نکات مهم در طراحی فولدر

فولدر یا فولدرهای جیب‌دار به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای ست اداری است که برای مرتب سازی و نگهداری اسناد از آن استفاده می‌شود. علاوه بر نگهداری اسناد، می‌توان از فولدر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کرد و با قرار دادن نام شرکت و لوگو بر روی آن اقدام به چاپ فولدر تبلیغاتی کرد.

از فولدر تبلیغاتی در همایش‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود و از آنجایی که جنبه تبلیغاتی دارند بسیار مهم است که طراحی زیبایی داشته باشند. طراحی و چاپ انواع فولدرها نیز نکاتی دارد که به ما کمک می‌کند تا یک فولدر حرفه‌ای و زیبا چاپ کنیم. در اغلب اوقات رعایت همه نکات برای طراحی، هزینه‌ی بیشتری دارد اما خوب است بدانید صرف این هزینه‌ها باعث تبلیغ برند و نام شما به بهترین شکل می‌شود.

فولدر

طرح قالب

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث تمایز فولدر از سایر اقلام چاپی می‌شود قابلیت سازگاری آن با اقلامی است که داخل آن قرار می‌گیرد. طرح تیغ فولدر می‌تواند متناسب با نیاز و سلیقه شما طراحی شود. شما ابتدا باید تعیین کنید که چه مدارک و چیز‌هایی می‌خواهید درون جیب فولدر قرار دهید سپس بنا به این مورد، تیغ فولدر را طراحی کنید.

همچنین می‌توانید برای طراحی فولدر از قفل‌های متنوع استفاده  کنید البته باید توجه داشته باشید تا سازگاری قفل بالا باشد و به خوبی بسته شود. برخی اوقات به دلیل طراحی نامناسب قفل‌ها، فولدر به خوبی بسته نمی‌شود و نیمه باز می‌ماند.

ابعاد فولدر

برای تعیین ابعاد فولدر لازم است دقت کنید که طرح تیغه نهایی شما در چه کاغذی جای می‌گیرد. برای طراحی ابعاد فولدر معمولا اندازه‌های 60*45 و 50*70 بسیار مناسب است. در صورتی که طرح شما از این ابعاد بزرگ‌تر نباشد می‌توانید تا حدود زیادی اطمینان حاصل کنید که هیچ‌گونه دور ریزی نخواهید داشت.

فولدر تبلیغاتی

جنس فولدر

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که برای طراحی فولدر باید در نظر داشته باشید جنس آن است. جنس فولدر یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن است زیرا باعث می‌شود تا کیفیت چاپ و اعتبار کار ما مشخص شود. بسیاری از افراد برای چاپ فولدر از مقواهای کتان یا پوست ماری استفاده می‌کنند زیرا معمولا این موارد طرح جالبی نیز دارند.

البته برای طراحی و چاپ فولدر از موارد مختلفی می‌توان استفاده کرد. چنانچه قصد صرف هزینه زیادی ندارید می‌توانید از پلاستیک و یا گلاسه نیز استفاده کنید که البته استفاده از پلاستیک پیشنهاد نمی‌شود زیرا کیفیت چاپ بر روی آن‌ها بسیار پایین است.

به کار گرفتن تکنیک‌های طلاکوب، برجسته کردن و یو وی نیز در جذاب‌تر شدن فولدرها تاثیر گذار هستند. وجود پوشش سلفون مات یا براق نیز بر روی فولدر جلوه بهتری به آن می‌دهد.

انتخاب رنگ

رنگ را می‌توان یکی از مهم‌ترین عواملی در نظر گرفت که توجه مخاطبان و مشتریان را جلب می‌کند. همواره در نظر داشته باشید که از رنگ‌هایی استفاده کنید که با یکدیگر هماهنگ باشند و تناسب داشته باشند. در بسیاری از اوقات علاوه بر چهار رنگ اصلی، می‌توان رنگ‌های ساختگی و پنتون نیز استفاده کرد که البته هزینه بیشتری نیز دارد اما در نظر داشته باشید که می‌تواند باعث زیبایی و حرفه‌ای تر شدن فولدر شما بشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵