مراحل طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی

طراحی و چاپ ساک دستی یکی از روش های جدید تبلیغات می باشد که امروزه از کاربرد فراوانی برخوردار است. همان طور که می دانید، کسب و کار های امروزی به طرز شگفت آوری به تبلیغات وابسته اند. فضای رقابتی ایجاد شده باعث گسترش تبلیغات شده است. برای این منظور امروزه صاحبان کسب و کار ها از ساک دستی تبلیغاتی به عنوان یکی از موثر ترین روش ها استفاده می کنند. اما در این مقاله از مهرسام چاپ قصد داریم شما را با مراحل طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی، جهت معرفی بیشتر این روش جادویی، آشنا کنیم.

چاپ ساک دستی تبلیغاتی

اولین ساک دستی تبلیغاتی

قبل از پرداختن به مبحث اصلی مقاله، یعنی طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی، بد نیست کمی با تاریخچه ساک دستی آشنا شوید. ساک دستی یکی از کاربردی ترین ابزار در زندگی انسان ها می باشد که در گذشته نیز از اهمیت فراوانی برخوردار بود است. برای مثال طبق گفته ای باستان شناسان، در گذشته از ساک های دستی ابریشمی جهت نگهداری از زیورآلات استفاده می کردند. ساک های دستی تبلیغات با توجه به جنسشان به سه دسته ساک دستی نایلونی، کاغذی و پارچه ای تقسیم می شوند. ساک های دستی کاغذی به عنوان اولین ساک دستی روانه شده در بازار شناخته می شوند زیرا طبق برسی تاریخ، برای اولین بار در سال 1871 دستگاه اختراع شد که ساک دستی کاغذی تولید می کرد. بعد از این دوره و با رونق گرفتن فروشگاه ها و… اهیمت ساک دستی نایلونی مورد توجه افراد قرار گرفت و سپس در دهه 1990 اولین ساک دستی نایلونی به چاپ رسید.

مراحل طراحی و چاپ ساک دستی نایلونی

همان طور که اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم جهت آشنایی بیشتر، شما را با مراحل طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی آشنا کنیم. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که ساک های دستی تبلیغاتی با توجه به جنسشان به سه دسته تقسیم می شوند. اما هرنوع ساک دستی نیز تقریبا از مراحل طراحی و چاپ یکسانی برخوردارند.

  • اولین مرحله از طراحی و چاپ ساک دستی، انتخاب یک چابخانه مناسب می باشد. شما باید قبل از انتخاب، به معیار هایی نظیر قیمت کار، کیفیت، تجربه و… توجه کنید. همان طور که می دانید، چاپ ساک دستی معرف برند و کسب و کار شما می باشد پس باید در کیفیت بالایی طراحی شود. با برسی این موارد می توانید بهترین چابخانه را جهت چاپ ساک دستی انتخاب کنید.
  • مرحله بعد، انتخاب طرح مناسب و طراحی می باشد. در این مقاله پیشنهاد می شود که این مرحله را به گرافیست ها بسپارید. همان طور که می دانید، طراحی بر روی ساک دستی یکی از حساس ترین مراحل می باشد زیرا این طرح قرار است معرف کسب و کار شما باشد.
  • در مرحله بعد، نوبت به چاپ ساک دستی می رسد. معمولا ساک های دستی کاغذی با دستگاه افست چاپ می شوند. ساک های دستی کاغذی در تعداد کمترین نسبت به ساک دستی نایلونی چاپ می شود. در این باره باید گفت که ساک های دستی کاغذی معمولا از جنس گلاسه یا گرافت می باشند.
  • در مرحله آخر از طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی، نوبت به سیلفون کشی می رسد. سلفونی به صورت لایه ای بر روی ساک دستی کشیده می شود که علاوه بر ظاهری زیبایی که ساک دستی می بخشد، از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. سلفون ها در دو رنگ مات و براق می باشند که معمولا برای ساک های دستی تبلیغاتی از سلفون براق استفاده می شود.

طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی

چرا ساک دستی تبلیغاتی؟

همان طور که اشاره کردیم، طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی یکی از روش های تبلیغاتی جدید می باشد که از کاربرد فروانی برخوردار است. اما سوالی که شاید برای شما هم پیش آید این است که مزایای استفاده از ساک دستی تبلیغاتی چیست؟ برای پاسخ به این سوال قصد داریم در ادامه شما را با مزایای استفاده از ساک دستی تبلیغاتی آشنا کنیم.

  • مصارف مختلف

یکی از مزایای استفاده از ساک دستی تبلیغاتی، مورد استفاده جهت کارهای مختلف می باشد. یک ساک دستی بادوام جهت کار های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که این امر علاوه بر کسب رضایت مشتری، باعث آشنایی افراد بیشتری با کسب و کار شما می شود. پس نکته ای که در طراحی ساک دستی تبلیغاتی باید مد نظر داشته باشید، کیفیت و دوام آن می باشد

  • معرفی کسب و کار شما

همان طور که می دانید، هدف اصلی از طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی، معرفی کسب و کار می باشد. در نتیجه یکی از مزایای استفاده از ساک دستی تبلیغاتی، آشنایی دیگران با کسب و کار شما می باشد. البته در این میان، کیفیت و مقاومت ساک دستی بسیار مهم است زیرا یک ساک دستی بی کیفیت باعث نارضایتی افراد از خرید می شود.

  • بصرفه بودن ساک دستی تبلیغاتی

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که امروزه برای رونق بخشیدن به کسب و کار ها، از روش های مختلفی استفاده می شود. اما در این میان بی شک روشی که علاوه بر بازدید بالا از هزینه مناسب تری نیز برخوردار باشد محبوب تر است. طراحی و ساک دستی تبلیغاتی یکی از روش های امروزی می باشد که علاوه بر بازدید بالایی که دارد، از هزینه مناسبی نیز برخوردار است.

  • تضمین سود بیشتر

یکی دیگر از مزایای استفاده از ساک دستی تبلیغاتی، افزایش سود و درآمد شما می باشد. یک ساک دستی مناسب و با کیفیت باعث آشنایی افراد زیادی با کسب و کار شما می شود. این درحالی است که شما می توانید لینک سایت شرکت یا کانال تلگرامی را نیز در طراحی ساک مورد نظر درج کرده و افراد بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید.

  • قابلیت بازیافت

آلودگی محیط زیست یکی از مشکلاتی می باشد که امروزه گریبان گیر افراد شده است. برای این منظور بهتر است از ابزارالات و تجهیزاتی استفاده کنیم که قابلیت بازیافت داشته باشند. یکی دیگر از مزایای ساک دستی تبلیغاتی، قابلیت بازیافت می باشد. ساک دستی تبلیغاتی، مخصوصا ساک های کاغذی، هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی رسانند.

عناوین نام برده ازجمله مزایای استفاده از ساک های دستی تبلیغاتی می باشد. البته ناگفته نماند که مزایای ساک دستی تبلیغاتی محدود به عناوین نام برده نیست و با استفاده از این روش کاربردی، شاهد مزایای بیشتر آن می شوید.

جنس ساک دستی تبلیغاتی

جنس و دوام ساک دستی یکی از تاثیر گذار ترین نکات در طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی می باشد. برای مثال اگر قصد چاپ ساک دستی کاغذی را دارید، پیشنهاد می شود که حتما از روکش های سلفونی استفاده کنید. استفاده از روکش های سلفونی تاثیر بسزایی در طول عمر ساک دستی دارد که در نتیجه هرچه طول عمر ساک دستی شما بیشتر باشد، به دفعات بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد و افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا می شوند. یکی دیگر از نکاتی که هنگام چاپ ساک دستی باید مدنظر داشته باشید، گرماژ آن می باشد. معمولا بهتر است هنگام سفارش، بین گرماژ های 150، 200، 300، یکی را انتخاب کنید.

طراحی ساک دستی تبلیغاتی

همان طور که اشاره کردیم، کیفیت ساک دستی در جذب افراد بسیار مهم است. یک ساک دستی بی کیفیت باعث خلق خاطره ای بد از خرید در ذهن مشتریان می شود. برای این منظور بهتر است ساک دستی با کیفیتی را خلق کنید. برای مثال یکی دیگر از نکاتی که کمک خوبی جهت چاپ ساک دستی با کیفیت می باشد، استفاده از کاغذ گلاسه یا کافذ کرافت می باشد. اگر قصد چاپ ساک دستی کاغذی را دارید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از کاغذ گلاسه یا کرافت می باشد.

چگونگی محاسبه هزینه ساک دستی تبلیغاتی

بی شک، چگونگی محاسبه هزینه ساک دستی یکی از سوالات شما نیز می باشد. برای پاسخ به این سوال باید گفت که طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی از هزینه ثابتی برخوردار نمی باشد. همان طور که اشاره کردیم طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی از مراحل مختلفی برخوردار است که شما می توانید در برخی از مراحل آن از سلیقه خود استفاده کنید. برای مثال سایز ساک دستی یکی از معیار هایی می باشد که با توجه به آن هزینه نهایی را محاسبه می کنید و این درحالی است که شما می توانید از سلیقه خود در آن استفاده کنید. به طور کلی، هزینه نهایی ساک دستی با توجه به معیار هایی نظیر سایز، تعداد رنگ، روکش، و… تعیین می شود.

انواع کاغذ در چاپ ساک دستی کاغذی

اکنون که راجب ساک دستی کاغذی هم اطلاعاتی کسب کردید، بد نیست با انواع کاغذ در چاپ آن آشنا شوید. اما قبل از پرداختن به مبحث اصلی، اشاره کنیم که ساک های دستی تبلیغاتی با توجه جنسشان به سه دسته، ساک دستی نایلونی، ساک دستی کاغذی، و ساک دستی پارچه ای تقسیم می شود. که در ادامه به طور مختصر شما را با آنها آشنا می کنیم.

  • کاغذ گلاسه
  • کاغذ کرافت
  • کاغذ باطله
  • کاغذ ساده
  • کاغذ کتان
  • کاغذ پشت طوسی

عناوین نام برده ازجمله کاغذ هایی می باشند که در صنعت چاپ ساک دستی کاغذی مورد استفاده قرار می گیرند. اما همان طور که اشاره کردیم، ساک دستی نایلونی و پارچه ای نیز ازجمله انواع ساک های دستی می باشند. از ساک دستی نایلونی به دلیل کم هزینه بودن بیشتر در فروشگاه ها و بوتیک ها استفاده می شود و از ساک دستی پارچه ای نیز به دلیل طراحی زیبا و چشم نوازی که دارد در نمایشگاه های هنری استفاده می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵