چاپ افست دو رنگ چیست؟

چاپ افست متداول‌ترین و البته با کیفیت‌ترین روش چاپ است که از دیرباز در کشور ما وجود داشته است . نظارت و کنترل بیشتر بر روند چاپ به همراه استفاده از مواد اولیه مناسب و مرغوب در کیفیت چاپ تاثیر بسیار زیادی دارد. دقت در آماده سازی فایل، گرفتن خروجی فیلم و بهره بردن از تکنولوژی‌های روز و موجود در چاپخانه‌ها باعث می‌شود تا موارد چاپی ما کیفیت بالایی داشته باشد و مشتریان نیز از عملکرد ما رضایت کافی داشته باشند.

چاپ افست دو رنگ

رنگ هایی که در چاپ افست استفاده میشود:

رنگ‌های اصلی به کار رفته در چاپ افست عبارتند از قرمز، آبی، زرد و سیاه که دستگاه پس از تفکیک آن‌ها بر روی صفحه کار خود را آغاز می‌کند. بر همین حساب، چاپ افست را به انواع چاپ افست تک رنگ، دستگاه چاپ افست دو رنگ، دستگاه چاپ افست چهار رنگ و دستگاه چاپ افست شش رنگ و هشت رنگ دسته بندی می‌کنند که اصول چاپ چهار رنگ با دو رنگ فرق می‌کند.

از چاپ افست می‌توان برای چاپ بر روی سطوح مختلف مانند سطوح کاغذ و مقوا مانند سربرگ، کارت ویزیت، تراکت، پوستر، پاکت، پوستال، کارتن و.. انجام داد. همچنین بر روی سطوح فلزی و پلاستیکی و حتی پارچه نیز می‌توان از offset printing استفاده کرد.

همانطور که گفته شد برخی از چاپ‌ها تک رنگ بوده و از این رو از دستگاه‌های چاپ افست تک رنک که تنها دارای یک برج یا ستون رنگ است استفاده می‌شود. از چاپ افست دو رنگ، همانطور که از نام آن پیدا است برای چاپ صفحات دو رنگ استفاده می‌شود.

دستگاه های چاپ افست:

دستگاه‌های چاپ دو رنگ افست محبوبیت بسیار بالایی دارند و از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود. جالب است بدانید دستگاه چاپ افست 2 رنگ پس از تک رنگ پر کاربردترین و محبوب‌ترین دستگاه چاپ است. از آنجا که در چاپ افست از مرکب مرغوب افست بدون آب استفاده می‌شود و توسط کامپیوترها، رنگ‌ها کنترل می‌شود، عموما چاپ دارای شفافیت و جلا بیشتری است و از همان اول چاپ ما کیفیت بسیار بالایی دارد.

دستگاه چاپ افست دو رنگ

با ورود کامپیوتر به دنیای چاپ، این صنعت تغییرات بسیار زیادی کرد. بوجود آمدن چاپ‌های افست دو رنگ و حتی چند رنگ مدیون همین تکنولوژی است که به دنیای چاپ راه یافته است. به وسیله کامپیوتر می‌توان رنگ‌ها را کنترل کرد و کیفیت و شفافیت آن‌ها را تا حدودی تنظیم کرد. به همین دلیل دیگر روند و پروسه طولانی که در چاپ‌های سنتی وجود داشت، از بین رفته است و پروسه سریع جای آن‌ها را گرفته است.

وقتی که یک کار دو رنگ به لیتوگرافی می‌دهیم در نهایت دو فیلم زینک با ابعاد سطج چاپ به ما داده می‌شود که در چاپخانه این دو عدد فیلم زینک به ترتیبی که مشخص است به دستگاه بسته می‌شوند و چاپچی وظیفه تنظیم فیلم زینک‌ها را به وسیله رجیسترها روی فیلم زینک برعهده دارد.

99/09/03

میانگین امتیازات ۵ از ۵