یک فروشگاه ساعت خواهد بود. پس از کجا باید کار را شروع کرد؟ این ها در واقع مواردی است که در هنگام طراحی تبلیغات حرفه ای از جمله طراحی کاتالوگ باید به آنها توجه داشته باشید.
در اینجا برخی نکاتی کلی که باید هنگام طراحی بروشور و کاتالوگ و سایر ابزارهای تبلیغات به خاطر بسپارید ارائه می شود.

پیش از شروع مخاطب خود را بشناسید

یکی از مهمترین اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی این است که بدانید برای چه مخاطبینی قرار است طراحی نمایید. برای این کار باید اطلاعات دقیقی از مخاطبین و مشتریان کارفرما به دست آورید. زمانی که می خواهید کار طراحی بروشور یا کاتالوگ را آغاز نمایید، از مشتری و سفارش دهنده بپرسید که چرا آن ها فکر می کنند به بروشور یا کاتالوگ نیاز دارند. آنها باید دقیقا اهداف خود را تعریف نمایند. شما نیز باید به عنوان یک طراح خود را در موقعیت آنها قرار دهید و ببینید که آن ها واقعا به دنبال چه هستند. انجام این کار و کسب اطلاعات مورد نیاز به شما یک دیدگاه کلی در مورد چگونگی طراحی کاتالوگ یا طراحی بروشور می دهد.
اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی

برای مخاطب خود طراحی کنید

توجه به مخاطبین از مهمترین اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی است.
کاتالوگ یا بروشور را برای مخاطبین خود طراحی کنید.
اگر مخاطب شما جوان است یقینا باید سبک طراحی متفاوتی را برگزینید.
اگر مخاطبان شما چند گروه را شامل می شوند؛
باید طرحتان به گونه ای باشد که سلایق تمامی آنان را پوشش دهد.
زمانی که برای قشر خاصی طراحی می کنید کار شما کمی ساده تر می شود زیرا شناخت دقیق تری از یک گروه می توانید به دست آورید و روی علایق و نیازهای آنها کار کنید اما زمانی که طراحی کاتالوگ قرار است برای چندین قشر متفاوت انجام شود کار شما نیز به عنوان طراح کاتالوگ و بروشور کمی سخت تر می شود.

لوگوی مناسب انتخاب کنید

لوگو را به عنوان یکی از مهمترین اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی در نظر داشته باشید. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید، لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. لوگوی یک شرکت نماد کسب و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شماست. از اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی که بسیار مهم است ارائه لوگو در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور و کاتالوگ است که می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به یاد ماندنی نقش مهمی ایفا کند.

رنگ جذاب برگزینید

انتخاب رنگ های مناسب از دیگر اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی است.
رنگ ها گویاترین و پر معناترین عناصر هر طرح هستند.
ممکن است چاپ طرح های رنگی گران باشد.
اما به کار بردن رنگ در طراحی و چاپ بروشور ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب خود را به گونه ای برجسته تر و چشمگیر تر در بروشور و کاتالوگ معرفی می کنید. میانگین زمانی که یک فرد صرف نگاه کردن به یک بروشور یا کاتالوگ می کند 7 ثانیه است، و این رنگ است که بیننده را ترغیب به توجه و صرف زمان بیشتر می کند. بروشور های زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد که در این میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد.
هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب به چشم نمی گوید به من نگاه کن!
پس عکس ها را به عنوان مهمترین اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی مورد توجه قرار دهید.

اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی با استفاده از عکس های با کیفیت

از جمله اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی که بسیار اهمیت دارد استفاده از عکس های مناسب و با کیفیت است. تصاویر و عکس های محصولات یا خدمات محور اصلی در طراحی کاتالوگ یا بروشور شما هستند. فراموش نکنید که باید تصاویر محصولات و خدماتی را به نمایش بگذارید که دارای ارزش بیشتری هستند. عکس های فوق العاده تقاضا برای محصولات را بالا می برند و باعث افزایش فروش می شوند. اطمینان حاصل کنید که همه ی تصاویر شما در نور خوب گرفته شده اند و وضوح آنها برای چاپ مناسب است.
ما وضوح dpi 300 به بالا را برای چاپ کاتالوگ به شما پیشنهاد می کنیم.
بروشور یا کاتالوگ خود را با متن ها و مطالب خسته کننده دچار خفگی نکنید.
یکی از عناصری که کمک می کند بروشور شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر گرافیکی هستند
که بینندگان را مجذوب و شیفته می کنند.
بنابراین صرف هزینه های بالا برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد.
به علاوه، عکس های گروه یا تیم حاضر در شرکت شما باید حتما در کاتالوگ گنجانده شود. شما می توانید عکس هایی از افراد تازه استخدام شده را نیز به مجموعه اضافه کنید. شما با معرفی اعضای گروه تان می توانید به افراد خوش آمد گویی کنید. از دیگر اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی این است که سعی کنید عکسی از دفتر کار یا شرکت خود در کاتالوگ قرار دهید. سازماندهی و چیدمان فیزیکی دفتر کار شما بازتابی از تلاش شما و کارمندان تان است. یک محیط مرتب و منظم، میزان نظم و ترتیب و حرفه ای بودن شرکت شما را به مصرف کنندگان نشان می دهد.
البته این موارد تنها در طراحی کاتالوگ کاربرد دارد.

متن را ویرایش کنید

از اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی اصولی این است که سعی کنید ابتدای متن ها را با نقطه گذاری مشخص کنید
و تا حد امکان پاراگراف ها را کوتاه و مختصر نمایید.
این باعث می شود علاقه خواننده به خواندن مطالب بیشتر شود.
از دیگر اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی این است که بین خطوط فاصله مناسب ایجاد کنید تا بروشور جذاب تر و خوانا تر باشد. همچنین کلمات را زیاد به هم نچسبانید. اگر در بروشور یا کاتالوگ شما غلط املایی داشته باشد، گرامر جملات ضعیف باشد، اشتباهی در طراحی و یا ارائه اطلاعات رخ داده باشد، کار سخت و طاقت فرسای شما به هدر خواهد رفت. از یک ویراستار بخواهید بروشور یا کاتالوگ شما را ویرایش کند تا هیچ گونه اشتباهی در متن و یا طرح آن وجود نداشته باشد. پس از آن، آن را به چند فرد صادق نشان دهید تا نظر خود را راجع به آن اعلام کنند. با توجه به آنچه گفته شد سه نکته از اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی که باید در نظر گرفته شود:
در آن از کمترین المان استفاده شود
در کوتاه ترین زمان پیام خود را منتقل کند
بیشترین پیام را انتقال دهد
برای اطلاع از سایر اصول و نکات طراحی تبلیغات چاپی و دریافت بهترین طرح ها کافیست با شرکت مهرسام چاپ تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *