مزایای مهم طراحی کاتالوگ در ایندیزاین

طراحی کاتالوگ در ایندیزاین

 ایندیزاین یکی از نرم افزارهای رایج در طراحی کاتالوگ می باشد. معمولا پیشنهاد می شود هنگام ایجاد اسنادی مثل کاتالوگ که از نظر گرافیکی غنی اند و ترکیبی از متن و گرافیک هستند، از ایندیزاین استفاده شود. کاتالوگ ها معمولاً اسناد بزرگ و پیچیده ای هستند و به کاربران ماهر با تخصص خاص برای ایجاد و حفظ محتوای جذاب، مقرون به صرفه و مناسب نیاز دارند تا از استراتژی فروش و بازاریابی سازمان پشتیبانی کنند.

ایندیزاین چیست؟

ایندیزاین نرم افزار انتشاری دسکتاپ برای طراحی بروشور، کاتالوگ، مجله، روزنامه و کتاب است. طراحی کاتالوگ در ایندیزاین را می توان در هر دو فرمت دیجیتال و چاپی به اشتراک گذاشت. ایندیزاین توسط طراحان گرافیک، هنرمندان، ناشران و متخصصان بازاریابی استفاده می شود. این نرم افزار با استفاده ازAdobe Systems توسعه و تولید شده است و به صورت جداگانه یا به عنوان بخشی از Adobe Creative Cloud در دسترس است. برنامه ایندیزاین قبلاً به عنوان بخشی از مجموعه برنامه های Creative Suite در دسترس بود.

مزایای مهم طراحی کاتالوگ در ایندیزاین

هر طراح دیجیتالی به شما خواهد گفت که برای طراحی کاتالوگ محصولات نرم افزاری از جمله ایندیزاین بهتر از سایرین هستند. اما چرا؟ چرا برنامه دیگری با قابلیت های مشابه انتخاب نمی شود؟ مزایای طراحی کاتالوگ ایندیزاین در مقابل سایر رقبا چیست؟ در اینجا 8 دلیل قانع کننده برای انتخاب ایندیزاین در طراحی کاتالوگ برای پروژه بعدی تان آورده شده است:

طراحی کاتالوگ در ایندیزاین

1- صرفه جویی در وقت

ایندیزاین شامل ابزارهای زیادی است که بسیار کاربردی هستند. اکثر این ابزارها در صورت استفاده صحیح باعث صرفه جویی در زمان می شوند. زمانی که پروژه طراحی کاتالوگ در ایندیزاین به صورت مدولار و قابل تکرار استفاده شود بهترین کارایی را خواهد داشت.

2- قابلیت بروز رسانی

ایندیزاین بیش از بیست سال است که توسعه یافته و همواری طی زمان یکی از محبوب ترین نرم افزارهای انتشاری دسکتاپ در بازار است. آدوب به طور مداوم نرم افزار ایندیزاین را به روز رسانی می کند تا با نیازهای صنعت نشر الکترونیک امروزی مطابقت داشته باشد. 

3- فونت های متنوع

طراحی کاتالوگ در ایندیزاین با فونت های مختلفی که تقریباً برای همه زبان ها سازگار است، قابل انجام است. که این مزیت برای متخصصان تولید که با متن های ترجمه شده به زیان مختلف کار می کنند واقعا مفید است. ایندیزاین نسخه خاورمیانه ای نیز دارد. نسخه خاورمیانه به طراح اجازه می دهد تا بسیاری از زبان های رایج در خاورمیانه از جمله عربی و فارسی را نیز تایپ کند و او را قادر می‌سازد تا متن را به گونه‌ای برگرداند که از راست به چپ اجرا شود.

طراحی کاتالوگ در ایندیزاین

4- افزونه Trados 

یکی دیگر از مزیت های طراحی کاتالوگ در ایندیزاین که باعث صرفه جویی در هزینه و زمان استفاده از می شود وجود گزینه Trados است. این افزونه اجازه می دهد تا متن از فایل ایندیزاین به فرمت مناسبی از Trados صادر شود. پس از تکمیل فرآیند ترجمه، فایل ترجمه شده را می توان دوباره به سند ایندیزاین وارد کرد و یک نسخه زبان خارجی از همان طرح ایجاد می شود. این امر کل فرآیند ترجمه سند را سرعت می بخشد و زمان و هزینه را برای مشتری کاهش می دهد. فایل ترجمه وارد شده همچنان به حروف چینی نیاز دارد، زیرا زبان های مختلف دارای طول متن متفاوتی هستند، بنابراین برای حفظ زیبایی شناسی سند زبان اصلی، نیاز به دستکاری در متن است. 

5- بهترین پروژه خروجی

 با طراحی کاتالوگ در ایندیزاین خروجی با بهترین ویژگی خواهید داشت. ویژگی‌هایی که ایندیزاین برای مشاهده صفحه آرایی در طراحی  کاتالوگ از ابتدا تا انتها ارائه می‌دهد، فوق‌العاده قوی هستند. با در نظر گرفتن خروجی آن برای هر پروژه معین، قابلیت Multiple Platforms Usage به شما امکان می دهد با استفاده از Layout> Alternate Layout یا منوی پانل Pages، سندی را به صورت افقی و عمودی طراحی کنید. Liquid Layout همچنین به طراحان اجازه می دهد تا محتوا را برای اندازه های مختلف صفحه چیدمان کنند.

6- کیفیت بالای چاپ

طراحی کاتالوگ در ایندیزاین محتوای با کیفیت بالاتری را برای چاپ و دیجیتال ایجاد می کند. هر طراح به شما خواهد گفت که کیفیت محتوا در ایندیزاین فوق العاده است. وقتی نوبت به تنظیم دقیق متن و گرافیک فایل شما می‌رسد، قابلیت‌های ویرایش نرم‌افزار به دقت 0.001 درجه است. ناگفته نماند که قابلیت کنترل کاربر و ویرایش حروف، رنگ ها و استایل در هر صفحه ارائه شده است.

7- قابلیت به اشتراک گذاری

همکاری و به اشتراک گذاری طراحی های ایجاد شده را با اعضای تیم آسان می کند. کتابخانه‌ای از مجموعه طراحی کاتالوگ شما در Cloud ذخیره می شود که ایجاد و اشتراک‌گذاری عکس‌ها، طرح‌های رنگی، نمادها، آرم‌ها، سبک‌های تایپ و موارد دیگر را برای هم تیمی‌های شما آسان می‌کند! یا طراحی کاتالوگ در ایندیزاین هر عضو تیم می تواند فایل ها را باز و ویرایش کند (البته با اجازه شما). این مزیت نیز باعث صرفه جویی زیادی در زمان می شود و بهره وری شما را افزایش می دهد.

8- پشتیبانی کامل

 ایندیزاین پشتیبانی گسترده ای را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. انجمن پشتیبانی همچنین یک انجمن آنلاین است که در آن می توانید سوالات خود را بپرسید، پاسخ های خود را بیابید، از کارشناسان بیاموزید و دانش خود را به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

این مقاله از مهرسام چاپ نشان می دهد که طراحی کاتالوگ در ایندیزاین مزیت های بی نظیری دارد و باعث می شود در انتها خروجی آن کاری حرفه ای و تخصصی باشد. اما باید دانست که استفاده از آن نیاز به مهارت دارد و اگر پیش نیازی در زمینه طراحی و فتوشاپ ندارید بهتر است درکلاس های آموزشی ایندیزاین شرکت کنید. اگر مجموعه شما به طراحی کاتالوگ فوری نیاز دارد و وقت شرکت در کلاس های آموزشی فوتوشاپ و ایندیزاین را ندارید، نگران نباشید، گروه مهرسام چاپ با بهره گیری از مجموعه نرم افزارهای تخصصی در زمینه طراحی بروشور فعالیت دارد که این کار توسط متخصصان حرفه ای و با تجریه صورت می گیرد. برای ثبت سفارشات خود کافی است با مجموعه ارتباط برقرار کنید. مهرسام چاپ یکی از بزرگترین تولید کنندگان سررسید اروپایی، سررسید سال 1403 و تقویم رومیزی سال 1403 می باشد. از دیگر خدمات مهرسام، می‌توان به چاپ کاتالوگ، چاپ تقویم رومیزی تبلیغاتی و چاپ سررسید تبلیغاتی اشاره کرد.


منابع

https://www.agitraining.com/adobe/indesign/classes/what-is-indesign

https://catalogtips.com/creating-data-driven-catalogues/indesign-fundamentals-for-catalogue-production/

https://www.thetranslationpeople.com/2009/08/advantages-of-indesign/

https://www.vpclasses.com/2020/02/8-reasons-you-should-switch-to-indesign-for-your-publishing-needs/

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *