تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی و اینکه چرا باید به آن ها توجه داشته باشیم!

تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی

تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی غالبا برهیچ کسی پوشیده نیست. هیچ وقت به این موضوع فکر کرده اید که چه چیزی سبب می شود تا مشتری محصول شما را خرید نماید یا حتی بتواند آن را به خاطر خود بسپارد؟و یا مطالب روی بروشور تان را مطالعه کند؟ قطعا در وهله‌ی اول کیفیت محصولات و خدماتتان مورد اهمیت است.

اما موضوعی که در این مسیر به شما کمک بسیاری خواهد کرد، یک طراحی تبلیغاتی خوب برای محصولاتتان است.

در دنیای طراحی و چاپ ، قوانین بسیاری وجود دارد. به طور مثال استفاده از رنگ‌های مناسب برای طراحی بروشور یا کاتالوگ، بسیار مهم است.

به هیچ وجه نمی‌توان از تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی چشم پوشید.

ما در بخش چاپ و طراحی مهرسام ، برای طراحی بروشورها و کاتالوگ‌ها تمامی این نکات را مدنظر قرار می‌دهیم و با توجه به سلیقه‌ی مشتری و نکات بازاریابی محصولی اید‌ه آل به مشتریان عزیز ارائه می‌کنیم. در این مقاله به بررسی تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی پرداخته ایم. برای طراحی بروشور و کاتالوگ تان رنگی را انتخاب نکرده‌اید؟ خواندن این مقاله به شما در انتخاب رنگ مناسب کمک خواهد کرد.

تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی

قرمز می تواند اشتیاق کاربران را برانگیزد

از نکات مهم در تاثیر رنگ ها در تجربه موفقیت در طراحی تبلیغاتی توجه به رنگ قرمز است.
رنگ قرمز چه حسی به شما می‌دهد؟ این رنگ حالت اضطرار را در ذهن انسان تداعی می‌کند،همین امر سبب شده است تا از این رنگ برای حراج ها و همچنین فرصت های ویژه در مدت زمان محدود استفاده نمایم.

از مهم ترین موارد کاربرد رنگ قرمز افزایش اشتها می باشد.به همین دلیل است که مک دونالد و یا کی‌اف‌سی از این رنگ برای طراحی لوگو و طراحی بروشور و محصولات خود استفاده می‌کنند. یکی دیگر از اتفاقاتی که با دیدن رنگ قرمز در بدن ما رخ می‌دهد افزایش ضربان قلب و فشار خون است، این رنگ باعث ایجاد حس شور و اشتیاق می‌شود.

رنگ آبی در طراحی تبلیغاتی معجزی می‌کند

رنگ دریا، یادآور آرامش و ایجاد کننده‌ی حس اعتماد و امنیت است. این رنگ بیشتر مربوط به آقایان می‌شود و محصولاتی که مربوط به آقایان می‌شود را تحت‌ الشعاع قرار می‌دهد. استفاده از رنگ آبی در طراحی پوستر و بروشور، باعث انتقال حس اعتماد می‌شود.
به رنگ آبی فکر کنید، چه کسب و کاری بیشتر به ذهنتان می‌آید که از این رنگ استفاده کرده باشند؟
بله، بانک‌ها!

تعداد زیادی از بانک‌های کشورمان، از این رنگ در طراحی تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.
و این به دلیل حس اعتماد و امنیتی است که رنگ آبی به بیننده منتقل می‌کند.

القا حس مثبت اندیشی با رنگ زرد در اقلام چاپی

فکر می‌کنید اولین رنگی که چشم آن را می‌بیند چه رنگیست؟ رنگ زرد!
چشم انسان در بین تمامی رنگ‌ها، اولین رنگی که مشاهده می‌کند زرد است.اگر به دنبال جلب توجه هستید حتما از این رنگ استفاده نمایید.
زرد که به سرعت ما را به یاد خورشید و آفتاب می‌اندازد، القا کننده‌ی حس گرما و روشنی نیز هست.
رنگ زرد به رنگ خوشبینی و مثبت اندیشی معروف است.
تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی به ویژه در مورد استفاده از رنگ زرد می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

حس سرزندگی و سلامت در طراحی کاتالوگ با رنگ سبز

در بررسی های انجام گرفته در تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی ثابت شده است که رنگ سبز می تواند انتخاب خوبی در بیشتر مواقع باشد. در نگاه اول، دیدن رنگ سبز ذهن ما را سریعاً به سمت طبیعت، بهار و درختان می‌برد. اما این رنگ، علاوه بر طبیعت، معانی دیگری مانند جوانی، سلامتی، آرامش و قدرت نیز دارد. اگر محصولات شما مرتبط با محیط زیست و اکوسیستم است بهترین گزینه‌ی روی میز برای طراحی کاتالوگ یا طراحی بروشور و طراحی محصولات تبلیغاتی، رنگ سبز خواهد بود. به غیر از آن این رنگ برای مراکزی که مربوط به سلامتی هستند نیز استفاده می‌شود.

کلینیک‌های زیبایی و بیمارستان‌ها با استفاده از رنگ سبز در لوگو و محصولات خود، به خوبی حس سلامتی و آرامش را به دیگران منتقل می‌کند. نکته‌ی جالب توجه، طیف رنگی سبز است. در این طیف رنگی هرچه به سمت سبز روشن نزدیک‌تر شویم، بیشتر منتقل کننده‌ی حس آرامش خواهیم بود در حالی که هرچه بیشتر به سمت سبز تیره برویم، حس ثروت و اعتبار را منتقل خواهیم کرد. این ها نکاتی است که در هنگام توجه به تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی باید به آنها دقت داشت باشیم و در صورتی که بخواهیم رنگ سبز را برای طراحی تبلیغات چاپی خود به کار بریم آنها را رعایت کنیم.

رنگ سیاه و تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی

از دیگر نکات مهم در تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی استفاده از رنگ مشکی یا سیاه است.
تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی به ویژه تاثیر رنگ سیاه در طراحی تبلیغاتی را بیشتر جدی بگیرید. رنگ مشکی مرتبط با قدرت، استحکام و ثبات است. در طراحی‌ها از این رنگ برای القای حس قدرت استفاده می‌شود، اما استفاده‌ی بیش از اندازه از این رنگ هم باعث ایجاد حس منفی می‌شود. نگران نباشید، اگر رنگ مشکی را برای طراحی بروشور خود مد نظر دارید، میزان استفاده از این رنگ را به کارشناسان طراحی مهرسام بسپارید و نگران حس منفی نباشید. رنگ سیاه معمولا آقایان را هدف قرار می‌دهد و به خوبی می‌تواند حس قدرت و ارزشمند بودن را انتقال دهد.

البته یکی دیگر از احساساتی که رنگ مشکی منتقل می‌کند.
سنگین بودن است که این مورد باید حتما با محصول و خدمت شما همخوانی داشته باشد.

طراحی تبلیغاتی با رنگ سفید یعنی ایمنی و خلوص

تاثیر رنگ ها در طراحی در نظر داشته باشید و اگر انتخاب شما رنگ سفید است باید بدانید که القا کننده‌ی حس خلوص، پاکیزگی و ایمنی، رنگی نیست به جز رنگ سفید. چشم انسان رنگ سفید را به عنوان رنگی درخشان می‌شناسد و بهمین دلیل بسیار سریع توجهش به آن جلب می‌شود. این رنگ در طراحی کاربرد زیادی دارد چرا که ترکیب آن با دیگر رنگ‌ها چشم نواز می‌شود. در مورد محصولات سلامتی و نوزادان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نهایت، فرآیند طراحی و چاپ و انتخاب مناسب رنگ و تاثیر رنگ ها در طراحی تبلیغاتی فرآیندی تخصصی است.
کسی که این وظیفه را برعهده می‌گیرد، باید علاوه بر نکات گفته شده بالا:

  • نکات تکنیکی
  • سلیقه‌ی کارفرما
  • و نظر مشتریان
  • را نیز در نظر بگیرد تا بتواند محصول خوبی تولید کند.

خوشبختانه کارشناسان طراحی مهرسام، همگی از این قابلیت برخوردارند و می‌توانند به خوبی شما را در مسیر انتخاب یک رنگ مناسب و چشم‌گیر راهنمایی و همراهی کنند. با ما در تماس باشید. در صورتی که برای مشاوره تاثیر رنگ ها در طراحی کاتالوگ و سایر تجهیزات تبلیغاتی خود نیاز به کمک دارید مهرسام چاپ آماده است تا به شما در این زمینه مشاوره رایگان ارائه نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵