محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ

اگر صاحب کسب و کار عمده ای باشید، قطعا محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ یکی از سوالات موجود در ذهن شما می باشد. همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین نیاز شما برای این فرایند، تامین هزینه مورد نیاز می باشد. پس بهتر است قبل از اقدام به چاپ کاتالوگ، کمی با قیمت و… آشنا شوید. اصلی ترین عواملی که هزینه ای کاتالوگ را بالا و پایین می کند، تعداد رنگ، نوع کاغذ و… می باشد. برای این منظور در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ آشنا کنیم.

هزینه چاپ کاتالوگ

کاتالوگ چیست؟

قبل از پرداختن به مبحث اصلی مقاله، یعنی محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ، بد نیست کمی با کاتالوگ آشنا شویم. به طور کلی اگر قصد داشته باشیم در یک خط کاتالوگ را توضیع دهیم باید گفت، تمامی اطلاعات یا به گفته ای دیگر، ریز ترین اطلاعات مورد نیاز یک محصول برای فروشنده را کاتالوگ می گویند. به زبانی ساده تر اگر فرض کنیم شما صاحب یک تولیدی بزرگ لوازم آرایش هستید، برای فروش لوازم خود نیازمند کاتالوگ می باشید تا جامع ترین اطلاعات محصولات شما را در دسترس فروشند یا… قرار دهد. البته حال که قصد معرفی کاتالوگ را داریم ناگفته نماند که اولین کاتالوگ در قرن بیستم به چاپ رسید و بعد از آن اکثر شرکت ها و موسسات تولیدی اقدام به چاپ کاتالوگ کردند. انواع کاتالوگ به دو دسته دیجیتال و چاپی تقسیم می شود که  در این میان چگونگی محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ یکی از اصلی ترین سوالات شرکت های تولیدی می باشد که در این مقاله قصد پاسخ به این سوال را داریم.

هزینه چاپ کاتالوگ

محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ

اگر قصد طراحی کاتالوگ یا چاپ آن را دارید، قبل از این کار بهتر است بودجه و هزینه هایی را که باید در طی این فرایند بپردازید را مد نظر داشته باشید. چاپ کاتالوگ به دلیل هزینه بر بودن معمولا برای فروشندگان عمده صورت می گیرد، پس بهتر است قبل از اقدام به چاپ، هدف خود را مشخص کنید. در فرایند طراحی و چاپ کاتالوگ از کاغذ های ضخیمی استفاده می شود که معمولا دارای وزنی 200 گرم می باشند و دلیل اصلی گران بودن چاپ کاتالوگ می باشند. در ادامه چاپ و طراحی، شما می توانید از سلیقه خود نیز استفاده کنید. برای مثال تعداد برگه ها، سایز و… وابسته به سلیقه شما می باشد که هرکدام برا اساس قیمت آنلاین محاسبه می شود. همان طور که می دانید، یک کاتالوگ خوب دارای ویژگی هایی می باشد که سبب گرایش بیشتر افراد به محصولات شما می شود. اما یک کاتالوگ خوب چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟

اصلی ترین ویژگی های یک کاتالوگ مناسب

کاتالوگ تاثیر زیادی بر روی بازار شما داشته و می توانید فروش شما را چند برابر کند. ویژگی هایی که کاتالوگ شما را متمایز می کنند عبارتند از:

  • یک کاتالوگ مناسب باید دارای صفحات کم و جمع و جور باشد

صفحات کم در کاتالوگ شما باعث می شود تا در زمان کمتری خوانده شود و وقت مخاطب را بیش از اندازه نگید. همچنین یک کاتالوگ خوب باید به راحتی قابل حمل و جامع ترین اطلاعات را دارا باشد.

  • استفاده از باکیفیت ترین تصاویر

همان طور که می دانید، یکی از اصلی ترین قسمت های یک کاتالوگ، تصاویر آن می باشد. استفاده از تصاویر بی کیفیت می تواند سبب کسل شدن مخاطب شود. عکس های تبلیغاتی باید از کیفیت بالایی برخودار باشند تا سبب گرایش افراد به محصولات شما شوند. برای این منظور بهتر است تصاویر کاتالوگ خود را به طراحان گرافیست بسپارید.

  • اغراق نکنید

همان طور که می دانید، هرچقدر در توضیع اطلاعات محصول صادق تر باشید، گرایش خریداران به محصولات شما بیشتر می شود. بهتر است در طراحی کاتالوگ از اغراق پرهیزد کنید تا مخاطبان به اشتباه نیفتاده و سبب نارضایتی آنها نشود.

  • از وب سایت استفاده کنید

اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که کم بودن صفحات، یکی از ویژگی های یک کاتالوگ خوب می باشد. اما کم بودن صفحات نباید مانع ارائه کامل اطلاعات محصولات شما شود. برای این منظور می توانید خلاصه اطلاعات را در کاتالوگ جای دهید و مابقی را به وب سایت شرکت ارجاع دهید.

  • برای زیباتر جلوه دادن کاتالوگ، از روکش سلفون استفاده کنید

به همان اندازه که محتویات داخل یک کاتالوگ مهم است، چهره و شکل ظاهری کاتالوگ شما نیز مهم می باشد. یک کاتالوگ با طراحی زیبا می تواند تاثیر زیادی بر روی جلب رضایت مخاطبان داشته باشد.

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، کاتالوگ به دو دسته دیجیتال و چاپی تقسیم می شود. نسخه دیجیتال از محاسبه هزینه های چاپ کاتالوگ، کاغذ و… معاف است. برای معرفی کاتالوگ دیجیتال باید گفت که کاتالوگ دیجیتال همان کاتالوگ چاپی می باشد با فرق اینکه تمامی فرایند طراحی با استفاده از رسانه صورت می گیرد. این نوع از کاتالوگ دیگر نیازی به چاپ ندارد و افراد با استفاده از رسانه در هر زمان می توانند به صورت آنلاین به محتویات موجود در کاتالوگ دسترسی پیدا کنند. کاتالوگ دیجیتال به دلیل دسترسی آسانی که دارد امروزه از جایگاه مناسب تری برخوردار است.

تفاوت کاتالوگ با بروشور

اکثرا افراد بر این باور اند که کاتالوگ و بروشور یکی هستند و تفاوتی میان آنها نیست! اما این یک باور غلط است. بین کاتالوگ و بروشور تفاوت های زیادی وجود دارد که دانستن آنها می تواند برای شما که قصد طراحی کاتالوگ را دارید مفید باشد. یکی از تفاوت کاتالوگ و بروشور، اطلاعات آنها می باشد. کاتالوگ ها جامع ترین اطلاعات را در بر می گیرند در حالی که بروشور معمولا اطلاعات جزئی و خلاصه یک محصول را بیان می کند.

هزینه چاپ کاتالوگ

چاپ انواع بروشور خشتی ۶ لت قالب دار

کاتالوگ ها به دلیل هزینه بر بودن بیشتر برای فروشندگان عمده طراحی می شوند درحالی که بروشور ها حتی برای مصرف کننده ها نیز چاپ می شوند. یا اینکه یکی دیگر از تفاوت کاتالوگ با بروشور، کاغذ استفاده شده در آنها می باشد. در فرایند طراحی کاتالوگ از کاغذ های ضخیم و سنگین تری استفاده می شود در حالی که بروشور ها با کاغذ های نازک و سبکی چاپ می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین امتیازات ۵ از ۵