معرفی انواع فولدر

فولدر یکی از کاربردی ترین ابزار ها در نزد شرکت ها و موسسات تولیدی می باشد. شرکت ها برای دسته بندی و نگهداری اطلاعات خود از فولدر استفاده می کنند. طراحی فولدر به گونه است که صاحبان شرکت ها در آنها سربرگ، کارت ویزیت، کاتالوگ و… قرار می دهند. فولدر همچنین به عنوان بهترین گزینه جهت تبلیغات نیز می باشد زیرا نام تجاری شرکت مورد نظر بر روی آن چاپ می شود. فولدر ها با توجه به کاربردی که دارند طراحی می شوند. در ادامه این مقاله از مهرسام چاپ قصد داریم شما را با انواع فولدر ها آشنا کنیم.

انواع فولدر

فولدر تبلیغاتی

هدف از طراحی فولدر چیست؟

قبل از پرداختن به مبحث اصلی مقاله، یعنی معرفی انواع فولدر، بد نیست با هدف اصلی از طراحی فولدر آشنا شوید. همان طور که اشاره کردیم، فولدر یکی از مهم ترین ابزار شرکت های تولیدی بزرگ می باشد که با استفاده از آن، علاوه بر نگهداری اطلاعات و…، نام تجاری خود را نیز به نمایش می گذارند. طراحی فولدر ها به گونه است که صاحبان شرکت ها از آنها برای نگهداری کاتالوگ‌ها، بروشورها و… استفاده می کنند. معمولا جلد این فولدر ها حاوی نام تجاری خاص می باشد که سبب آشنایی بیشتر افراد می شود. پوشه ها با توجه به نوع کاربردی که دارند طراحی می شوند. فولدر تنها برای نگهداری از اطلاعات طراحی نمی شود. برای مثال، پوشه اداری ویژه ای مهندسان، پوشه های جیب دار و… ازجمله فولدر هایی می باشند که هرکدام برای کاربرد خاصی طراحی شده اند.

معرفی انواع فولدر

فولدرها با توجه به کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال فولدر تبلیغاتی یکی از انواع فولدار ها می باشد که از کاربرد فراوانی برخودار است. پوشه های همچنین با توجه به سایز و رنگ و… در دسته های مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال رایج ترین سایز فولدر ها، A4 و A3 می باشد. یا اینکه وزن متعادل یک فولدر 120 گرم است. البته فولدر ها با توجه به نوع درخواست مشتری نیز متفاوت است. جنس فولدر نیز یکی دیگر از عواملی می باشد که سبب متمایز شدن فولدر ها با یکدیگر می شود. برای مثال فولدر های مدیریتی از جنس چرمی می باشند که به عنوان بهترین جنس برای یک فولدر شناخته می شود. اما مد نظر داشته باشید که مهم ترین انواع فولدر، فولدر تبلیغاتی می باشد که در ادامه این مقاله شما را بیشتر آن آشنا می کنم.

انواع فولدر

معرفی انواع فولدر

فولدر تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

در ادامه معرفی انواع فولدر ها، قصد معرفی فولدر تبلیغاتی را داریم. همان طور که اشاره کردیم، فولدر تبلیغاتی یکی از پرکاربرد ترین انواع فولدر ها می باشد که امروزه بسیار مورد توجه است. فولدر تبلیغاتی برای تبلیغ و معرفی یک شرکت یا موسسه تولیدی استفاده می شود. معمولا این نوع از پوشه ها به صورت جیب دارد تهیه می شوند تا اطلاعات بیشتری را دربر گیرند. کاربرد فولدر های تبلیغاتی بیشتر در همایش ها، نشست ها و… که می باشد که در آن کاتالوگ ها یا بروشور های تبلیغاتی را قرار می دهند. فولدر های تبلیغاتی همان طور که اشاره کردیم معمولا به صورت جیب دار تهیه می شوند که می توانید CD یا کارت ویزیت نیز به آنها اضافه کنید. فولدر تبلیغاتی علاوه بر اینکه گزینه مناسبی جهت نگهداری و انتقال مدارک می باشد، نام تجاری مد نظر شما را نیز به نمایش گذاشته و سبب آشنایی بیشتر افراد با شرکت یا تولیدی شما می شود.

طراحی فولدر تبلیغاتی چگونه است؟

طراحی فولدر تبلیغاتی چگونه است؟ برای پاسخ دادن به این سوال در ادامه قصد داریم شما را با طراحی این نوع پوشه آشنا کنیم. در ابتدای فرایند طراحی فولدر، طرح پوشه توسط طراحان و گرافیست های حرفه های آماده شده و سپس قاب فولدر را برای آماده کردن زینک آن به لیتوگرافی می دهند. بعد از آماده شدن قاب فولدر، مقدار کاغذ مورد نیاز را به شرکت چاپ می دهند تا طراحی فولدر را انجام دهد.  قبل از چاپ فولدر به صویرت عمده، یک نمونه را جهت تایید چاپ و به شرکت مورد نظر داده می شود تا در صورت تایید، ادامه فرایند صورت گیرد. البته مد نظر داشته باشید که در برخی از مراحل چاپ و طراحی فولدر، شما می توانید از سلیقه خود نیز استفاده کنید.

هزینه چاپ فولدر

اگر قصد چاپ فولدر را داشته باشید، بی شک هزینه های آن یکی از اصلی ترین سوالات موجود در ذهن شما می باشد. قبل از اقدام به چاپ، بهتر است بودجه و هزینه مورد نظر را تامیین کنید تا در فرایند طراحی به مشکل بر نخورید. اما برای اشاره به هزینه چاپ فولدر، باید گفت که هزینه مشخصی وجود ندارد و معمولا با توجه به کاغذ، گرماژ یا مقاوی به کار رفته تایین می شود. برای مثال در طراحی فولدر معمولا از کاغذ های گلاسه استفاده می شود که از کیفیت و هزینه بالایی برخودارند.

برای طراحی یک فولدر مناسب و با کیفیت، بهتر است هزینه بیشتری را درنظر بگیرید تا پوشه ای با کفیت ترین خلق شود. برای مثال بهتر است از مقوا های ایندربرد 300 و 350 گرم به عنوان بهترین و با کیفیت ترین مقوا ها استفاده کنید. البته مد نظر داشته باشید که طراحی فولدر با استفاده از مقوا های ایندلبر نیاز به دستگاه های مخصصوی نیز می باشد که هزینه طراحی را کمی بیشتر می کند. البته شما می توانید با استفاده از اینترنت، با شرکت های مختلفی که در زمینه چاپ فولدر فعالیت می کنند آشنا شوید و بهترین و بصرفه ترین آنها را انتخاب کنید.

انواع فولدر

هزینه چاپ فولدر

پیشنهاد هایی برای چاپ فولدر

در ادامه معرفی انواع فولدر ها و کاربرد آنها، قصد داریم پیشنهاد ها و نکاتی را درباره چاپ فولدر در دسترس شما قرار دهیم تا کمکی برای طراحی یک فولدر مناسب باشد.

  • برای زیبایی بیشتر فولدر می توانید بعد از چاپ، از سلفون استفاده کنید.
  • چاپ فولدر برای اسناد بهتر است در سایز های A4 و A3 و A5 باشد.
  • اندازه فولدر باید متناسب با اطلاعاتی که قرار است در آن قرار گیرد باشد
  • برای زیبایی بیشتر می توانید رنگ فولدر را با اوراقی که قصد دارید در آن قرار دهید، ست کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵