محاسبه هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ و بروشور یکی از اصلی ترین نیاز کسب و کار های امروز می باشد. اگر شما هم صاحب کسب و کار بزرگی می باشید، می توانید با استفاده از کاتالوگ یا بروشور، به کسب و کار خود رونق دهید. اما سوالی که امروزه ذهن اکثر افراد را به خود مشغول ساخته، محاسبه هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور یا به گفته ای دیگر چگونگی محاسبه آنها می باشد. برای این منظور در این مقاله از مهرسام چاپ قصد داریم شما را با محاسبه طراحی کاتالوگ و بروشور آشنا کنیم!

هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ چیست؟

قبل از اینکه به مبحث اصلی مقاله یعنی، محاسبه هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور بپردازیم، بد نیست کمی با کاتالوگ و بروشور آشنا شوید. فرض کنید شما صاحب شرکت تولیدی تجهیزات موبایل می باشید، تولیدات شما برای اینکه در بازار جهانی شناخته تر شوند نیازمند کاتالوگ می باشند. اما به چه صورت؟ کاتالوگ تمامی اطلاعات یک محصول را به در دسترس فروشنده یا خریدار قرار می دهد، با این کار شما قبل از اینکه کالایی را به فروخته باشید توانسته اید خریداران و فروشنده های مختلفی را به سمت خود جلب کنید. در نتیجه می توان گفت ریز ترین اطلاعات مورد نیاز یک محصول برای فروشند را کاتالوگ می گویند. استارت طراحی کاتالوگ اولین بار در قرن بیستم زده شد و بعد از آن شرکت ها و موئسسات تولیدی مختلفی به این اقدام به چاپ آن کردند. ناگفته نماند که کاتالوگ به دو دسته چاپی و دیجیتال تقسیم می شود که روش دیجیتال آن بیشتر مورد استفاده است.

هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور

بروشور چیست؟

بین بروشور و کاتالوگ تفاوت زیادی وجود ندارد اما با این حال این دو روش تبلیغاتی همسان نیستند. بروشور نیز یکی دیگر از روش های تبلیغاتی می باشد که می توان گفت بیشتر از کاتالوگ مورد استفاده قرار می گیرد زیرا از هزینه کمتری برخوردار است. کاتالوگ و بروشور هر دو حاوی اطلاعات مورد نیاز یک محصول می باشند اما بروشور اغلب برای خریدران صورت گرفته و به تعداد زیادی چاپ می شود اما کاتالوگ به دلیل هزینه بر بودن بیشتر برای فروشندگان عمده طراحی می شود. بروشور معمولا اطلاعات زیادی را در بر نمی گیرد درحالی که کاتالوگ حاوی ریز ترین اطلاعات یک محصول می باشد. کاغذ مورد استفاده در بروشور از هزینه و وزن کمتری برخودار است، درحالی که در فرایند تولید کاتالوگ از کاغذ ضخیم تری استفاده می شود که از هزینه بیشتری نیز برخودار است. اما محاسبه هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور چگونه است؟

هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور

محاسبه هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور

همان طور که اشاره کردیم، کاتالوگ و بروشور دارای تفاوت هایی می باشند که بی شک این تفاوت ها در هزینه طراحی نیز سرایت کرده اند. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که طراحی کاتالوگ نسبت به بروشور از هزینه ای بیشتری برخوردار است. پس اگر قصد طراحی کاتالوگ را دارید، بهتر است قبل از طراحی، بودجه و هزینه چاپ را مد نظر داشته باشید. اما محاسبه هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور دارای مراحل مختلفی می باشد. برای مثال تعداد برگه ها، سایز، رنگ و… به سلیقه ای خود شما صورت می گیرد که هزینه هرکدام به صورت جدا حساب می شود. ناگفته نماند که این عوامل اصلی ترین دلایل بالا و پاین شدن قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور می باشند. همچنین همان طور که اشاره کردیم در فرایند طراحی کاتالوگ از کاغذ های ضخیمی استفاده می شود که دلیل اصلی هزینه بر بودن این شیوه تبلیغاتی می باشد. این درحالی است که چاپ بروشور معاف از هزینه های بالا می باشد و گزینه بهتری برای کسب و کار های کوچیک است.

هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور

یک کاتالوگ یا بروشور خوب چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟

برای شناخته تر شدن کسب و کار شما، استفاده از کاتالوگ و بروشور الزامیست! اما یک کاتالوگ یا بروشور باید دارای ویژگی هایی باشد که بتواند نظر فروشنده یا خریداران را نسبت به محصول شما جذب کند. در ادامه شما را با برخی از ویژگی های یک کاتالوگ یا بروشور مناسب آشنا می کنیم.

  • اغراق گویی نکنید!

یکی از ویژگی هایی که باید در طراحی کاتالوگ و بروشور مد نظر داشته باشید، فاصله گرفتن از اغراق گویی می باشد. همان طور که می دانید هرچه در توضیع ویژگی های محصول خود صادق تر باشید بیشتر می توانید افراد را جذب کنید. اطلاعات نادرست باعث سردرگمی و نارضایتی خریداران می شود.

  • از تصاویر با کیفیت تری استفاده کنید

یکی از اصلی ترین قسمت های یک کاتالوگ یا بروشور، تصاویر استفاده شده در آنها می باشد. آنچه که سبب گرایش بیشتر افراد به محصولات شما می شود، تصاویر با کیفتی می باشد که توسط گرافیست ها و عکاسان حرفه ای گرفته شده است.

  • صفحات کم و وزن مناسب

طبق ضرب المثل قدیمی که سنگ بزرگ نشانه نزدن است! همان طور که می دانید، صفحات زیاد یا بزرگی و سنگینی یک کاتالوگ یا بروشور هیچ تاثیر مثبت بر روی نظر افراد ندارد، بلکه باعث خستگی آنها نیز می شود. تعداد صفحات همچنین تاثیر زیادی بر روی محاسبه هزینه طراحی کاتالوگ یا بروشور دارد. در فرایند طراحی یک کاتالوگ یا بروشور بهتر است از صفحات کمتر با کیفیت بهتری استفاده شود. آنچه که در میان سبب گرایش فروشندگان به محصولات شما می شود، نظم و ترتیبیست که محتویات یک کاتالوگ دارد.

  • ارجاع به وب سایت

با استفاده از وب سایت شرکتتان می توانید بیشترین توضیحات را ارائه دهید! در طراحی یک کاتالوگ یا بروشور می توانید به جای استفاده از متن های طولانی و تکراری، خلاصه موضوع را ارائه، و مابقی را به سایت شرکتتان ارجاع دهید.

مزایای استفاده از بروشور

همان طور که اشاره کردیم بین بروشور و کاتالوگ تفاوت هایی وجود دارد و طراحی بروشور نسبت به کاتالوگ بیشتر است. اما چه مزیت هایی سبب محبوبیت این روش تبلیغاتی شده است؟

  • هزینه کمتر

اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که طراحی بروشور نسبت به کاتالوگ از هزینه کمتری برخودار است که همین عامل سبب محبوبیت بیشتر بروشور شده است

  • توزیع آسان

بروشور به دلیل اینکه از هزینه کمتر برخودار است، به طور کلی و با تعداد بیشتری طراحی می شود در نتیجه شما می توانید از نمایشگاه ها یا… برای قرار دادن بروشورهای محصولات خود استفاده کنید.

  • قابلیت حمل آسان

بروشور نسبت به کاتالوگ از وزن کمتر و طراحی جم و جور تری برخودار است که در نتیجه حمل آن آسان و در کمترین زمان قابل مطالعه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵