مزایای استفاده از ساک دستی (شاپینگ بگ)

همان طور که می دانید، اکثر کسب و کار های امروزی برای دیده شدن به تبلیغات وابسته اند. محبوبیت تبلیغات باعث شده تا برخی از افراد در این میان از ایده های جدید تری برای به نمایش گذاشتن نام تجاری مد نظر خود استفاده کنند. یکی از این روش ها، طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی می باشد. ایده استفاده از این روش از قدیم و زمان بوده است اما امروزه از کاربرد بیشتری برخوردار است. هدف از طراحی ساک دستی های تبلیغاتی، گرایش افراد به محصولی خاص یا آشنایی آنها با نام تجاری مخصوصی می باشد. اما مزایای استفاده از ساک دستی یا شاپینگ بگ چیست؟ در ادامه این مقاله‌ی مهرسام چاپ شما را به طور کلی با ساک دستی و مزایای آن آشنا می کنیم.

ساک دستی

تاریخچه استفاده از ساک دستی

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از ساک دستی از قدیم و زمان بوده است اما امروزه از کاربرد بیشتری برخوردار است. طبق گفته باستان شناسان، در زمان های قدیم، مردمان اولیه برای حمل و نقل اشیای گران بهای خود از کیسه های ابریشمی استفاده می کردند. ساک دستی برای نخستین بار در قرن شانزدهم مورد توجه افراد قرار گرفته اما تا آن موقعه تبلیغات به شکل امروزی نبود. رفته رفته با شکل گیری کسب و کار های مختلف، صاحبان این کسب و کار ها متوجه شدند که می توانند از این روش برای به نمایش گذاشتن نام تجاری خود استفاده کنند. همین امر باعث شد تا امروزه شاهد ظهور ساک دستی های تبلیغاتی مختلفی می باشیم.

در طراحی ساک دستی از چه کاغذ هایی استفاده کنیم؟

طراحی ساک دستی شاپینگ بگ با استفاده از کاغذ های مختلفی انجام می شود. همان طور که می دانید هدف از طراحی ساک دستی، علاوه بر وسیله ای برای حمل محصول، به اشتراک گذاری نام تجاری نیز می باشد که در این میان یک ساک دستی مقاوم و باکیفیت از عملکرد بهتری برخوردار است. اما ساک دستی با کاغذ های مختلفی نظیر: کاغذ باطله، کاغذ گلاسه، کاغذ ساده، کاغذ کارتی و… چاپ می شود که در این میان نظر طراحان ساک دستی، استفاده از کاغذ گلاسه می باشد. این کاغذ از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است که به عنوان بهترین گزینه جهت چاپ ساک دستی به شمار می رود.

مزایای استفاده از ساک دستی شاپینگ بگ

اما همان طور که اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم شما را با مزایای استفاده از ساک دستی آشنا کنیم. این استراتژی جدید بازاریابی به دلیل اهمیت بالایی که دارد امروزه مورد استفاده تمامی کسب و کارها می باشد. ما مزایای استفاده از ساک دستی عبارتند از:

  • فروش بیشتر با استفاده از ساک دستی تبلیغاتی

همان طور که می دانید، هدف اصلی تمامی کسب و کار ها، افزایش فروش و سود بیشتر می باشد. برای این منظور استفاده از ساک دستی می تواند کمک خوبی باشد. چاپ ساک دستی مقاوم جهت ارائه خدمات به مشتریان باعث جلب اعتماد آنها می شود به طوری مشتریان به کسب و کار شما وفادار می شوند. همچنین استفاده از ساک دستی های مختلف باعث می شود تا نام تجاری شما به طور ناخودآگاه در ذهن افراد ذخیره شود.

  • شناخت بیشتر نام تجاری شما

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از ساک دستی های مختلف و البته باکیفیت، باعث آشنایی بیشتر دیگران با نام تجاری کسب و کار شما می شود. مدنظر داشته باشید که افراد با در دست داشتن ساک دستی چاپ شده شما، علاوه بر اینکه با نام و لوگوی کاری شما آشنا می شود، دیگران نیز با نام تجاری کسب و کار شما آشنا می شوند. یک ساک دستی ممکن در بین افراد مختلفی بچرخد که سبب آشنایی بیشتری افراد با لوگو و نام تجاری شما می شود.

  • کم هزینه بودن

رقابت گسترده ای که بین کسب و کار های امروزی به راه افتاده باعث شده تا برای معرفی کسب و کار خود نیازمند تبلیغات باشید. در این میان تبلیغاتی که علاوه بر بازدید بالا از هزینه کمتری نیز برخوردار باشد گزینه مناسب تر می باشد. همان طور که می دانید برخی از روش های تبلیغاتی از هزینه زیادی برخوردارند که ممکن است با بودجه کاری شما سازگار نباشد. اما استفاده از ساک دستی یکی از روش های تبلیغاتی امروزی می باشد که علاوه بر بازدید بالا، هزینه کمی نیز به دنبال دارد.

  • شیک و جذاب بودن

صرف نظر از دیگر مزایای ساک دستی، یک ساک دستی مناسب از طراحی زیبا و چشم نوازی برخوردار است که نسبت به یک فولدر یا کیسه ای ساده، از جذابیت بیشتری برخوردار است که همین امر نیز بر روی گرایش افراد به محصول مورد نظر شما تاثیر بسزایی دارد.

چاپ ساک دستی

  • مصارف مختلف

یکی دیگر از مزیت های استفاده از ساک دستی، مصارف مختلف می باشد. یک ساک دستی مناسب می تواند در زمینه های مختلفی مورد استفاده افراد قرار گیرد. به گفته ای ساده تر ساک دستی چندبار مصرف می باشد که افراد می توانند از آن در کارهای مختلفی استفاده کنند. در نتیجه این استفاده مزیتی دوسویه دارد زیرا باعث آشنایی افراد بیشتری با نام تجاری کسب و کار شما می شود.

  • قابلیت بازیافت

ساک دستی شاپینگ بگ معمولا از کاغذ کرافت تهیه می شود که یکی از مزیت های این کاغذ، قابلیت بازیافت می باشد. این به این معناست که چاپ ساک دستی تبلیغاتی هیچ گونه ضرری برای محیط زیست نخواهد داشت.

عناوین نام برده ازجمله مزایای استفاده از ساک دستی می باشد که آشنایی با آنها می تواند جهت طراحی یا چاپ ساک دستی کمک کننده باشد. البته مد نظر داشته باشید که مزایای استفاده از ساک دستی به عنوانین نام برده ختم نمی شود و مزایای بی شمار دیگری نیز دارد. استفاده از یک ساک دستی مناسب از مزایای زیادی برخودار است که در اینجا به مهم ترین آنها اکتفا کردیم.

بیشتر بخوانید: چاپ افست

جنس ساک دستی را چگونه انتخاب کنیم؟

اگر با بازار طراحی و چاپ ساک دستی آشنایی داشته باشید بی شک دریافته اید که ساک دستی در جنس های مختلفی چاپ می شود. ساک دستی طراحی شده شما می توانید از جنس پارچه ای، کاغذی یا پلاستیکی باشد. اما کدام یک از جنس های نام برده پیشنهاد می شود؟ برای پاسخ به این سوال می توانید به هدف از طراحی چاپ ساک دستی اشاره کنیم. معمولا ساک های دستی که به قصد حمل پوشاک چاپ می شوند از جنس پلاستیک یا پارچه می باشند زیرا ساک های دستی کاغذی مقاومت حمل و نگهداری آنها را ندارد. ساک دستی کاغذی بیشتر برای ارائه جوایز و هدیه ها استفاده می شود زیرا از طراحی زیبا تری نیز برخورداند.

قیمت چاپ ساک دستی چگونه محاسبه می شود؟

یکی از سوالات مهم افراد، نحوه محاسبه قیمت طراحی و چاپ ساک دستی می باشد. اگر قصد استفاده از این روش تبلیغاتی کاربردی را دارید پیشنهاد ما به شما، ابتدا برسی هزینه ها و تناسب آن با بودجه ای درنظر گرفته می باشد. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که امروزه شاهد روش های تبلیغاتی مختلفی می باشیم که از هزینه زیادی برخوردارند. در این میان استفاده از ساک دستی تبلیغاتی یکی از بصرفه ترین روش ها می باشد. اما هزینه طراحی ساک دستی چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که طراحی و چاپ ساک دستی از هزینه ثابتی برخوردار نبوده و متناسب با مراحل طراحی و چاپ تایین می شود. برای مثال یکی از ملاک های تایین کننده قیمت در این زمینه، کاغذ استفاده شده می باشد. استفاده از کاغذ گلاسه در چاپ ساک دستی از قیمت بیشتری برخوردار است. به طور کلی، جنس کاغذ، رنگ، سایز، روکش و… ازجمله اصلی ترین ملاک هایی می باشند که با استفاده از آنها هزینه نهایی ساک دستی را محاسبه می کنند.

چاپ ساک دستی

ساک دستی شاپینگ بگ چیست؟

اکنون که با ساک دستی های تبلیغاتی آشنا شده اید، بد نیست با انواع ساک های دستی نیز آَشنا شوید. ساک دستی های تبلیغاتی با توجه به کاربردی که دارند نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند. ساک دستی شاپینگ یگ، ساک دستی گارمنت بگ، ساک دستی گیفیت بگ، گرافت بگ و کریر بگ، انواع ساک های دستی موجود در بازار می باشند که هرکدام برای متناسب با هدف خاصی طراحی می شوند. برای مثال، ساک دستی کریر بگ برای ارائه جوایز و کارای های هنری مورد استفاده قرار می گیرد. ساک دستی شاپینگ بگ بیشتر برای استفاده در فروشگاه ها مورد استفاه قرار می گیرد که علاوه بر حمل و نگهداری محصول، نام تجاری مورد نظر را نیز به افرادی زیادی معرفی می کند.

از چه رنگ هایی در طراحی ساک دستی استفاده کنیم؟

 همان طور که می دانید، انتخاب رنگ مناسب یکی از مهم ترین مراحل در طراحی ساک دستی می باشد. یک رنگ مناسب و متناسب، تاثیر زیادی بر روی سلیقه های افراد دارد. برای مثال اکثر طراحان استفاده از رنگ سفید را در طراحی و چاپ ساک دستی پیشنهاد می کنند. همچنین یکی از نکاتی که در انتخاب رنگ باید مد نظر داشته باشید، تناسب آن با هدف طراحی ساک دستی می باشد. برای مثال ساک دستی گیفیت بگ بیشتر برای جوایز و هدایا تهیه می شود که معمولا با رنگ قرمز به چاپ می رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵