۸ ترند جدید طراحی کاتالوگ در سال ۹۹

طراحی

همان طور که بارها اشاره کرده‌ایم، کاتالوگ‌ها یکی از قدرتمندترین ابزراهای بازاریابی هستند. طراحی کاتالوگ‌ حرفه ای به برندینگ و تقویت هویت شناسی برند شما کمک می‌کنند. از طرفی این ابزارها در بین مخاطبین طرفداران بسیاری هم دارند. بیشتر کاربران بر این باور هستند که کاتالوگ‌ها شبیه سازی از یک وبسایت هستند و تمامی خدمات و محصولات یک برند را تصویرسازی می‌کنند. از طرفی طراحی‌ کاتالوگ ها همیشه دست خوش تغییرات می‌شوند تا با عصر حاضر هماهنگی داشته باشند. در غیر این صورت احتمال موفق شدن آن‌ها کمتر است.شبیه به تمامی عرصه‌های دیگر، در این دنیا هم باید بروز بود.

طراحی‌هایی که در هر سال ارائه می‌شوند مختص زمان خودشان هستند و عموما در سال‌های بعدی کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود. برای این که کاتالوگ محصولات شما تاثیر مثبتی بر روی مخاطبین بگذارد باید این مسیر را دنبال کند و دارای طراحی مدرنی باشد. در این مقاله که توسط کارشناسان طراحی مهرسام گردآوری شده است، قصد داریم جدیدترین ترندهای طراحی کاتالوگ را بررسی کنیم و ببینیم در حال حاضر چه طرح‌هایی پرطرفدار هستند. همراه ما باشید.

چرا کاربران کاتالوگ‌ها را ترجیح می‌دهند؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی و بررسی جدیدترین ترندهای طراحی کاتالوگ برویم اجازه دهید ابتدا به یک موضوع دیگر بپردازیم. اینکه چرا مخاطبین و کاربران اغلب کاتالوگ‌ها و بروشورها را نسبت به دیگر محصولات و ابزارها ترجیح می‌دهند؟ از دلایل این موضوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاتالوگ‌ها تاثیر بیشتری از برنامه‌های موبایل و وبسایت‌ها دارند.
  • کاتالوگ‌ها توجه بیشتری جذب می‌کنند.
  • توزیع کاتالوگ‌ها باعث می‌شود نام تجاری یک کسب و کار زودتر شناخته شود و در ذهن باقی بماند.
  • حواس مشتریان را بر روی محصولات و خدمات مناسب متمرکز می‌کند و به حواشی نمی‌پردازد.
  • و …

معرفی جدیدترین ترندهای طراحی کاتالوگ

بسیاری از بازاریابان به دنبال این هستند که بتوانند به هر طریقی بهترین کاتالوگ را برای کسب و کار مورد نظرشان روانه بازار کنند. آن‌ها به سراغ طراحان حرفه‌ای می‌روند و در این راه هزینه‌های هنگفتی می‌کنند. زیرا معتقد هستند که این هزینه‌ها ارزشش را دارند. یک کاتالوگ چشمگیر و ترند چه کاتالوگی است؟

۱. استفاده از تایپوگرافی‌ها در طراحی کاتالوگ

از جدیدترین ترندهای طراحی کاتالوگ می‌توان به استفاده وسیع از تایپوگرافی اشاره کرد. بسیاری از طراحان روش منحصر به فرد خود را دارند اما اکثر آن‌ها چندین مدل تایپوگرافی را با هم ترکیب می‌کنند و از نتیجه عموما در صفحه‌های آغازین، کاورها و ترکیب آن‌ها با تصاویر استفاده می‌کنند. تایپوگرافی‌ها احساس سرزندگی به کاتالوگ‌ها می‌دهند و باعث ایجاد تعامل موثرتر با کاربر می‌شوند. ترکیب تایپوگرافی با رنگ‌های متضاد زیبایی بصری منحصر به فردی به همراه دارد.

طراحی

۲. رنگ‌های زنده در طراحی کاتالوگ

رنگ‌ها محبوب‌ترین و البته تاثیرگذارترین ابزار در جعبه ابزار یک طراح هستند. رنگ‌ها ارتباط مستقیمی با روحیات و احساسات مخاطبین دارند. به همین خاطر طراحان سعی می‌کنند با استفاده از رنگ‌های زنده شور و حال بیشتری را به مخاطبین خود منتقل کنند. آن‌ها با استفاده از رنگ‌های پر جنب و جوش تمرکز کاربران را به سمت خود معطوف می‌کنند. در عوض رنگ‌های کسل کننده و مرده حس خوبی به مخاطب منتقل نمی‌کنند. پس سعی کنید به سراغ رنگ‌های زنده بروید. همچنین از رنگ‌های استفاده شده در برند و لوگوی خود غافل نشوید.

طراحی

۳. عکس‌های مدرن

عکس‌هایی که در طراحی کاتالوگ‌های جدید قرار می‌گیرند رفته رفته سبک و سیاق خاصی به خود گرفته‌اند. این عکس‌ها بیشتر به تجربیات زندگی روزمره نزدیک هستند تا اینکه کاملا در فضای استودیویی ثبت شوند. پس سعی کنید به جای اینکه به سراغ عکاسی استودیویی بروید، در یک فضای خودمانی به همراه نور طبیعی محصولات خود را نمایش دهید. تجربه ثابت کرده است که این مدل عکاسی ثاتیر بیشتری بر روی عواطف و احساسات لحظه‌ای مخاطبین می‌گذارند.

طراحی

۴. ترکیب عکاسی و نقاشی دیجیتال

برای اینکه حس و حال بهتری به کارهای خود بدهید عکاسی و نقاشی‌های دیجیتال (ایلاستریتور) را با هم ترکیب کنید. این ترند با اینکه چند سالی از معرفی آن می‌گذرد اما هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. در این روش با استفاده از نقاشی‌های دیجیتال و داستانی که هر محصول دارد عکس‌ها تزئین می‌شوند. در واقع تعامل بین عکاسی، نقاشی، فونت‌ها و رنگ‌ها توجه بیشتری به خود جلب می‌کند.

۵. استفاده از طراحی 3 بعدی

یکی دیگر از ترندهای طراحی کاتالوگ استفاده از طرح‌های 3 بعدی است. در این ترند با استفاده از رنگ‌های زنده به طراحی عمق می‌دهند. این مدل از کاتالوگ‌ها بیشتر شبیه به یک اثر هنری هستند تا یک محصول بازاریابی. اما فراموش نکنید که در استفاده از طرح‌های 3 بعدی نباید زیاده‌روی کنید.

طراحی

۶. تکنیک دابل اکسپوژر در طراحی کاتالوگ

یکی دیگر از ترندها در طراحی کاتالوگ استفاده از تکنیک دابل اکسپوژر است. در این تکنیک دو تصویر بر روی هم قرار می‌گیرند و سعی می‌شود توجه مخاطب به بخش ویژه‌ای از تصویر جلب شود. تاثیری که این روش به همراه دارد بیشتر از عکس‌های تکی و ساده است. این روش کلاسیک در طراحی کاتالوگ هیچوقت قدیمی نمی‌شود و توسط برندهای معروفی از جمله مک دونالد مورد استفاده قرار گرفته است.

طراحی

۷. پس زمینه‌های تک رنگ

اکثر طراحی‌های امروز به سمت سادگی و مینیمال شدن می‌روند. استفاده از طراحی‌های flat و یک دست هنوز هم زیاد است، با این تفاوت که امروزه سعی شده است عمق بیشتری به کار داده شود. یکی از این روش‌ها استفاده از پس زمینه‌های تک رنگ است. البته این روزها بیشتر از پس زمینه‌های تک رنگی که بافت دارند استفاده می‌شود.

طراحی

۸. ترکیب دست خط به همراه فونت‌های معمول در طراحی کاتالوگ

آخرین مورد، استفاده از فونت‌های hand writing در کار است. این فونت‌ها در ترکیب با فونت‌های معمول ظاهر جذابی به کار می‌دهند. بخصوص زمانی که صفحه بندی کار چند بخشی باشد و این فونت‌ها جای کوچکی را به خود اختصاص دهند. نکته مهم در استفاده از این ترند در طراحی کاتالوگ این است که نباید بیش از حد از آن استفاده کرد، تنها چند بخش جزئی برای حضور آن کافی است. همین چند بخش هم به اندازه کافی توجه مخاطبین را جلب می‌کند.

طراحینتیجه‌گیری

کاتالوگ‌ها منابع قابل اعتمادی برای جذب مشتری و فروش بیشتر هستند. پتانسیل این ابزار برای تقویت سوددهی یک کسب و کار بسیار بالاست. همچنین یک بانک اطلاعاتی ارزشمند هستند که می‌توان آن را در اختیار مخاطبین و مشتریان قرار داد. این ابزارها کمک می‌کنند برند خود را در گستره وسیع‌تری معرفی کنید. برای طراحی خلاقانه و چاپ کاتالوگ با کیفیت می‌توانید روی ما حساب کنید. همین حالا با همکاران ما در مهرسام تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *