بهترین جنس کاغذ برای چاپ عکس چیست/بخش دوم

مقالات متعددی در خصوص بهترین کاغذ چاپ عکس در این سال ها منتشر شده است. بحث های مختلفی در خصوص این مورد که آیا کیفیت چاپ عکس در وضوح و بهتر دیده شدن عکس دارد یا موارد دیگر. در مورد چاپ عکس یا چاپ عکس روی شاسی همیشه سه فاکتور اصلی وجود دارد فاکتور اول نوع پرینتر یا دستگاه لابراتوار می باشد. این فاکتور بسیار با اهمیت در چاپ عکس می باشد زیرا هرچه کیفیت این فاکتور بهتر و به اصطلاح دستگاه نو تر و جدید تر باشد خروجی کار بشدت مطلوب تر و با ارزش تر می شود. فاکتور دوم جوهر بکار رفته در پرینتر می باشد که این مورد هم بسیار با اهمیت و ضرروی در مطلوب بودن چاپ عکس خواهد داشت.

فاکتور سوم داشتن و انتخاب مناسب کاغذ عکاسی می باشد. ما قصد داریم این مقاله بهترین کاغذ چاپ عکس بیشتر در خصوص فاکتور سوم که انتخاب کاغذ عکاسی می باشد و سعی میکنیم در این مقاله آشنایی با انواع کاغذ عکس را برای شما تشریح بدهیم.

بهترین جنس کاغذ برای چاپ عکس چیست/بخش دوم

نبود و نقصان در هر یک از این سه فاکتور سبب خراب شدن و عدم مطلوبیت چاپ عکس شما خواهد شد و شما باید سعی بکنیم در انتخاب هر یک از این فاکتورها نهایت دقت را داشته باشید.

ما در مقالات آینده سعی میکنیم از دو فاکتور مهم دیگر که سبب مطلوبیت عکس های شما می شود را بیان بکنیم و امیدوار هستیم این موارد برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با انتخاب درست هریک از این فاکتور ها یک چاپ عکس زیبا و به یادماندنی داشته باشید.

بیشتر چاپگرها از این مقاله ای که قرار است برای شما بیان بکنیم از این مقاله که در خصوص بهترین کاغذ چاپ عکس حمایت می کند. انواع پرینترها تقریبا این قابلیت را دارد که بتواند از این قوانین و از انواع کاغذهای عکاسی پشتیبانی بکند و فقط کافی است تنظیمات هریک از این چاپگرها را متناسب با آن کاغذ تنظیم بکنید.

انتخاب نام تجاری چاپگر خود به این معنی است که تنظیمات از پیش تنظیم شده اند ولی در بعضی موارد نیاز است تنظیمات پرینتر را متناسب با کاغذ تنظیم بکنید.در خصوص انتخاب جوهر سعی بکنید از جوهر هایی استفاده بکنید که آن چاپگر از آن پرینتر پشتیبانی می کند برای مثال جوهر های چاپگر اپسون بهتر است از جوهر خودش استفاده بشود.

انتخاب کاغذ عکس بسیار مهم تر از نوع مارک کاغذ می باشد در نتیجه سعی کنید بیشتر به جنس کاغذ اهمیت بدهید.

توضیحاتی که در خصوص نوع کاغذ برروی بسته بندی کاغذها بیان شده است بسیار گیج کننده و سردرد گم کننده می باشد. برروی این بسته بندی ها بعضی هاشون نوشته شده است براق ، نیمه براق، درخشش ، مروارید و … این موارد بیشتر گیج کنند می باشند در نتیجه ما سعی کردیم در این مقاله به مفاهیم بیشتر ساده و کاربردی برای شما بیان بکنیم.

انواع کاغذ چاپ عکس

  • کاغذ سیلک
  • کاغذ متالیک
  • کاغذ لاستر مات

کاغذ سیلک

کاغذ سیلک یکی از پر مصرف ترین و تقریبا مناسب ترین نوع کاغذ چاپ عکس که بیشتر مورد تایید اکثر لابراتوار ها و شرکت های چاپ عکس را انجام می دهند می باشد.

این نوع کاغذ بافت ها بسیار درشتی دارد. این نوع کاغذ تقریبا جز کاغذ مات و به مراتب از کاغذ لاستر مات بهتر می باشد. به این نوع کاغذ به اصطلاح کاغذ ابریشمی گفته می شود و علت نام گذاری آن به دلیل بافت های لطیفی که  روی کاغذ می باشد این نام گذاری شده است. این نوع کاغذ کنتراست و وضوحی بسیار بالایی برخوردار است. از کاغذ سیلک بیشتر برای چاپ عکس روی شاسی توصیه می شود. زیرا به سبب بافت هایی که روی کاغذ سیلک می باشد ماندگاری بسیار بالایی به این نوع کاغذ می دهد و برای چاپ شاسی به شدت این عکس توصیه می شود.

وقتی شما این نوع کاغذ ها را لمس می کنید بافت های درشت این کاغذ به راحتی زیر دست شما حس می شود.

اثر انگشت در این نوع کاغذ اصلا به چشم نمی آید. کنتراست نسبتا بالایی که دارد هم برای عکس های روشن و تیره بسیار توصیه می شود.

در این نوع کاغذ شما می توانید چاپ عکس فوری و با کیفیت با این نوع کاغذ داشته باشید. مهمترین نکته ای که کاغذ سیلک دارد ماندگاری و دوام بسیار بالایی که این کاغذ در طول سالیان سال خواهد داشت.

بهترین جنس کاغذ برای چاپ عکس چیست/بخش دوم

کاغذ متالیک

کاغذ متالیک جز خاص ترین و گران ترین نوع کاغذ عکاسی می باشد. در این نوع کاغذ میزان نقره بکار رفته در آن نزدیک به ۹۰ درصد می باشد همین امر سبب صاف و سیقلی و نهایت شفاف بودن این نوع کاغذ را می دهد. کاغذ متالیک بشدت ظاهری براق و شفافی دارد. کیفیت چاپ عکس در این نوع کاغذ به قدری بالا می باشد که ریز ترین نقاط و با کیفیت ترین حالات یک تصویر را می توانید در این نوع کاغذ ببنید داشته باشد. علت اصلی این اتفاق کنتراست بسیار بالایی که این نوع کاغذ دارد سبب مطلوبیت هر چه بیشتر به این کاغذ می شود.

این کیفیت بالا حتی در عکس هایی که کیفیت خوبی ندارد خیلی از ضعف های آن را جبران میکند ولی توصیه اصلی ما این است که از این مدل کاغذ برای عکس هایی که از کیفیت بسیار بالایی با روشنایی مطلوبی برخوردار است استفاده بکنید.

به دلیل میزان نقره ای که در این نوع کاغذ وجود دارد بسیار آسیب پذیر می باشد و اثر انگشت در کاغذ متالیک به راحتی نمایان می باشد. در مراقبت با این نوع کاغذ باید نهایت دقت را داشته باشید زیرا به دلیل صاف و سیقلی بودن این کاغذ آسیب پذیر بودن این عکس را زیاد میکند. قیمت بالایی که این کاغذ نسبت به سایر کاغذ ها دارد به طبع مراقبت بسیار زیادی از این نوع کاغذ باید بشود در هنگام شتشو باید نهایت دقت را از این نوع کاغذ داشته باشید.

مقاله مرتبط: چاپ افست

ما سعی کردیم در این مقاله همه مطالبی که در خصوص انواع کاغذ ها می توان ارائه داد برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم مقاله بهترین کاغذ چاپ عکس توانسته باشد به شما در انتخاب یک یک عکس مناسب و ایده آل کمک کرده باشد و با خواندن این مقاله بهترین کاغذ چاپ عکس برای شما مفید بوده باشد و شما بتوانید به راحتی یک چاپ عکس با شاسی زیبا و ماندگاری را داشته باشید.

3 پاسخ
  1. باقری
    باقری گفته:

    سلام و درود
    واقعا کاغذ متالیک یکی از بهترین کاغذهاس بخاطر کیفیت بالا… و قطعا زیبایی کار رو افزایش میده مچکر از شما که از همچین خدماتی استفاده میکنید و سعی دارید بهترین خدمات رو ارائه بدید🙏🏻

    پاسخ
  2. صابر
    صابر گفته:

    سلام
    شما سفارش های سر رسید رو از کی میگیرید؟خواستم تعدادی سر رسید ۱۴۰۱ سفارش بدم در سایز های مختلف ، طرح مدیران
    ممنون میشم اطلاع بدید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین امتیازات ۵ از ۵