هدایای تبلیغاتی: روشی تاثیرگذار برای برندینگ

هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار برندینگ معروف در دنیای بازاریابی شناخته می‌شوند. این ابزارها شبیه به یک محرک، مشتریان بالقوه بیشتری را برای کسب و کارها پیدا می‌کنند، چه چیزی بهتر از این؟ فرقی نمی‌کند صاحب یک کسب و کار بزرگ و گسترده باشید یا به تازگی استارت‌آپ خود را راه اندازی کرده‌اید. این هدیه‌های تبلیغاتی و استراتژی که در پشت آن‌هاست به شما کمک می‌کند توجه مخاطبین هدف خود را جلب کنید. از طرفی هدایای تبلیغاتی ارزان باعث شده است یک گزینه مناسب برای کسب و کارهای نوپا باشد. خب، به همین جهت همکاران ما در واحد تبلیغات و هدایای تبلیغاتی مهرسام این مقاله را برای راهنمایی بیشتر شما و انتخاب هدایای تبلیغاتی خلاقانه، گردآوری کرده‌اند، پس همراه ما باشید.

هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی

قبل از اینکه به سراغ مزیت‌های این ابزارهای مفید برویم اجازه دهید ببینیم که هدیه تبلیغاتی دقیقا چیست؟ شما چه تعریفی از آن در ذهن دارید؟

هدیه تبلیغاتی چیست؟

طبق تعریفی که در ویکیپدیا قرار گرفته است، هدیه تبلیغاتی کالایی است که بر روی آن نام تجاری، لوگو یا شعار یک کسب و کار حک شده‌ است. اجازه دهید یک مثال واضح بزنیم. فرض کنید به بانک رفته‌اید و یک خودکار برای نوشتن قبض واریز خود برمی‌دارید. اگر دقت کنید بر روی این خودکار نام بانک حک شده است! در اینجا دقیقا یک هدیه تبلیغاتی ارزان در دست خود دارید. اگر کمی دقت کنید می‌بینید که هدایای تبلیغاتی هر روز بخشی از زندگی ما هستند و ما به طور خواسته یا ناخواسته با آن‌ها سر و کار داریم.

هدایای تبلیغاتی مربوط به بخش بازاریابی هر کسب و کار می‌شوند. این کالا ابزاری قدرتمند برای توسعه برندینگ و معرفی نام تجاری‌تان به بازار و مشتریان است. برخی اوقات ممکن است این کالاها کوچک باشند، اما اشتباه نکنید و قدرت آن‌ها را دست کم نگیرید. تاثیری که این هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان و مخاطبین می‌گذارد گاهاً بیشتر از بنرهای بزرگ در جاده‌های شهری است.

پس می‌توان نتیجه گرفت که هدایای تبلیغاتی موثرترین روش بازاریابی و برندیدنگ در دنیا هستند، از طرفی چه کسی بدش می‌آید چنین چیزی را رایگان دریافت کند؟

چطور از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید؟

برخی معتقد هستند که استراتژی که پشت هدیه‌های تبلیغاتی قرار دارد سنتی است و در دنیای امروزی جواب نمی‌دهد. خب، ما کاملا مخالف این موضوع هستیم. تنها کافی است که کالای مناسب پیدا کنید، لوگو و شعار خودتان را بر روی آن چاپ کنید و در اختیار مشتریان و مخاطبین قرار دهید. چه راهی بهتر از این برای بیشتر دیده شدن وجود دارد؟ شعاری که بر روی محصولات تبلیغاتی حک می‌شود هدف و نام تجاری شما را فریاد می‌زند. تصور کنید یکی از مشتریان تیشرتی که نام شما بر روی آن قرار دارد را در یک دورهمی پرجمعیت پوشیده باشد. در این جا بدون اینکه شما زحمت زیادی بکشید مخاطبین بسیاری به سمت خود جذب می‌کنید که ممکن است در آینده به مشتریان بالقوه تبدیل شوند.

برای استفاده از هدایای تبلیغاتی روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان به روش b2c یا b2b اشاره کرد. در روش اول شما کالا را به طور مستقیم در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهید. اما در روش دوم از این هدایا به عنوان یک کالای به یاد ماندنی، هدیه‌ای برای قدردانی و از همه مهم‌تر وسیله‌ای برای برندینگ خود استفاده می‌کنید و آن را در اختیار کسب و کارهای دیگر قرار می‌دهید. در واقع با استفاده از هدایای تبلیغاتی خلاقانه مخاطبان بیشتر از حد انتظارتان نام شما را در ذهن ثبت می‌کنند.

یک هدیه تبلیغاتی موثر چه ویژگی‌هایی دارد؟

با اینکه هدایای تبلیغاتی به صورت ذاتی بر روی برندینگ کسب و کارتان تاثیرگذار هستند اما باید یکسری ویژگی کلیدی داشته باشند. اگر دقت کرده باشید و به تجربیات گذشته خود رجوع کنید، می‌بینید که یکسری کالاها ارزش بیشتری برایتان داشته‌اند و بعد از دریافت آن‌ها رضایت بیشتری داشته‌اید. خب، حال چطور می‌توانید همین حس را برای مشتریان و مخاطبین خودتان ایجاد کنید؟ در ادامه به ویژگی‌های یک هدایای تبلیغاتی خاص و موثر اشاره می‌کنیم:

نیاز مخاطب را بشناسید: این جمله یعنی چه؟ بهترین هدیه‌های تبلیغاتی آن‌هایی هستند که برای دریافت کننده ارزشمند هستند و هر روز از آن استفاده می‌کنند و خب، هدف ما همین است. برای مثال، استیکی نوت‌ها یا مداد/خودکار برای تمامی بیزینس‌ها گزینه مناسبی هستند. اما برای افراد صنعت‌کار داشتن یک کلاه ایمنی لذت بیشتری دارد! پس مخاطبین خودتان را بشناسید و متناسب با نیاز آن‌ها هدیه‌ها را انتخاب کنید.

کیفیت را فراموش نکنید: هدایای تبلیغاتی نماینده کمپانی شما هستند. همه به دنبال این هستیم که ارزشمندی و کیفیت کار خود را برسانیم. این موضوع باید در مورد هدایای تبلیغاتی هم صدق کند. تحقیقات نشان داده‌اند که اغلب مردم حتی بیشتر از 1 سال از این هدایا استفاده می‌کنند، اما به شرطی که کیفیت قابل قبولی داشته باشند.

به دنبال زیبایی بصری باشید: نام تجاری و شعار شما باید به صورت واضح و خوانا باشد. پس مطمئن شوید که طراحی سازمان یافته‌ای را انتخاب می‌کنید. اگر که قصد دارید اطلاعات خود را کامل‌تر کنید تنها کافی است آدرس وبسایت را هم درج کنید. زیبایی بصری یکی از مهم‌ترین فاکتورها در طراحی کالاهای تبلیغاتی است. به دنبال طراحی‌های خلاقانه باشید.

به دنبال مخاطبین هدف باشید: هدایای تبلیغاتی که انتخاب می‌کنید صرفا نباید جواب نیاز تمامی افراد را بدهد. شما کسب و کاری دارید که مخاطبین خود را دارد و هدف اصلی شما جذب این مخاطبین است. پس باید یک محدوده از افراد را در نظر بگیرید و سرمایه خود را در جلب توجه آن‌ها هزینه کنید. صرفا هدیه دادن به گستره وسیعی از مردم فقط ضرر مالی به همراه دارد و به معنی بخشنده بودن شما نیست!

هدیه تبلیغاتی

چرا هدایای تبلیغاتی برای کسب و کارها حیاتی هستند؟

آیا هنوز هم برای استفاده از این ابزار برندینگ قانع نشده‌اید؟ یا فکر می‌کنید برای کسب و کار نوپا یا سنتی شما مناسب نیست؟ اجازه دهید ببینیم که چرا هدایای تبلیغاتی برای تمامی کسب و کارها حیاتی هستند:

  1. ارزان ولی قدرتمند: بسیاری از تجارت‌های تازه تاسیس تصور می‌کنند که تبلیغات فقط به صورت گسترده و بزرگ تاثیرگذار است. اما خبر خوش اینجاست که حتی می‌توان با هزینه اندک به هدف رسید. چاره کار هدایای تبلیغاتی ارزان است. از طرفی شرکت‌هایی که هدایای تبلیغاتی را عرضه می‌کنند برای توزیع گسترده، تخفیف‌های ویژه‌ای برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. پس دست به کار شوید! همین حالا می‌توانید با مهرسام چاپ تماس بگیرید و لیست قیمت هدایای تبلیغاتی و تنوع آنرا مشاهده کنید.
  2. شناخت سریع برند: شناسایی سریع یک برند به این معنی است که مخاطبین با دیدن لوگوی یک کمپانی به سرعت آن را تشخیص دهند. از طرفی همه ما رویای این را داریم که نام برندمان در ذهن بماند، این رویا به وسیله هدیه‌های تبلیغاتی به حقیقت می‌پیوندد. همچنین یک تحقیقات گسترده نشان داده است که 89 درصد از افراد می‌توانند نام تجاری هدایای تبلیغاتی که در دو سال گذشته دریافت کرده‌اند را به راحتی به یاد بیاورند. این کالاهای ارزشمند در دفتر کار، خانه و یا ماشین آن‌ها حضور دارد و هر روز دیده می‌شوند.
  3. در معرض دید قرار گرفتن: تبلیغات تلویزیونی یا بنرهای تبلیغاتی در ذهن گذرا هستند، اما هدیه‌های تبلیغاتی در ذهن باقی می‌مانند و دلیل آن در معرض دید بودن است. برای مثال اگر که به مشتریان خود یک لیوان تبلیغاتی هدیه دهید آن‌ها هر روز در آن چای می‌نوشند و این یعنی ثبت نام شما در ذهن! این بهترین روش برای در معرض دید قرار گرفتن به صورت روزانه است. تحقیقات نشان داده است که بیش از 76 درصد از کاربران می‌توانند نام برند تجاری یک هدیه تبلیغاتی که در 12 ماه گذشته دریافت کرده‌اند را به سرعت به یاد بیاورند. این در حالی است که فقط 53 درصد از افراد می‌توانند نام تبلیغاتی که در تلویزیون، مجله یا روزنامه دیده‌اند را به یاد بیاورند!
  4. پیدا کردن مشتریان وفادار: یکی از اهداف بازاریابی پیدا کردن مشتریان وفادار و دائمی است. اغلب کسب و کارها برای رسیدن به این هدف از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند. اما هدایای تبلیغاتی می‌توانند این وفاداری طولانی مدت را برای شما بدست آورند. به همین خاطر تاکید می‌کنیم که در انتخاب محصول، کیفیت و طراحی آن وسواس به خرج دهید. زیرا افراد کیفیت هدیه‌های تبلیغاتی را مرتبط با کیفیت برند شما می‌دانند.

نتیجه‌گیری

آیا هدایای تبلیغاتی برای برندینگ کسب و کارتان مفید هستند؟ بدون شک جواب مثبت است. هیچ نیازی نیست که هدایای تبلیغاتی گران قیمت باشند، تنها باید آن‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید. حتی اگر این مدل از تبلیغات به قدرتمندی تبلیغات دیجیتال نباشد اما با این حال تاثیر زیادی دارد. به شرطی که از قدرت آن به خوبی استفاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان درباره انتخاب هدایای تبلیغاتی خاص و خلاقانه، می‌توانید با کارشناسان مهرسام صحبت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *