دلایل اهمیت طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای در کسب و کار

یکی از روش های تبلیغات و شناساندن محصولات و یا خدمات یک شرکت یا فروشگاه به مشتری طراحی و چاپ کاتالوگ می باشد. کاتالوگ حاوی اطلاعاتی از محصول مورد نظر شرکت است که در اختیار مشتری قرار داده می شود. بیشتر محصولات آرایشی، دارویی و رستوران ها دارای کاتالوگ مختص به معرفی محصولات خود هستند و زیبایی در طراحی ساختار این کاتالوگ ها باعث شده تا مخاطبان بیشتری را به سمت خود سوق دهند. کاتالوگ ابزار ارتباطی بین خدمات و محصولات یک شرکت با مشتریان و مصرف کنندگان است. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر طراحی کاتالوگ حرفه ای در کسب و کار را مورد بررسی قرار دهیم پس تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

طراحی و چاپ کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و تعریف آن

کاتالوگ مجموعه ای از اوراق تبلیغاتی می باشد که به صورت دفترچه یا مجله به مشتریان برای معرفی محصولات یک شرکت طراحی و چاپ می گردد.

قبل از طراحی کاتالوگ نیاز است حتما با طراح کاتالوگ مشورت نمایید چون او فردی با تجربه و توانمند است. در کاتالوگ حرفه ای فهرستی از اسامی ،توضیحات ،دستورالعمل ها لحاظ شده است.

مراحل طراحی کاتالوگ حرفه ای

1-سیاست شما در تولید کاتالوگ چه چیزی می باشد؟

2-افزایش فروش

3-پیام رسانی درباره تولید یک محصول جدید

3-نشان دادن کاتالوگ محصولات فصل به خریداران و…

نکاتی مهم در مورد طراحی کاتالوگ ها

نوشتن یک محتوی خوب و جذاب در کاتالوگ بسیار مهم می باشد به این علت که باعث جلب توجه بیشتری از سوی مشتری می شود و مشتری رغبت بیشتری در خرید آن محصول می نماید. استفاده از عکس ها و تصاویر برای صفحات کاتالوگ الزامی می باشد و در اخر خلاقیت در عکاسی و طراحی این عکسها باید لحاظ شود که منجر به جذابیت و خلاقیت خاص گردد. یک عکس و تصویر زیبا و قابل توجه می تواند باعث جذب مشتری بیشتر گردد.

از مشتری مورد نظر بخواهید از وب سایت شرکت شما دیدن کند همیشه تلاش خود را برای نوشتن توضیحات خوب و مناسب طوری که جملات طولانی نباشد ساده و کوتاه و مفید باشد بیشتر کنید. معمولا کاتالوگ ها با اندازه استاندارد تهیه می شوند نه اندازه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ. هر قسمت از کاتالوگ که درباره محصولات توضیح می دهید باید حتما تصاویر مرتبط با نوع محصولی باشد که درباره آن صحبت می کنید. استفاده از کاغذهای روغنی براق در کاتالوگ در جذب مشتری برای خرید محصول موثر می باشد  و رنگ آمیزی های متنوع برای کاتالوگ ها فراموش نشود.

طراحی و چاپ کاتالوگ

مزایای استفاده از کاتالوگ

کاتالوگ ابزاری است تبلیغاتی که همیشه در دسترس می باشد و برای اطلاع رسانی خدمات و معرفی محصولات شرکتهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و اگر سیستم تبلیغاتی و اطلاع رسانی به خوبی و درستی انجام شود موفقیت در کسب و کار تضمین می شود. برای رسیدن شرکتها به موفقیت شناسایی بازار هدف بسیار مهم است.

تهیه و تنظیم محتوا

محتوا و متن نوشته شده در کاتالوگ بسیار مهم است سعی کنید توضیحات داده شده برای محصول شرکت مختصر و مفید باشد از کلمات و جملات تکراری خودداری کنید سعی کنید همواره نکات مهم و کلیدی را بیشتر در متن کاتالوگ بیاورید تا مخاطبان با خواندن آن به یک مشتری بالقوه تبدیل شوند. سعی کنید از تیترهای بسیار جذاب و هیجانی برای توضیح محصول خود استفاده کنید تا مشتری با دیدن تیترها مجذوب محصولات شما شود و برای خرید محصولات بیشتر راغب شود.

انتخاب نوع رنگ بندی های متنوع در کاتالوگ

در تنظیم و انتخاب نوع رنگ امیزی در کاتالوگ خود حتما ابتدا باید بازار هدف شما مشخص بشود بعد متناسب با نوع محصول مشتری مورد نظر رنگ آمیزی انجام شود. به طور مثال مشتری مهد کودک را به عنوان بازار هدف شناسایی کردیم حالا مناسب با آن صفحات کاتالوگ را شاد و جذاب و انگیزشی انتخاب می کنیم.

انتخاب اندازه یا قطع کاتالوگ

پیش از طراحی کاتالوگ و پس از تنظیم محتوا و عکسها ی مورد نیاز جهت چاپ کاتالوگ، باید اندازه کاتالوگ متناسب با محتوای موجود انتخاب نمود.

چاپ کاتالوگ متناسب با زمان و تیراژ

بعد از طراحی کاتالوگ و نهایی شدن طرح های آن و بعد از انتخاب متریال متناسب چاپ کاتالوگ صورت می گیرد.

انتخاب نوع روکش کاتالوگ

روکش صفحات کاتالوگ انواع مختلفی دارند که بیشتر برای زیبایی و محافظت صفحات کاتالوگ مورد استفاده قرار می گیرند .  روکش سلفون براق، مات، ورنی مهم ترین روکش ها محسوب می شوند.

برش کاتالوگ

برش صفحات کاتالوگ یکی از مهم ترین اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و اثر زیادی در صحافی کاتالوگ دارد اگر برش کاتالوگ درست انجام نشود ممکن است تصاویر کاتالوگ اشتباه بریده شوند.

صحافی کاتالوگ

بعد از برش کاتالوگ صحافی انجام می شود که صحافی کاتالوگ با دقت و سرعت بالا از مهم ترین مزایای چاپخانه ها می باشد.

بسته بندی و ارسال

همه کاتالوگ های چاپ شده در چاپخانه در بخش بسته بندی و ارسال چاپخانه به صورت تخصصی و به صورت بسیار دقیق انجام می شوند. کاتالوگ های چاپ شده در کمترین زمان و بدون کوچکترین مشکلی به دست مشتری عزیز می رسند.

طراحی و چاپ کاتالوگ

تفاوت بین کاتالوگ های الکترونیکی و کاتالوگ چاپی

امروزه معرفی محصولات، برنامه های سازمان به بهترین شکل امری بسیار مهم می باشد بخاطر همین استفاده از انواع رسانه های متفاوت مثل گفتار، متن، انیمیشن، موسیقی، عکس و محیط های تعاملی ضرورت دارد. کاتالوگ‌های الکترونیکی با استفاده از این امکانات، با محیطی جذاب و فعال بدون هیچ گونه محدودیتی نیاز شرکت ها را براورده می سازد.

از جمله مشکلات کاتالوگ های چاپی :مدت زمان چاپ ،هزینه زیاد تولید، سرعت کم در رساندن کاتالوگ به دست مشتری دیده می شود که در کاتالوگ های الکترونیکی این معایب دیده نمی شود.

افزایش مشتریان با طراحی کاتالوگ

1-پاراگراف ها در کاتالوگ نباید طولانی باشند چون مخاطب با خواندن آنها خسته می شود باید تیتر و پاراگراف مطالب حتما مختصر و مفید باشد تا مخاطب به سوی آن ترغیب شود و برای خرید محصول شرکت مورد نظر هر چه زودتر اقدام کند.

2-از باکس های لایت شده و برجسته استفاده کنید.

3-از شماره گذاری برای صفحات کاتالوگ استفاده کنید.

4-برای تصاویرتان حتما از زیرنویس استفاده کنید.

5-مزایای برندتان را بازگو کنید

6- استفاده از تصاویر جذاب و دیدنی درباره محصول شرکت مورد نظر تمامی مراحل گفته شده اگر در کاتالوگ رعایت شود باعث جذب مشتری و ترغیب او برای خرید محصول مورد نظر شرکت می شود و در نتیجه باعث افزایش فروش می گردد.

مراحل ثبت و انجام سفارش کاتالوگ حرفه ای

1-تماس با کارشناسان طراحی و ثبت سفارش

2-ارسال پیش فاکتور و پرداخت هزینه

3-ارسال اطلاعات برای کارشناسان طراحی

4-ارسال اتودطراحی و دریافت فایل

5-بررسی مجدد و ارسال فایل

انواع کاتالوگ با ظاهر متفاوت:

1-کاتالوگ در تیراژ بالا

2-کاتالوگ در تیراژ پایین

3-کاتالوگ عمودی و افقی

4-کاتالوگ مربعی

قیمت چاپ کاتالوگ

از عوامل مهم در چاپ کاتالوگ در نظر گرفتن بودجه و هزینه می باشد قبل از چاپ کاتالوگ باید یک ایده مالی برای اختصاص دادن به کار داشته باشید. اگر هزینه های چاپ کاتالوگ را بدانید کمک زیادی در استفاده درست از بودجه تان به شما می نماید. از عوامل مهم در هزینه های کاتالوگ نوع کاغذ، تعداد رنگ، روکش، نوع صحافی و هزینه بسته بندی و ارسال می باشد.

چاپ کاتالوگ در تهران

با کمترین هزینه و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات چاپ بالاترین کیفیت، استفاده از بهترین جنس کاغذ در مدت زمان کم و با سرعت زیاد صورت می گیرد .

چاپ کاتالوگ ارزان

این نوع چاپ کاتالوگ در شرکتهای کوچک و تازه تاسیس صورت می گیرد و با هزینه ناچیز بر روی مشتری اثر بگذارد.

چاپ کاتالوگ تبلیغاتی

این نوع چاپ کاتالوگ برای شرکتهای بزرگ استفاده می شود این نوع کاتالوگها حاوی اطلاعات سودمند برای جذب مشتری می باشند و هر چه مطالب بهتری داشته باشند روی مشتری اثر بیشتری در ترغیب او برای خرید محصول مورد نظر مشتری دارند.

چاپ کاتالوگ فوری

این نوع چاپ فوری و در زمان کوتاه موثرترین انتخاب چاپ می باشد. همچنین چاپ کاتالوگ فوری با تیراز پایین از مزایای چاپ دیجیتال کاتالوگ می باشد.

کاتالوگ از لحاظ ابعاد و نوع روکش و تعداد صفحات انواع مختلفی دارد

چاپ کاتالوگ a3 :که به صورت های گوناگون انواع سیمی ،منگنه، و.. می باشد.

چاپ کاتالوگ a4:صحافی این کاتالوگ به شکل های مختلف سیمی،منگنه ،چسب گرم انجام می شود.

چاپ کاتالوگ a5:جنس این کاتالوگ مثل بقیه کاتالو گ ها از گلاسه است گلاسه کاغذی براق و زیبا می باشد که در جذب مشتری بسیار موثر است.

نتیجه گیری

همان طور که در این مطلب از مهرسام چاپ توضیح دادیم هدف از طراحی کاتالوگ، معرفی محصولات و خدمات شرکت ها به مخاطبین بود و گفتیم که برای اینکه یک محصول شرکت بهتر و سریعتر به فروش برسد لازمه آن این بود که متن و محتوی صفحات کاتالوگ مختصر و کوتاه و مفید نوشته شده باشند و در هر صفحه از کاتالوگ تصاویر مربوط به محصول با رنگ آمیزی زیبا صفحات و نوشتن تیتر کوتاه به عنوان زیرنویس در زیر هر تصویر حتما لحاظ شود.

 توجه کنید که مطالب و توضیحات راجع به محصول طولانی و خسته کننده نباشد طوری مطلب نوشته شود که مشتری را جذب کند و در او حس راغب شدن برای خرید محصول مورد نظر شرکت تقویت شود. تمامی موارد یاد شده اثرات بسیار خوبی در موفقیت کسب و کارها و جذب خرید مشتری از محصول یا خدمات یک شرکت را از بالقوه به بالفعل تبدیل می نماید. برای هر گونه اطلاعی بیشتر در زمینه چاپ و طراحی کاتالوگ در تهران با کارشناسان آن شرکت تماس برقرار کنید این متخصصین در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین امتیازات ۵ از ۵