تاثیر روانشناسی رنگ در طراحی کاتالوگ

روانشناسی رنگ در کاتالوگ

روانشناسی رنگ در کاتالوگ اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین سبب طراحان در زمان طراحی کاتالوگ، توجه زیادی به انتخاب رنگ ها دارند. در علم روانشناسی بیان می شود که هر رنگ می تواند معنا و مفهوم خاصی را بیان کند و نشان دهنده ی مطلب خاصی باشد. به همین سبب اگر قصد دارید کاتالوگی حرفه ای و تاثیرگذار طراحی کنید، باید به بحث روانشناسی رنگ در کاتالوگ توجه کنید.

همانطور که بیان کردیم در زمان طراحی کاتالوگ و بروشور باید به روانشناسی رنگ در کاتالوگ توجه کنید. زیرا رنگ می تواند تاثیرات مثبت و منفی داشته باشد. 

اهمیت توجه به روانشناسی رنگ در کاتالوگ

رنگ ها تاثیر زیادی روی ذهن و تفکر افراد دارند و نمی توان این تاثیر را به راحتی از ذهن افراد پاک کرد. به همین سبب حتی برند های بسیار معروف نیز به رنگ بسته بندی و برند خود توجه می کنند. اگر طراحان کاتالوگ توجه کافی به انتخاب رنگ و ترکیب آن ها داشته باشند، می توانند حس بهتری در خوانندگان خود ایجاد کنند.

روانشناسی رنگ در کاتالوگ می تواند احساسات مردم را بر انگیزد و میزان فروش برند مورد نظر را افزایش دهد. علاوه بر آن انتخاب رنگ مناسب می تواند موجب شود که افراد جذب کاتالوگ شوند و مطالعه ی زیادی روی آن صورت بگیرد.

رنگ ها می توانند احساسات و افکار مردم را تحت تاثیر قرار دهند و معانی مختلفی را در ذهن آن ها تداعی کنند. تحقیقات نشان داده است که برخی از افراد تنها به دلیل رنگ های خاص، جذب یک برند و کاتالوگ می شوند. به همین سبب باید برای طراحی کاتالوگ و چاپ افست از طراحان حرفه ای کمک گرفت. شرکت های زیادی در این زمینه کار می کنند. یکی از متخصص ترین این شرکت ها، شرکت مهرسام چاپ می باشد. 

   

روانشانسی رنگ در کاتالوگ

بررسی روانشناسی رنگ در کاتالوگ

همانطور که بیان کردیم رنگ ها تاثیر زیادی در چاپ کاتالوگ دارند. به همین سبب قبل از هر چیز باید با روانشناسی رنگ ها آشنا شوید و بدانید رنگ های پر کاربرد چه مفهومی را می رسانند.

رنگ زرد در کاتالوگ

یکی از رنگ های پر طرفدار، رنگ زرد می باشد. رنگ زرد به طور کلی نشان دهنده ی تمرکز، مثبت اندیشی، جوانی و …. می باشد. به همین سبب اگر می خواهید افراد در زمان خواندن کاتالوگ تمرکز کافی داشته باشند و از مطلب شما حس مثبت بگیرند، باید از رنگ زرد استفاده کنید. علاوه بر آن رنگ زرد باعث شادابی خوانندگان نیز می شود.

رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگی بسیار پر انرژی و پر از احساسات می باشد. به همین سبب در بسیاری از موارد برای مورد توجه قرار دادن مطلب از رنگ قرمز استفاده می شود. علاوه بر آن اگر بخواهید مطلبی در کاتالوگ به صورت برجسته دیده شود و هیجان افراد را بر انگیزد، باید از رنگ قرمز استفاده کنید. از نمونه های استفاده از این رنگ قرمز می‌توان در طراحی کاتالوگ رستوران نام برد.

رنگ آبی در کاتالوگ

رنگ آبی به طور کلی نشان دهنده ی اعتماد و آرامش است. به همین سبب بسیاری از طراحان برای جلد اول کاتالوگ هایشان از رنگ آبی استفاده می کنند. زیرا این رنگ می تواند موجب آرامش ذهنی کاربران شود. 

رنگ نارنجی

یکی از بهترین رنگ ها برای طراحی کاتالوگ، رنگ نارنجی می باشد. این رنگ نشان دهنده ی خلاقیت، ماجراجویی، توانایی و … می باشد. به همین سبب می تواند افراد زیادی را به خود جذب کند. با توجه به روانشناسی رنگ در کاتالوگ، می توانید افراد زیادی را مجاب کنید که کاتالوگ شما را مطالعه کنند.

رنگ صورتی

رنگ صورتی رنگی بسیار آرام است و به هیچ عنوان چشم افراد را اذیت نمی کند. علاوه بر آن این رنگ نشان دهنده ی آرامش، آسودگی، عشق و … می باشد. به همین سبب با توجه به روانشناسی رنگ می توان از رنگ صورتی در بسیاری از کاتالوگ ها استفاده کرد. 

رنگ مشکی

برای آشنایی با روانشناسی رنگ در کاتالوگ، باید به رنگ های خاص نیز توجه کنید. رنگ مشکی یکی از رنگ های خاص به حساب می آید که تنها برای بخش های خاصی از کاتالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ مشکی نشان دهنده ی قدرت، اعتبار، استحکام، نبوغ و …. می باشد. در کاتالوگ می توان برای نوشتن متن ها از رنگ مشکی استفاده کرد. علاوه بر آن می توانید این رنگ را به صورت ترکیبی با رنگ های دیگر استفاده کنید.

  

روانشناسی رنگ در کاتالوگ

افزایش تاثیر روانشناسی رنگ در کاتالوگ

همانطور که در بخش های قبل بیان کردیم اطلاع از روانشناسی رنگ در کاتالوگ و چاپ بروشور می تواند تاثیر زیادی روی جذب مخاطب داشته باشد. علاوه بر انتخاب رنگ باید موارد زیاد دیگری را نیز مورد توجه قرار دهید تا تاثیر رنگ روی مخاطب بیشتر شود. از مهم ترین این نکات باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین مواردی که باید برای افزایش تاثیر روانشناسی رنگ در کاتالوگ، به آن توجه شود، انتخاب فونت مناسب می باشد. فونت باید به گونه ای انتخاب شود که مخاطب بتواند به راحتی مطالب را بخواند و مشکلی در خواندن آن نداشته نباشد. رنگ نوشته ها نیز حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود. 
  • شما باید به رنگ های متمم نیز توجه کنید. به طور مثال باید به رنگ قسمت های پس زمینه، متن ها، تصاویر، طرح های کاتالوگ و … توجه کنید. همه ی این موارد می تواند تاثیر روانشناسی رنگ در کاتالوگ را روی افراد افزایش دهد.
  • در زمان طراحی کاتالوگ باید توجه کنید که بین رنگ لوگو و رنگ متن و تصاویر، هماهنگی وجود داشته باشد. در این صورت تاثیر روانشناسی رنگ در کاتالوگ بیشتر می شود.

مهرسام چاپ یکی از بهترین شرکت هایی است که شما می توانید خواسته های خود را از قبیل چاپ کاتالوگ، چاپ افست، چاپ بروشور و … را به آن بسپارید. این شرکت با تخصص و مهارتی که دارد بهترین نمونه را با بهترین رنگ ها برای شما طراحی می کند. در سایت این شرکت قسمتی به نام تماس با ما طراحی شده است که شما می توانید برای آشنایی با روانشناسی رنگ در کاتالوگ، به آن قسمت رفته و با مشاوران شرکت صحبت کنید. مشاوران به صورت رایگان شما را کمک می کنند تا بهترین کاتالوگ را طراحی کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *