قیمت عکاسی تبلیغاتی چطور تعیین می شود؟

تبلیغات امروزه فضای گسترده ای را در شبکه های مجازی به خود اختصاص داده اند. عکاسی یکی از مهم ترین روش برای پیشبرد یک تبلیغ می باشد. به گونه ای که عکاسی را به عنوان مهم ترین ابزار در فرایند یک تبلیغ می دانند. اما عکاسی تبلیغاتی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت عکاسی تبلیغاتی نوعی از عکاسی چالش برانگیز شناخته می شود که همزمان از چندتا هنر در یک تصویر بهره می برد. عکاسی تبلیغاتی باید مورد قبول سلیقه مخاطبان باشد زیرا همان طور که می دانید هدف از این نوع عکس ها جلب نظر افراد می باشد. حال اینکه، قیمت عکاسی تبلیغاتی چگونه تایین می شود؟ در ادامه این مقاله شما را بیشتر با عکاسی تبلیغاتی و قیمت آن آشنا می کنیم.

قیمت عکاسی تبلیغاتی

تاریخچه عکاسی تبلیغاتی

قبل از پرداختن به مبحث اصلی مقاله، بد نیست کمی بیشتر با عکاسی تبلیغاتی آشنا شوید. قطعا جمله ” یک عکس گویا تر است هزار کلمه است” را شنیده اید. تعاملات اجتماعی در گذشته نیز عاری از تصاویر نبوده است. هنر عکاسی یکی از قدیمی ترین هنر ها می باشد که امروزه بسیار پیشرفت کرده و گسترش فراوانی یافته است. دیوید مکنزی یکی از پیشگامان عکاسی تبلیغاتی می باشد که خاطراتی از عکاسی در دوران خودش را در کتابی کوتاه نوشته است. برای مثال دیوید بیان می کند که یکی از مشکلات رایج عکاسی تبلیغاتی، کبود  نور یا ظعیف بودن لنز دوربین های عکاسی بود که برای همین منظور بیشتر استودیوها را در طبقه بالای ساختمان قرار می دادند تا از نور آفتاب بهره ببرند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این دو مشکل از سر راه برداشته شده اند.

هدف از عکاسی تبلیغاتی چیست؟      

همان طور که می دانید، تاثیر یک عکس تا یک جمله طولانی برای جذب افراد بسیار بیشتر است. به گفته ای ساده تر برای توضیع هدف عکاسی تبلیغاتی باید گفت که این نوع عکاسی برای نمایش کالای مورد نظر، به بهترین و جذاب ترین وجه می باشد. این نوع هنر در زندگی روزمره نیز همراه ما است. برای مثال در کاتالوگ ها، بروشور ها، تبلیغات صداو سیما و… همگی از عکاسی تبلیغاتی استفاده شده است. یک عکاس تبلیغاتی باید نسبت به سلیقه مخاطبان خود آگاهی کامل را داشته، و جذاب ترین عکس ها را تولید کند. وجه مشترک تمامی عکس های تبلیغاتی، نمایش هدف مورد نظر به جذاب ترین وجه مورد نظر می باشد. اما این نوع عکس ها وجه تمایزی نیز دارند. برای مثال اکثر تصاویر تبلیغاتی بدون سایه و پیش زمینه می باشند در حالی که برخی از تصاویر تبلیغاتی امروز، از پیش زمینه های سیاه و سفید بهره می برند.

قیمت عکاسی تبلیغاتی

قیمت عکاسی تبلیغاتی چطور تایین می شود؟ همان طور که اشاره کردیم در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه قیمت گذاری عکاسی تبلیغاتی آشنا کنیم. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که عکاسی یکی از هنر های قدیمی و البته پرطرفدار می باشد. اما اینکه قیمت عکاسی تبلیغاتی چطور تایین می شود، باید گفت که برای یک هنر هیچ قیمتی نمی توان گذاشت اما اگر از جنبه بازاری به این مسئله نگاه کنیم، می توانیم با استفاده از شاخص هایی، قیمت گذاری مناسبی برای این روند ارائه دهیم. البته مد نظر داشته باشید که عکاسی تبلیغاتی از قیمت ثابتی برخوردار نبوده زیرا که هر محصول یا کالایی، زمان و مکان ویژه ای خود را دارد. اما آنچه که در این میان معمول است، قیمتی است که عکاسان تبلیغاتی با توجه به خروجی تصاویر، کیفیت، سطح کار، تجربه خود و… می گذارند. پس در نتیجه می توان گفت شاخص هایی همچون کیفیت تصاویر، ویرایش، خروجی عکس، روزمه عکاس، محیط عکس برداری، دوربین و… به عنوان اصلی ترین شاخص در قیمت گذاری یک تصویر تبلیغاتی می باشند.

قیمت عکاسی تبلیغاتی

مهم ترین نکات عکاسی تبلیغاتی

اگر قصد دارید به کسب و کار خود رونق دهید، عکاسی تبلیغاتی به عنوان بهترین گزینه می باشد. اما مد نظر داشته باشید که یک عکس تبلیغاتی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا باعث گرایش بیشتر افراد به محصول مورد نظر شما شود. برای این منظور در ادامه قصد داریم مهم ترین نکاتی را که باید در فرایند عکاسی تبلیغاتی مد نظر داشته باشید را بیان کنیم.

  • از حرفه ای ترین عکاسان استفاده کنید

نکته ای ساده اما کاربردی این است که از عکاسان حرفه ای استفاده کنید. همان طور که می دانید عکاسی تبلیغاتی کاری تخصصی است و مهارت داشتن در آن به عنوان اصلی ترین نیاز این حرفه می باشد.

  • ایده پردازی کنید

برای به دست آمدن یک عکس تبلیغاتی مناسب، شما می توانید از ایده های خودتان نیز استفاده کنید. روال عکس برداری تبلیغاتی این است که بیشتر از ایده های عکاس مورد نظر استفاده می شود، اما ایده پردازی دیگران نیز می تواند خروجی جذابی را داشته باشد.

  • آماده کردن فضای مورد نیاز

تمامی عکس های تبلیغاتی، نیازمند مکان مناسبی می باشند. برای مثال اگر صاحب یک رستوران بزرگ باشید و قصد داشته باشید که از غذاهای شما عکس برداری شوید، ابتدا باشد میز و تجهیزات مناسبی را انتخاب کنید. پس در نتیجه بهتر است از بهترین وسایل و فضایی چشم نواز استفاده کنید تا تصویر با کیفیت تری خلق شود.

عناوین نام برده ازجمله نکاتی است که رعایت آنها برای شما به عنوان صاحب محصول یا کالایی که قصد معرفی آن را دارید، الزامی است.

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

یکی از اشتباهات رایج در بین افراد، یکسان دانستن عکاسی تبلیغاتی با صنعتی می باشد. قبل از توضیع واضح این تیتر، باید گفت که هدف این دو نوع از عکس برداری تقریبا یکسان است. اما عکس برداری صنعتی از زرق و برق عکس برداری تبلیغاتی برخوردار نیست. به گفته ای دیگر در عکس برداری صنعتی، هدف فقط ارائه ویژگی های یک محصول با جذابیت بالاست. این نوع عکس برداری بیشتر برای بروشور استفاده می شود که هدف آن بیشتر ارائه ویژگی های یک محصول می باشد.

اما در عکس برداری تبلیغاتی، تصاویر با زرق و برق بیشتری خلق می شوند. به گفته ای دیگر هدف از این نوع عکس برداری، جذب افراد به کالای مورد نظر می باشد. برای مثال در تبلیغات صدا و سیما، یک سس یا کنسرو ماهی با جذابیت زیادی به نمایش گذاشته می شود تا باعث جذب بیشتر افراد به خرید شود.

99/08/07

میانگین امتیازات ۵ از ۵