طراحی و چاپ جعبه خرما

خرما میوه ای است که به صورت تازه و خشک در بازار در بسته بندی های مختلف، به صورت جعبه خرما، ظروف پلاستیکی محکم، فلزی، کارتن و حتی بصورت خشک و روباز در مغازه های خشکبار فروشی و سوپر مارکت ها یافت می شود. طرز چیدمان خرما در جعبه باید طوری باشد که فشار، بر روی بقیه خرماها به وجود نیاید که منجر به له شدن مابقی خرماهای موجود، در جعبه شود.  امروزه، خرما به مدل های مختلف، خرمای شکلاتی، خرمای مغزدار، خرمای روکش دار جهت برگزاری مراسم مختلف و پذیرایی از مهمانان تهیه و به بازار عرضه می گردد. در این مطلب توجه شما عزیزان را به بررسی نحوه طراحی و چاپ جعبه خرما جلب می نماییم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

چاپ جعبه خرما

انواع طراحی و چاپ جعبه خرما

جعبه خرما مضافتی

برای چاپ جعبه خرما، انواع و اقسام اشکال مختلف و متفاوتی وجود دارد. ساده ترین و ارزانترین شکل جعبه خرما همین خرمای مضافتی است که درب و کف جعبه از هم جدا می شود. اما خرمای مضافتی، گاهی جنبه صادراتی به کشورهای اطراف پیدا می کند که در تولید و طراحی و چاپ جعبه نوعی دقت و زیبایی خاص انجام شود که جعبه را هم سطح کیفیت خوب خرما، با طراحی و نقوش مختلف بر روی سطح درب جعبه و یا اطراف جعبه نمایش می دهد. برای مثال برای خرمای صادراتی درب ساق بلند برای کارتن خرما در نظر گرفته شده است.  و تصاویر درخت نخل با خرما و جعبه چوبی درباز که از داخل آن خرما آویزان است طراحی شده است.  در چاپ جعبه هم از طلاکوب و یا نقره کوب استفاده شده  و سایر توضبحات به 2 زبان فارسی و با توجه به زبان کشور مقصد بر روی کارتن جعبه به همراه توضیحات کامل تر و قیمت و کشور تولید کننده و صادر کننده و سایر اطلاعات تکمیلی آورده شده است.

جعبه خرما کیبوردی

جعبه خرما کیبوردی تا حدود زیادی جز جعبه لوکس محسوب می شود و در بین صادرکنندگان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.  در این نوع جعبه درب و بدنه جعبه آن به صورت مشابه و یکپارچه است. برای تولید این مورد چاپ جعبه لمینیتی صورت می‌گیرد.

جعبه خرما کشویی

جعبه خرما کشویی یکی دیگر از انواع دیگر جعبه مضافتی است که شبیه به قوطی کبریت است و باز و بسته شدن آن کاملا مشخص است.

اهمیت طراحی و چاپ جعبه

در بحث طراحی و چاپ جعبه می توان اشاره به این مورد کرد که اگر شما به عنوان تولیدکننده یک محصول با کیفیت تولید کردید و حالا برای این محصول کارتن و یا جعبه ای در نظر نگرفتید، این یک مشکل اساسی برای محصول شماست که در بازار مورد نظر به هیچ عنوان دیده نمی شود و محکوم به نابودی است.

برای جلوگیری از این شکست، با توجه به نوع کیفیت محصول، جعبه و یا کارتن طراحی و چاپ کنید. حتی اندازه و سایز محصول، هم جز موارد مهمی است که در تولید بسته یا کارتن مورد نظر باید مورد توجه خاص قرار گیرد. متناسب با اندازه محصول و هماهنگ با آن کارتن چاپ و تولید شود. همچنین محصولی که دارای کیفیت پایین تری است پس جعبه یا کارتن تولید شده برای آن نصبت به محصول باکیفیت باید ساده تر و ارزان تر طراحی، چاپ و تولید شود.  محصولی که از لحاظ کیفیت درجه بالاتری دارد، در طراحی و چاپ جعبه  آن هزینه بیشتری و مواد به کار رفته بالاتری استفاده شده است. در نتیجه این محصول با کیفیت با طراحی جعبه گران‌تر، قیمت محصول هم به نسبت نوع جعبه تولید شده گرانتر خواهد بود. توجه دشته باشید که نوع بسته بندی می تواند در میزان فروش محصولات شما موثر باشد. زیرا این طراحی و چاپ بسته بندی است که اگر در نظر مشتریان جذاب واقع شود، به فروش بهتری نیز دست خواهید یافت. پس سعی کنید از بسته بندی های جذاب و خلاقانه استفاده کنید تا مشتریان را به خرید محصولات شما ترغیب نماید. ضمن این که زیبایی بسته بندی و چاپ جعبه خرما نشان دهنده برند و اعتبار شماست. پس به این موضع نیز حتما توجه کنید.

چاپ جعبه خرما

بسته بندی خرما

برای خرمای مضافتی نحوه چیدمان خرما به چند شکل انجام می شود:

1-چیدن خرما در جعبه (3 ردیف چین)

2-چیدن خرما در جعبه (2 ردیف چین ویژه)

3-جعبه های شفاف: به دلیل شفاف بودن این جعبه ها حس خوبی به مصرف کننده داده می شود.

4-جعبه های کیلویی :رطب مضافتی به شکل فله ای چیده شده است.

5-کارتن های 5 و 10 کیلویی: در این نوع کارتن خرما ورطب مضافتی با درجه رطوبت کمتر چیدمان شده است. (به شکل فله ای).

درباره جعبه خرما بیشتر بدانید

جعبه خرما، از پر طرفدارترین تولیدات شرکت های بسته بندی محسوب می شود و از قدیم مورد توجه تاجران خرما و رطب ایران قرار گرفته است. شرکت‌های معروف در صنعت چاپ و بسته بندی خرما توانسته اند، با بکار بردن بهترین تجهیزات روز دنیا، نقش موثری در تولید و چاپ جعبه خرما، ایفا کنند. برای هر خرما با هر نوع کیفیتی جعبه مختص به آن تولید کنند. به عنوان مثال برای خرما با کیفیت صادراتی، جعبه با کیفیت که جنبه صادراتی داشته باشد تهیه می شود و بالعکس.

نحوه عملکرد شرکت های چاپ و بسته بندی خرما

این شرکت ها با به کاربردن نیروهای متخصص در زمینه های گرافیک، چاپ و بسته بندی و طراحی توانسته اند، اقدام به ابداعات و تولید جعبه خرما، در سایز و اندازه و اشکال متنوع با توجه به نوع کیفیت محصول خرما شوند.

بسته بندی خرما

خرما، امروزه به دلیل خاصیت کاربردی فراوانی که دارد، در بین مردم جهان از اهمیت زیادی برخوردار شده است.  ضمن این که متقاضی برای مصرف آن نیز افزایش یافته است، به طوری که انواع و اقسام خرما به شکل رطب تازه و خشک در مراسم مختلف مذهبی و ایام شهادت و تعزیه مورد استفاده همگان قرار می گیرد. در حال حاضر ایران، عربستان، عمان، عراق بزرگترین تولید کننده و صادر کننده خرما می باشند.

چاپ جعبه خرما

انواع بسته بندی خرما

1-با استفاده از منگه

2- با استفاده از چسب

3-بدون استفاده از چسب و منگه

4-بصورت باند رول

5-بسته بندی فله ای

نتیجه گیری

برای بسته بندی خرما، توجه به طراحی و چاپ جعبه خرما حائز اهمیت است. به بیان دیگر زیبایی در طراحی و چاپ جعبه خرما تاثیر بسزایی در فروش بی نظیر محصول شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می گردد. در بین انواع و اقسام خرماهای موجود در کشور، خرمای مضافتی، زاهدی، شاهانی، خاصویی و… برای امر صادرات به کشور مقصد مناسب هستند. با توضیحاتی که در مقاله‌ی مهرسام چاپ داده شد،به این نتیجه می رسیم که طراحی و چاپ جعبه خرما باید متناسب با نوع محصول خرما باشد. هر چه محصول باکیفیت تر باشد طراحی و چاپ جعبه هم با زیبایی و کیفیت بالاتری تولید می شود. در واقع نوع بسته بندی می تواند در میزان فروش شما نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. زیرا این طراحی و چاپ بسته بندی است که اگر در نظر مشتریان جذاب واقع شود، به فروش بهتری نیز دست خواهید یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵