۵ عامل مهم برای طراحی کاتالوگ با کیفیت

طراحی کاتالوگ با کیفیت

کاتالوگ های بخش مهمی از تبلیغات فیزیکی یک برند را شامل می شود. به واسطه یک کاتالوگ خلاقانه، ارتباط قوی بین مخاطب و برند مورد نظر شکل می گیرد. این ارتباط علاوه بر نقش بسیار موثری که در جذب مشتری دارد، می تواند معرف بسیار مناسبی از توانمندی های برند مورد نظر در حوزه فعالیت خود باشد. از این رو، طراحی کاتالوگ با کیفیت به عنوان بخش مهمی از مسیر تبلیغات و دستیابی به اهداف تجاری ضروری است. در این مقاله، به معرفی 5 عامل مهم که در طراحی کاتالوگ با کیفیت تاثیرگذار هستند خواهیم پرداخت. 

عوامل تاثیرگذار در طراحی کاتالوگ با کیفیت

در طراحی یک کاتالوگ با کیفیت و تاثیرگذار، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند. این عوامل، علاوه بر تاثیر بسیار زیادی که در روند موفقیت تبلیغات شما دارد، می تواند برند شما را در بین رقبا به عنوان یک نام منحصر به فرد در ذهن مخاطب ماندگار کند. این عوامل عبارتند از:

ایده پردازی

هیچ کاری در زمینه تبلیغات به موفقیت نمی رسد مگر آنکه یک ایده موفق و متناسب با واقعیت در پشت آن قرار گرفته باشد. طراحی کاتالوگ نیز کاملا از این اصل پیروی می کند. برای درک بهتر اهمیت این موضوع، با یک مثال پیش خواهیم رفت. فرض کنید برند شما، تولید کننده محصولات غذایی است. ایده ای که برای این کاتالوگ ها مطرح می شود، در اولین قدم باید به گونه ای باشد که شما را در میان رقبا، بهتر نشان دهد و به عبارتی حرف جدیدی برای گفتن در این حوزه داشته باشید. از طرفی، این ایده باید نظر مخاطب را جلب کرده و در ذهن او ماندگار شود. از این رو، بهتر است تا برای ایده پردازی پیش از طراحی کاتالوگ با کیفیت، حتما از یک مشاور تبلیغاتی کمک بگیرید.

عکاسی حرفه ای از محصولات

در هر کاتالوگ، اولین چیزی که برای مخاطبان جذاب است و می تواند آنها را برای مطالعه کاتالوگ قانع کند، عکس هایی است که روی جلد و درون کاتالوگ قرار دارد. این عکس ها ویژگی های خاصی دارند. به طور مثال، هر عکسی که برای روی جلد یا صفحات داخلی کاتالوگ گرفته می شود، باید با بهترین کیفیت تهیه شوند. علاوه بر آن، سایز و قالب عکس و همچنین چیدمان آن در صفحه نیز بسیار حائز اهمیت است. گاهی اوقات، علیرغم هزینه های بسیار زیادی که برای چاپ کاتالوگ صرف می شود، نتیجه دلخواهی به دست نمی آید. در این مواقع، استفاده از عکس های غیراستاندارد و بی کیفیت یا حتی به کارگیری نادرست و غیراصولی عکس های باکیفیت، نقش پررنگ تری را نسبت به سایر عوامل ایفا می کند. از این رو بهتر است تا برای طراحی کاتالوگ با کیفیت از یک عکاس تبلیغاتی و همچنین تجهیزات حرفه ای عکاسی کمک بگیرید.

طراحی کاتالوگ با کیفیت

طراحی کاتالوگ خلاقانه

خلاقیت می تواند شما را برای سالها در ذهن مخاطب ماندگار کند. حتما برندهای زیادی را می شناسید که با یک تبلیغ تاثیرگذار، علیرغم اینکه آن برند دیگر فعالیتی در آن زمینه ندارد، در ذهن شما ماندگار شده است و به طور ناخودآگاه به یاد آن می افتید. راز موفقیت این برندها، تا حد زیادی در استفاده از عنصر خلاقیت در بخش های مختلف تبلیغات آنها از جمله طراحی کاتالوگ است. این خلاقیت می تواند در شکل ظاهری کاتالوگ، نوع فونت، رنگبندی، قالب های عکس ها، چیدمان مطالب و حتی محتوا نویسی و شیوه معرفی محصولات یا خدمات ارائه شده در کاتالوگ باشد.

نظارت بر کاتالوگ قبل از چاپ

زمانی که مراحل طراحی کاتالوگ با کیفیت به اتمام برسد، برنامه ریزی برای چاپ آن شروع خواهد شد. در این مسیر، 2 نکته نسبت به سایر نکات، از اهمیت بیشتری برخوردارند. اولین نکته ای که در این برنامه ریزی باید در نظر گرفته شود، توجه به ابعاد و جنس کاتالوگ است. البته این موضوع معمولا پیش از شروع مراحل طراحی باید کاملا مشخص شود زیرا بخش قابل توجهی از فرایند انتخاب رنگ بندی ها، طراحی قاب تصاویر و مواردی از این قبیل، به این 2 مورد بستگی دارد. 

دومین نکته، مربوط به انتخاب فونت مناسب است. بخش بزرگی از جذابیت یک کاتالوگ، به ویژگی های بصری آن از جمله نوع فونتی که برای نگارش محتوا انتخاب می شود بستگی دارد. این فونت باید از اندازه و خوانایی کافی برخوردار باشد. در بعضی از مواقع، می توانید بخشی از این فونت را برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب، به صورت طلاکوب یا با طراحی های خاص به کار ببرید. البته توصیه می کنیم که در این کار زیاده روی نکنید. به ویژه در زمانی که طراحی کاتالوگ با کیفیت را برای معرفی محصولات یا خدمات تخصصی انجام می دهید.

نظارت بر پروژه هنگام چاپ

طراحی کاتالوگ با کیفیت

زمانی که برنامه ریزی برای چاپ یک کاتالوگ به اتمام رسید، وارد مسیر چاپ آن خواهید شد. در این مسیر، نظارت چاپ از اهمیت زیادی برخوردار است. اولین نکته ای که باید در چاپ کاتالوگ در نظر داشته باشید، انتخاب نوع چاپی است که قرار است برای کاتالوگ از آن استفاده کنید. معمولا در چاپ انواع کاتالوگ، از دو نوع چاپ افست و دیجیتال استفاده می شود. تفاوت این دو نوع چاپ، در میزان تیراژ کاتالوگ است. در برندهای نوپا یا شرکت هایی که در ابتدای مسیر، قصد چاپ تعداد کمتری از کاتالوگ را دارند، معمولا از چاپ دیجیتال استفاده می شود. این چاپ، به وسیله پرینترهای رنگی یا لیزری که نمونه های آنها در عکاسی ها نیز دیده اید، انجام می شود. در مقابل، زمانی که طراحی کاتالوگ با کیفیت و چاپ آن برای تیراژهای بیشتر از هزار عدد انجام می شود، معمولا چاپ دیجیتال پاسخگو نخواهد بود و باید از چاپ افست استفاده کرد. 

نکته دیگری که پس از طراحی کاتالوگ و در زمان چاپ آن مورد توجه قرار می گیرد، نظارت بر چاپ با کیفیت کاتالوگ است. به عبارت دیگر، کاتالوگ چاپ شده باید از نظر رنگبندی، چاپ کامل و بی نقص متون و تصاویر، صحافی، استفاده از پوشش های مناسب برای جلد و صفحات و …. بررسی شود. علاوه بر این موضوع، بررسی زمان مورد نیاز برای چاپ و آماده سازی نهایی یک کاتالوگ باید به صورت دقیق انجام شود و بر اساس آن، زمان کلی برای تحویل نهایی تمامی کاتالوگ ها نیز مشخص شود. 

طراحی کاتالوگ با کیفیت

سخن آخر در مورد طراحی کاتالوگ با کیفیت

طراحی کاتالوگ با کیفیت و چاپ دقیق و بی نقص آن، یکی از مواردی است که می تواند باعث موفقیت کسب و کار شما در در مسیر تبلیغات تجاری و جذب مشتری شود. شرکت مهرسام چاپ، با در اختیار داشتن بهترین طراحان و گرافیست های حرفه ای مسلط به طراحی کاتالوگ و بروشور،  خدمات طراحی و چاپ انواع کاتالوگ را در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت انجام می دهد. در صورت تمایل برای استفاده از خدمات ما در این حوزه، می توانید با کارشناسان ما در مهرسام چاپ تماس حاصل فرمایید. 

در پایان از نگاه پرمهر شما و زمانی که برای مطالعه این مقاله اختصاص دادید، کمال تشکر را داریم و امیدواریم از این مقاله، اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *