اهمیت بروشور در بازاریابی

بروشور قطعه‌ای از بازاریابی  است و نقش بسیار مهمی در معرفی محصول به مشتریان دارد. اکثر شرکت‌ها و کمپانی‌ها برای معرفی خدمات و محصولات خود از بروشور استفاده می‌کنند.

بروشور معمولا شامل 3 لت باجنس ورق‌های متفاوت است و هر شرکتی سعی می‌کند تا طراحی منحصر به فرد خود را داشته باشد. همچنین در طراحی بروشور باید نهایت دقت و ظرافت و خلاقیت را به کار برد زیرا این عوامل هستند که نظر مشتریان را جلب می‌کند. همان‌طور که می‌دانید بروشور به عنوان یک عضو مهم در بازاریابی است و در این مقاله می‌خواهیم دلیل اهمیت آن را بررسی کنیم.

اهمیت بروشور

چاپ تخصصی بروشور

تطبیق پذیری در بروشورها

بروشورها تطبیق پذیری بالایی دارند و به همین دلیل از آن‌ها به عنوان یکی از ابزارهای قوی و متنوع در بازاریابی یاد می‌شود. معمولا از آن‌ها برای معرفی محصولات و اطلاع دادن به مشتریان استفاده می‌کنیم. فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یا کسب و کارهایی که مشتریان زیادی دارند و ترافیک مشتری بالایی دارند، از بروشور به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند آن‌ها را روی میز و جلوی چشمان مشتریان قرار دهند تا علاوه بر اینکه کلاس کاری حفظ شود، محصولات و خدمات معرفی شود. بروشورها حتی در بانک‌ها نیز کاربرد دارند. این سازمان بروشورهای مربوط به هر دسته از محصولات مالی را برای مشتریان طبقه بندی می‌کند و در لابی انتظار قرار می‌دهد. بازاریابان نیز می‌توانند بروشورها را در نمایشگاه‌ها ببرند و به همکاران و مشتریان بالقوه بدهند.

علاوه بر آن بروشور می‌تواند نشان‌ دهنده رزومه شرکت باشد. به عنوان مثال وقتی یک بسته اطلاعاتی شرکت یا محصول به رسانه‌های خبری فرستاده می‌شود اگر بروشور به همراه آن‌ها باشد می‌تواند رزومه شرکت را نشان دهد. همچنین پیشنهاد می‌شود بروشور با کالاهای مورد علاقه و مد نظر مخاطب تبلیغ شود زیرا اینکار باعث می‌شود تا توجه مخاطبان بیشتر جلب شود.

امکان ثبت اطلاعات بیشتر در بروشور

بروشور اطلاعات بیشتری را نسبت به دیگر گزینه‌ها شامل می‌شود. به عنوان مثال در کاتالوگ صرفا تصاویر و حجم محدودی از جزئیات نوشته می‌شود و تمرکز آن بیشتر بر روی تصاویر است اما در بروشور این مورد فرق می‌کند و ما می‌‎توانیم اطلاعات به نسبت زیادی را در آن‌ها جای دهیم و این مورد را می‌توان یک مزیت بسیار خوب برای بازاریابی در نظر گرفت زیرا کاربران اطلاعات کاملی را بدست میاورند.

اهمیت بروشور

چاپ تخصصی بروشور ۸ لت

همچنین از آنجا که بروشورها معمولا سه لتی هستند به ما اجازه می‌دهد تا از طرح‌ها و رنگ‌های جذابی استفاده کنیم و این مورد باعث افزایش جذابیت ابزار تبلیغاتی ما می‌شود. همچنین اگر طراحی از طول انجام شود، فضای مناسبی در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از تخفیفات و برنامه‌های کسب و کارتان رونمایی کنید.

به صرفه بودن چاپ بروشور

هزینه‌های چاپ بروشور نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی بسیار کمتر است. حتی در بسیاری از مواقع چنانچه تعداد بالا سفارش دهید، تخفیفی هم به شما داده می‌شود به همین دلیل قیمت آن بسیار منصفانه و به صرفه خواهد بود. شما می‌توانید جهت چاپ بروشور به مهرسام چاپ مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵