چاپ افست چیست؟/ بخش دوم

چاپ افست یک روش چاپ رایج است که در آن تصویر مرکب از صفحه ای به یک پتو لاستیکی و سپس به سطح چاپ منتقل می شود (یا “افست” می شود). هنگامی که در ترکیب با فرآیند لیتوگرافی ، که بر اساس دفع روغن و آب است ، استفاده می شود ، روش جبران کننده از یک حامل تصویر تخت (پلانوگرافی) استفاده می کند. غلطک های جوهر جوهر را به مناطق تصویر حامل تصویر منتقل می کنند ، در حالی که غلتک آب یک فیلم بر پایه آب را به مناطق غیر تصویر اعمال می کند.

مزایا چاپ افست در مقایسه با سایر چاپ ها:

  • کیفیت تصویر بالا و سازگار چاپ افست تصاویر واضح و تمیز را تولید می کند و نوع آن راحت تر از مثلاً چاپ لترپرس است. این به این دلیل است که پتو لاستیکی با بافت سطح چاپ مطابقت دارد.
  • تولید سریع و آسان صفحات چاپ ؛
  • طول عمر صفحه چاپ بیشتر از پرسهای لیتو مستقیم است زیرا تماس مستقیمی بین صفحه و سطح چاپ وجود ندارد. صفحات مناسب تولید شده با جوهرهای بهینه و محلول چشمه ممکن است به طول اجرای بیش از یک میلیون برداشت برسند.
  • هزینه. چاپ افست ارزانترین روش برای تولید چاپهای با کیفیت بالا در مقادیر چاپ تجاری است.
  • توانایی تنظیم مقدار جوهر روی غلتک فواره با کلیدهای پیچ. معمولاً یک تیغه فلزی میزان جوهر منتقل شده از داخل جوهر به غلتک فواره را کنترل می کند. با تنظیم پیچ ها ، اپراتور فاصله بین تیغه و غلتک فواره را تغییر می دهد ، در این حالت مقدار جوهر اعمال شده به غلتک در مناطق خاص افزایش یا کاهش می یابد. در نتیجه این تراکم رنگ را در ناحیه مربوطه تصویر اصلاح می کند. در ماشین های قدیمی پیچ ها را به صورت دستی تنظیم می کند ، اما در ماشین های مدرن کلیدهای پیچ به صورت الکترونیکی توسط چاپگر کنترل کننده دستگاه کار می کنند و نتیجه بسیار دقیق تری را فراهم می کنند.

از معایب چاپ افست در مقایسه با سایر روش های چاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت تصویر کمی پایین تر در مقایسه با چاپ rotogravure یا photogravure.
  • تمایل به حساسیت صفحات چاپ آلومینیوم آنودایز شده (به دلیل اکسیداسیون شیمیایی) و چاپ در مناطق بدون تصویر پس زمینه در صورت عدم مراقبت صحیح از صفحات توسعه یافته ؛
  • زمان و هزینه مربوط به تولید صفحات و راه اندازی ماشین چاپ. در نتیجه ، در حال حاضر کارهای چاپی بسیار کم ممکن است از دستگاه های افست دیجیتال استفاده کنند.

هر فناوری چاپ علائم شناسایی خاص خود را دارد و چاپ افست نیز از این قاعده مستثنی نیست. در بازتولید متن ، نوع لبه ها تیز هستند و رئوس مطالب مشخصی دارند. کاغذهای اطراف نقاط جوهر معمولاً چاپ نمی شوند. نقاط نیمه می تواند شش ضلعی باشد اگرچه روش های مختلف غربالگری وجود دارد.

تغییرات فرآیند

چندین فرآیند چاپ وجود دارد:

بلانکت به بلانکت

یک روش چاپی که در آن هر دو طرف یک ورق کاغذ به طور همزمان چاپ می شود ، با دو سیلندر بلانکت در هر رنگ. یک ورق کاغذ از بین آنها عبور داده می شود که هر سیلندر در یک طرف آن چاپ می کند. : به پرسهای بلانکت نیز اصطلاحاً فشار کامل یا دوبلکس گفته می شود زیرا همزمان در دو طرف ورق چاپ می شوند.

سیلندر برداشت وجود ندارد زیرا سیلندرهای بلانکت مخالف در هنگام تولید چاپ به عنوان سیلندرهای برداشت برای یکدیگر عمل می کنند. این روش بیشترین استفاده را در پرسهای افست دارد که برای چاپ پاکت طراحی شده اند. همچنین در هر پرس دو سیلندر صفحه ای وجود دارد. پرس های افست تحت شبکه و ورق از این نظر مشابه هستند که بسیاری از آنها همچنین می توانند در هر دو طرف کاغذ را با یک پاس چاپ کنند ، چاپ دو طرفه را آسان تر و سریع تر می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

00/01/05

میانگین امتیازات ۵ از ۵