اهمیت اطلاعات چاپ شده روی بسته بندی

 

در بازاریابی بسته بندی و چاپ اطلاعات، همیشه یک راه و ابزار اساسی بوده است و به همین وسیله می‌توان نظر مصرف کنندگان را جلب کرد. در اصل زمانی که محصول ما تولید می‌شود، به وسیله‌ی همین بسته بندی و چاپ اطلاعات بر روی جعبه مقوایی یا لمینتی است که ارزش کار و کالایمان را به مصرف کننده انتقال می‌دهیم. بنابراین ایجاد ارتباط با مصرف کننده یکی از مهم‌ترین کارهایی است که با بسته بندی و چاپ اطلاعات می‌توان انجام داد.

چاپ اطلاعات بر روی محصول می‌تواند باعث تمایز محصول ما بشود. زمانی که مصرف کننده به قفسه کالای مورد نظر خود نگاه می‌کند، چیزی که او می‌خواند و مشاهده می‌کند، اطلاعات درج شده بر روی جعبه محصول است. این اطلاعات می‌تواند در حد یک الی دو خط باشد و یا می‌تواند پر از اطلاعات مرتبط با محصول باشد. تمامی این الزامات از سازمان غذایی و دارویی ناشی می‌شود و باید مطابق قوانین ذکر شده، فعالیت‌ها را پیش برد. در ادامه به اهمیت چاپ اطلاعات و کاربرد این اطلاعات برای مشتری می‌پردازیم.

اطلاعات چاپ شده

ارزش غذایی مربوط به بسته بندی مواد غذایی:

در چاپ و بسته بندی مواد غذایی در اصل هدف نشان دادن محتویات درون بسته بندی است و همیشه سعی می‌شود تا از این راه مشتری را جذب کرد. اما اطلاعاتی که بر روی جعبه مواد غذایی چاپ می‌شود بسیار اهمیت دارد. معمولا برای مصرف کنندگان ارزش مواد غذایی و یا ترکیبات غذایی به کار رفته در محصول بسیار اهمیت دارد. مثلا باید میزان نمک موجود در محصول خود را بنویسیم و یا اگر حساسیت غذایی برای برخی افراد ممکن است داشته باشد را ذکر کنیم و … . اطلاعاتی از این دست باعث می‌شود تا مصرف کننده به برند ما اطمینان کند و همچنین باعث حفظ سلامت جامعه می‌شود.

دستورالعمل‌های محصول:

اطلاعات چاپ شده بر روی محصول می‌تواند به عنوان راهنما باشند یعنی با خرید محصول می‌توانیم متوجه شویم که نحوه استفاده صحیح از محصول چگونه است. به عنوان مثال در چاپ جعبه‌های دارویی معمولا ما با خواندن اطلاعات چاپ شده بر روی آن‌ها می‌توانیم نحوه مصرف آن‌ها را متوجه شویم. به عنوان مثال نوشته شده است که قبل از خواب مصرف کنیم و یا بعد از خواب، میزان دوز مناسب برای سنین مختلف بیان شده است. با این اطلاعات می‌توانیم از محصول به شکل صحیح استفاده کنیم و تاثیر آن را چندین برابر کنیم.

هشدارهای مربوط به محصول:

برخی محصولات می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد و یا برای گروه خاصی از افراد تاثیرات منفی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است مصرف یک داروی خاص برای بیماران قلبی مضر باشد. لذا با استفاده از چاپ جعبه و اطلاعات می‌توان این موارد را در قالب هشدار‌هایی چاپ کرد تا مصرف کنندگان حین خرید و مصرف محصول متوجه آن بشوند.

اطلاعات چاپ شده

اهمیت اطلاعات چاپ شده روی بسته بندی

قیمت‌گذاری:

قیمت گذاری نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که بر روی جعبه چاپ می‌شود. همان‌طور که می‌دانید قیمت یک محصول مهم‌ترین عامل در جذب مشتری است و یکی از کلیدی‌ترین معیار‌های انتخاب است لذا چاپ آن بر روی جعبه اهمیت بسیاری دارد.

بازاریابی:

هما‌ن‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، علاوه بر زیبایی چاپی که برای جعبه استفاده می‌کنیم، اطلاعات محصول نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر در جذب مشتری عمل می‌کند. به عبارتی با استفاده از این اطلاعات است که سعی می‌کنیم در رقابت بمانیم. به همین دلیل معمولا پیشنهاد می‌شود که اگر محصول ما ویژگی خاص و متمایزی دارد، سعی کنیم تا آن‌ را به گونه‌ای چاپ کنیم که در اولین نگاه نظر مصرف کننده را جلب کند. به عنوان مثال می‌توان با رنگی خاص و یا فونتی خاص اینکار را انجام داد. استفاده از طرح‌های جذاب، شعار‌های جذب کننده و .. نیز امری مهم در انتخاب محصول ما توسط مصرف کنندگان است.

شناسایی محصول:

امکان ردیابی یک محصول از فرآیند تولید تا استفاده توسط مصرف کننده بسیار کاربردی است. شماره شناسایی یا بارکد حاوی اطلاعاتی مربوط به شناسایی محصول در فروشگاه است، همچنین واردکردن بارکد در وبسایت برخی محصولات اطلاعات کاملی از اصالت برند و … در اختیارمان می‌گذارد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵