تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی چیست؟

تبلیغات امروزی تا حد زیادی از تصاویر استفاده می کنند. همان طور که می دانید امروزه بیشتر فضای شبکه های مجازی را تبلیغات به خود اختصاص داده اند که در این میان تبلیغاتی که بتوانند مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص دهند نسبت به بقیه از کارایی بیشتری برخوردارند. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ازجمله روش های تخصصی عکاسی می باشند که امروزه از این دو روش برای تبلیغاتی استفاده زیادی می کنند.

یکی از اشتباهات رایج در میان افراد، یکسان دانستن عکاسی تبلیغاتی و صنعتی می باشد. اما تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی چیست؟ در این مقاله قصد داریم با توضیع هرکدام از این دو روش عکاسی، وجه تمایز عکاسی صنعتی با تبلیغاتی برای شما بیان کنیم.

عکاسی صنعتی

برای توضیع بیشتر تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی، قصد داریم ابتدا شما را با عکاسی صنعتی آشنا کنیم. عکاسی صنعتی یکی از روش های عکاسی می باشد که هدف آن جذاب جلوه دادن یک محصول می باشد. البته ناگفته نماند که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هردو تا حدودی شبیه به هم می باشند اما تفاوت هایی نیز دارند. عکاسی صنعتی از زرق و برقی که در عکاسی تبلیغاتی وجود دارد برخوردار نیست. به بیان ساده تر باید گفت که هدف از عکاسی صنعتی بیشتر ارائه ویژگی های یک محصول می باشد. در این نوع عکاسی از ترفند هایی که در عکاسی تبلیغاتی استفاده می شود خبری نیست. یعنی هدف عکاسی صنعتی فقط ارائه اصلی ترین ویژگی های یک محصول به زبان تصویر می باشد. این روش از عکاسی کاربرد زیادی در بروشور ها دارد.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی بیشتر به جزئیات اصلی یک محصول نظیرء مواد، اندازه، کیفیت و… توجه دارد. همان طور که اشاره کردیم قصد اصلی این نوع عکاسی به نمایش گذاشتن ویژگی های اصلی یک کالا یا محصول می باشد. همان طور که اشاره کردیم در بروشور ها و البته کسب و کار های آنلاین از نوع عکاسی استفاده زیادی می شود.

عکاسی تبلیغاتی

بعد از عکاسی صنعتی، نوبت به توضیع عکاسی تبلیغاتی می رسد. عکاسی تبلیغاتی نیز یکی دیگر از روش های عکاسی می باشد که امروزه از کاربرد زیادی برخودار است. رونق اکثر کسب و کار های امروزی مدیون به عکاسی تبلیغاتی می باشد. در این نوع از عکاسی، محصول یا شئ که قصد از عکس برداری از آن را دارند در بهترین و جذاب ترین حالت ممکن به مخاطب نشان داده می شود. به گفته ای دیگر هدف از این نوع عکاسی، جذب افراد می شود. همان طور که اشاره کردیم در عکاسی تبلیغاتی زرق و برق هایی وجود دارد که عکاسی صنعتی فاقد آنها می باشد. به گفته ساده تر، عکاسی تبلیغاتی یک محصول را فراتر از آن چیزی که هست نشان می دهد و بهترین گزینه جهت رونق کسب و کار ها می باشد. به احتمال زیاد تا اینجا به پاسخ سوال ” تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟ ” رسیده اید. اما ناگفته نماند که عکاسی تبلیغاتی به عنوان شاخه تخصصی از عکاسی صنعتی به شمار می رود. به گفته ای دیگر، در حالی که هدف هر دو تبلیغ می باشد، اما عکاسی تبلیغاتی حوزه های بیشتری را در بر می گیرد.

عکاسی تبلیغاتی

مهم ترین نکات عکاس صنعتی

  • همان طور که اشاره کردیم، عکاسی صنعتی یکی دیگر از روش های عکاسی می باشد که البته از در زمینه های مختلف نیز از کاربرد فروانی برخودار است. اما در این نوع روش از عکاسی باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که در مرحله اول شما به بهترین تجهیزات، ازجمله دوربین ها، لنز های باکیفیت، سهپایه، زوم مناسب و… نیاز دارید.
  • بعد از این مرحله و فراهم شدن تجهیزات نام برده، شما نیازمند یک برنامه ویرایش مناسب برای ادیت کردن تصاویر می باشید تا هرگونه نقص را از تصویر پاک کنید. توجه داشته باشید که هنگام تصویر برداری، تمامی ویژگی های محصول مورد نظر در تصویر گرفته شده باشد و از حاشیه های اضافی جلوگیری کنید.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید در عکاسی صنعتی مد نظر داشته باشید، نور پردازی و طراحی پس زمینه می باشد به طوری که توجه مخاطب را به تصویر شما جلب کند.

نکات عکاسی تبلیغاتی

توضیع مناسب نکات دو روش کاربردی عکاسی، می تواند کمک خوبی برای پاسخ دادن به سوال ” تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغات چیست؟ ” باشد. در ادامه اصلی ترین نکات عکاسی تبلیغاتی را در دسترس شما قرار می دهیم.

  • در عکاسی تبلیغاتی نیز همانند عکاسی صنعتی، الزامیست که بهترین تجهیزات را انتخاب کنید. یک دوربین و لنز باکیفیت می تواند تصویر مناسب تری را خلق کند که در نتیجه در جذب افراد نیز موفق تر است.
  • در عکاسی تبلیغاتی سعی کنید از بهترین مکان ها استفاده کنید. برای مثال اگر صاحب یک رستوران بزرگ می باشید و قصد دارید یکی از عذاهای رستوران خود را به نمایش بگذارید، سعی کنید بهترین میز و چیمدمان را طراحی کنید.
  • اگر از عکاسان حرفه ای استفاده کنید بهتر است! مد نظر داشته باشید که اشاره کردیم در عکاسی تبلیغاتی، عکس مورد نظر باید از زرق و برق بالایی برخوردار باشد به طور که نظر مخاطب را جلب کند. برای این منظور عکاسان که تجربه بیشتری دارند می توانند تصاویر با کیفیت ترین را خلق کنند.

عناوین نام برده ازجمله اصلی ترین نکاتی می باشند که با رعایت کردن آنها، بهترین تصاویر خلق می شوند. مد نظر داشته باشید که در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هدف جذب مخاطب می باشد. پس هرچه با دقت بالاتری انجام شود، نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت.

تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی

ابزار عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

بی شک برای شما هم سوال است که عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی با کدام ابزار ها صورت می گیرد. برای پاسخ به این سوال، باید گفت که در این دو روش از عکاسی، معمولا از با کیفیت ترین دوربین ها به همراه لنز ها قدرتمند استفاده می شود. بازار رقابتی که ایجاد شده، بهترین تصاویر را می پذیرد که در این میان، تنها بهترین ابزار نیز خالق با کیفیت ترین تصاویر می باشند.

در مهرسام چاپ بهترین خدمات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی را از ما بگیرید:

 ۰۲۱۸۸۸۶۵۱۳۶

۰۹۱۲۰۰۵۹۳۱۷

99/08/08

میانگین امتیازات ۵ از ۵