نکات مهم در طراحی کاتالوگ برای افزایش فروش

کاتالوگ یکی از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی است که توسط شرکت‌ها و کمپانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری بر این باورند که چاپ کاتالوگ نقش بسیار مهم و اساسی در بازاریابی و فروش محصولات آن‌ها دارد و همواره از آن به عنوان یک ابزار مهم برای جذب مشتری یاد می‌کنند.

اما سوال اینجاست که کاتالوگ در چه شرایطی باعث افزایش فروش ما می‌شود؟ آیا نکته خاصی دارد؟
ما در این مقاله موارد و نکاتی را بررسی می‌کنیم که باعث افزایش تاثیر کاتالوگ در فروش می‌شود.

اولین قدم در مورد طراحی کاتالوگ این است که هدف خود را بشناسیم و تعیین کنیم. در این مرحله باید سعی کنید به سوال پاسخ دهیم که هدف از سفارش کاتالوگ چیست؟ همچنین باید بررسی کنیم و ببینیم آیا کاتالوگ طراحی شده و مد نظر ما مزیت رقابتی دارد و ویژگی‌های سازمان و یا محصول ما را به خوبی نشان می‌دهد یا خیر؟

در این قسمت مهم است که اهداف خود را به خوبی تعیین کنیم و همچنین علاقه مشتریان را مدنظر قرار دهیم. اصولا بهترین کار این است که نیاز مشتری را شناسایی کنید و سعی کنید کاتالوگ خود را به گونه‌ای طراحی کنید تا به نیاز مشتری پاسخ داده شود.

کاتالوگ

محتوای خود را جمع آوری کنید

نکته مهم دیگر که می‌تواند باعث افزایش تاثیر کاتالوگ در فروش شما شود این است که تمام اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال ویژگی‌های محصول، لیست محصول، انواع محصولات و … که سبب جذب مخاطب و پاسخ به ابهامات مشتریان می‌شود را جمع آوری کنید و با یک چینش منظم در کاتالوگ قرار دهید به طوری که کاربران به هنگام خواندن آن‌ها دچار مشکلی نشوند.

 کاتالوگ

دقت در طراحی و رنگ‌ها

همواره یکی از عواملی که باعث جذب مخاطبان می‌شود، ظاهر کاتالوگ است. در این مرحله لازم است از رنگ‌هایی استفاده کنید که هماهنگی خاصی داشته باشند. همچنین در طراحی جلد کاتالوگ نیز باید دقت کنید و از طرح‌های نوآورانه و جدید استفاده کنید. هر چه طرح شما خاص‌تر و منحصر به فرد باشد، شانس این‌که مخاطب خود را جذب کنید بیشتر است.

کاتالوگ

همواره سعی کنید در کاتالوگ‌های خود جریان چشم کاربران را در نظر بگیرید و از صفحات شلوغ که از نوشته و عکس پر شده باشد امتناع کنید زیرا به سرعت کاربران را خسته می‌کند.

بسیاری از طراحان و فعالان در حوزه چاپ پیشنهاد می‌دهند تا بنا بر سلیقه و نیاز مخاطب طراحی را انتخاب کنید.

استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت

تصاویر محصولات و خدمات شما به عنوان مرکز و مهم‌ترین قسمت کاتالوگ است. همواره سعی کنید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید و تصاویری که دارای اهمیت و ارزش بیشتری برای شما هستند را بزرگ‌تر از سایر عکس‌ها قرار دهید زیرا اینکار باعث می‌شود تا مخاطبان نسبت به خواندن توضیحات آن نیز ترغیب شوند.

یکی دیگر از نکات مهم این است که تصاویری که برای شما مهم‌تر هستند را صفحات اول کاتالوگ قرار دهید زیرا برخی اوقات کاربران تا صفحه آخر کاتالوگ شما را بررسی نمی‌کنند.

از کاغذ مناسب استفاده کنید

شما باید روی کیفیت و جنس کاغذ تمرکز کنید. یک کاتالوگ ممکن است دست به دست بشود بنابراین باید از کاغذ‌های مقاوم و با کیفیت استفاده کنید تا طول عمر خود را حفظ کنند. نوع کاغذ نیز در موفقیت کاتالوگ شما مهم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵