چگونگی جذب مشتری با طراحی بروشور و کاتالوگ

یکی از مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی، کاتالوگ ها هستند که می ‌توانند در زمینه اطلاع ‌رسانی و معرفی محصولات و خدمات یک کارخانه، شرکت، موسسه و یا مجموعه کاربرد مفید و موثری داشته باشد. در واقع کاتالوگ ‌ها برگه‌ هایی هستند مرتبط به یکدیگر که در یک چارچوب و قالب بسیار زیبا و دیدنی، فهرستی از محصولات یا خدمات را به همراه توضیحات و جزئیات کامل، قیمت‌ ها و دیگر موارد همانند تصاویر و جداول به مشتریان ارائه می ‌دهد.

در واقع با طراحی کاتالوگ کار افرادی که ارائه‌کننده‌ کالا و خدمات شما به مشتری هستند راحت تر می‌شود. این کاتالوگ ها در واقع به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و تکنیک فروش بسیار مفید، برای معرفی اطلاعات فنی و مشخصات محصول، رضایت مشتری و در نهایت تبدیل او به خریدار واقعی موثر هستند.

کاتالوگ چیست و در جذب مشتری چه نقشی دارد؟

کاتالوگ به مجموعه ای از صفحات مرتبط به یکدیگر گفته می شود که به منظور معرفی و شناخت معرفی محصولات و یا خدمات طراحی می گردد. هر سازمان و مجموعه ای به منظور فروش خوب به یک کاتالوگ مناسب و به اشتراک گذاری آن بابت فروش نیاز دارد.

خوب است بدانید که کاتالوگ بستر خوبی برای ارائه محصولات، خدمات، پیشنهادهای ویژه، بررسی فنی و تخصصی محصول و از همه مهمتر ایجاد بستری برای مقایسه و سنجش محصولات تولیدی شما و برتری آن نسبت به محصولات موجود در بازار می باشد.

جذب مشتری با طراحی

توجه داشته باشید که اگر طراحی کاتالوگ و بروشور به صورت حرفه ای و خلاقانه انجام شود، به جذب مشتری و رسیدن آن به اهداف مهم تجاری کمک شایانی می کند. این موضوع باعث می شود که مخاطب سریعا به سمت محصولات یا خدمات مندرج در کاتالوگ و یا دیگر اطلاعات موجود سوق داده شود.

انواع کاتالوگ:

کاتالوگ در دو حالت کلی قابل ارائه است:

.1کاتالوگ چاپی

قدیمی ترین و رایج ترین شیوه ی ارائه ست؛ یعنی چاپ روی کاغذ.

.2کاتالوگ دیجیتال

بر روی بستر الکترونیک و اینترنت قرار می گیرد و روی نمایشگر کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و تبلت قابل مشاهده است. اگر شما برای کسب و کارتان یک وبسایت دارید حتما یک نسخه از کاتالوگ خودتان را به صورت دیجیتال روی وبسایتتان قرار دهید.

تاثیر طراحی کاتالوگ حرفه ای در جذب مشتری

طراحی یک کاتالوگ حرفه ای نیازمند بخش بندی های مناسبی برای نمایش بهتر محصولات و عرضه مناسب تر برند نیازمند تولید محتواست در کاتالوگ تصاویر و متن های چاپ شده باید از چنان قدرتی برخوردار باشند که بتوانند با وجود محدودیت های یک کاتالوگ اهداف صفات کالا ،خدمات سوابق شرکت و یا هر مبحث دیگری که مد نظر طراحان کاتالوگ است را به خوبی نشان دهد.

جذب مشتری با طراحی

نکاتی هستند که اگر انها رعایت شوند در مدت کوتاهی فروش به طور قابل ملاحظه بیشتر می شود

 1-جذب مخاطب با القای سبک زندگی

 2- تنظیم طراحی کاتالوگ متناسب با مخاطب

 3- تصویر محصول تو صفحه باید خوب نمایش داده شود

 4-هدفمند بودن طراحی کاتالوگ  

جذب مشتری با طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ

شرکت ها به دنبال طراحی کاتالوگ با توانایی و محتوا و قابلیت های متفاوتی هستند تا بتوانند نصبت به رقبای خود در بازار رقابتی در کمترین فرصت و زمان ممکن موفق شوند قبل از انجام هر قدمی باید بازار مورد هدف و رقبا مشخص شوند .

سایز کاتالوگ ها و تاثیر بصری آن روی مشتری

ابعاد طراحی کاتالوگ مرسوم

A4یا رحلی-b5یا وزیری –رقعی –خشتی

ابعاد و اندازه طراحی کاتالوگ محدودیت خاصی ندارد و طبق سلیقه شما صاحبین مشاغل گرامی در هر تیتراز و هر اندازه و صفحه ای قابل اجرا می باشد.اما این انتخاب متفاوت در مواردی بسیار عالی و در مواردی ضعف به شمار می رود.

سایز انواع کاتالوگ

کاتالوگ ها مثل سایر محصولات تبلیغاتی چاپی دارای اندازه های استاندارد و مختص به خود هستند .

چاپ کاتالوگ a4در تهران

یکی از محبوب تزین کاتالوگ در تیم گرافیک و یکی از قدرتمندترین کاتالوگ ها برای معرفی محصولات و خدمات می باشد.

سفارش کاتالوگ a4در 2 مدل افقی یا عمودی می باشد

مزایای چاپ کاتالوگ a4

پر تیرازترین نوع کاتالوگ با ایجاد یک کاتالوگ a4حرفه ای تاثیر شگفت انگیزی را بر روی مخاطب می گذارد.

کاتالوگ a5

که به عنوان یک کاتالوگ ارزان معرفی می شود قیمت مناسب و سایز جمع و جور این کاتا لوگ توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.

چاپ کاتالوگ وزیری b5

در واقع این کاتالوگ یک سایز میانی بین کاتالوگ a5وa4می باشد بخاطر همین برای مشتریانی که به دنبال چاپ یک کاتالوگ بین سایز a5وa4  هستن چاپ کاتالوگ b5بسیار مناسب می باشد در ضمن چاپ استاندارد و رایج برای کتاب ها همین ابعاد و اصطلاحا وزیری است .

کاتالوگ b5به عنوان یک ابزار تبلیغاتی واسه معرفی محصول یا خدمات شما می تواند مورد استفاده قرار بگیرد اندازه سایز مناسب این کاتالوگ باعث شده تا مشتریان زیادی برای چاپ این محصول ترغیب شوند.

سفارش کاتالوگ b5در 2 مدل افقی یا عمودی است همچنین صفحات کاتالوگ b5 از نظر جنس می تواند متفاوت و از چند جنس مختلف تشکیل شده باشد.

جذب مشتری با طراحی

نتیجه گیری

طراحی چاپ کاتالوگ یکی از مفیدترین ابزارها برای تبلیغات شرکت ها می باشد و در واقع یک راهنما در مورد یک یا چند محصول یا خدمات می باشد طوری که مفهوم خود را به مشتری منتقل می کند همچنین تعیین و شناسایی بازار هدف، زمان و نحوه توزیع بسیار در موفقیت کاتالوگ تاثیر گذار است.

 همچنین عوامل مختلفی مانند نوع کاغذ مصرفی کاتالوگ، مات یا براق بودن آن، صفحه بندی و صفحه آرایی اصولی، نظارت بر چاپ، نوع صحافی و برش و بسته بندی کاتالوگ و … همگی در روند چاپ کاتالوگ حرفه ای موثر می باشند. در پایان کاتالوگ همان چیزی است که در هنگام خرید یک محصول به شما تقدیم می گردد با داشتن کاتالوگ دیگر مشتری نیاز به سوال کردن درباره محصول ندارد چون اطلاعات کافی در این کاتالوگ موجود می باشد و حکم یک دفترچه راهنما عمل می کند و خواندن ان تمایل بیشتری برای خرید محصول در مشتری ایجاد می کند و در نتیجه مشتری با توجه به نیاز خود و مطالعه این دفترچه بهترین خرید و گزینه رو انتخاب می نماید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵