چاپ افست چیست؟/ بخش سوم

چاپ افست یک روش چاپ رایج است که در آن تصویر مرکب از صفحه ای به یک پتو لاستیکی و سپس به سطح چاپ منتقل می شود (یا “افست” می شود). هنگامی که در ترکیب با فرآیند لیتوگرافی ، که بر اساس دفع روغن و آب است ، استفاده می شود ، روش جبران کننده از یک حامل تصویر تخت (پلانوگرافی) استفاده می کند. غلطک های جوهر جوهر را به مناطق تصویر حامل تصویر منتقل می کنند ، در حالی که غلتک آب یک فیلم بر پایه آب را به مناطق غیر تصویر اعمال می کند.

چاپ افست و کاربردها بخش سوم

فرآیند تغییرات

بلانکت به فولاد

روش چاپی مشابه پرس جابجایی ورق ؛ با این تفاوت که فشار صفحه و سیلندر کاملاً دقیق است. فشار واقعی بین بشقاب و سیلندر بلانکت در 0.005 optimal مطلوب است. همانطور که فشار یا فشار بین سیلندر بلانکت و لایه زیرین است. پرسهای بلانکت به فولاد ، پرسهای یک رنگ محسوب می شوند. برای چاپ در سمت عقب ، وب با استفاده از میله های چرخش بین واحدهای چاپی چرخانده می شود. از این روش می توان برای چاپ فرم های تجاری ، نامه های رایانه ای و تبلیغات مستقیم نامه استفاده کرد.

چاپ با سایز متغیر

فرآیندی برای چاپ که از واحدهای چاپ متحرک ، درج ها یا کاست ها برای چاپ دو طرفه و روتختی به پتو استفاده می کند.

افست بدون کلید

فرایند چاپی که مبتنی بر مفهوم استفاده از جوهر تازه برای هر دور با حذف جوهرهای باقیمانده بر روی درام مرکب پس از هر چرخش است. برای چاپ روزنامه مناسب است.

چاپ خشک افست

فرآیند چاپی که از صفحه تسکین دهنده فتوپلیمر پشتی فلزی ، مشابه صفحه چاپ پرس استفاده می کند ، اما ، بر خلاف چاپ لترپرس که جوهر مستقیماً از صفحه به زیر لایه منتقل می شود ، در چاپ افست خشک ، جوهر قبل از قرار گرفتن به یک بلانکت لاستیکی منتقل می شود به بستر منتقل می شود. این روش برای چاپ بر روی سطلهای پلاستیکی ، وان های پلاستیکی ، استحکام قالب ، گلدان و گلدان استفاده می شود.

صفحات

چاپ افست و کاربردها بخش سوم

متریال

  • صفحات فلزی ، معمولاً آلومینیومی ، اگرچه گاهی اوقات از چند فلز ، کاغذ یا پلاستیک ساخته می شوند.
  • صفحات پلی استر که بسیار ارزان تر هستند و می توانند به جای صفحات آلومینیومی برای قالب های کوچکتر یا کارهای با کیفیت متوسط استفاده شوند ، زیرا ثبات ابعادی آنها کمتر است.

کامپیوتر روی صفحه

کامپیوتر به صفحه (CTP) فناوری جدیدتری است که جایگزین فناوری کامپیوتر به فیلم (CTF) شده و امکان تصویربرداری از صفحات فلزی یا پلی استر را بدون استفاده از فیلم فراهم می کند. CTP با حذف فرآیندهای برش زدایی ، ترکیب بندی و ساخت صفحات سنتی ، صنعت چاپ را تغییر داد ، که منجر به کاهش زمان چاپ ، کاهش هزینه های کار و بهبود کیفیت چاپ شد.

بیشتر سیستم های CTP از فناوری های CTP حرارتی یا بنفش استفاده می کنند. هر دو فناوری از نظر کیفیت و دوام صفحه (برای کار طولانی تر) دارای مشخصات یکسانی هستند. با این حال ، سیستم های بنفش CTP اغلب ارزان تر از سیستم های حرارتی هستند و سیستم های CTP حرارتی نیازی به کار در زیر نور زرد ندارند.

CTP حرارتی شامل استفاده از لیزرهای حرارتی برای نشان دادن یا از بین بردن نواحی از پوشش در حین تصویربرداری صفحه است. این بستگی به منفی بودن یا مثبت بودن کارکرد صفحه دارد. این لیزرها عموماً دارای طول موج 830 نانومتر هستند ، اما به میزان استفاده از انرژی آنها بسته به اینکه برای افشای مواد یا از بین بردن مواد استفاده می شوند ، متفاوت است. طول موج لیزرهای بنفش CTP بسیار کوتاه تر ، 405 نانومتر – 410 نانومتر است. بنفش CTP “براساس امولسیون تنظیم شده برای قرار گرفتن در معرض نور مرئی” است.

فرآیند دیگر سیستم صفحه به کامپیوتر (CTCP) معمولی است که در آن می توان صفحات افست معمولی را در معرض دید قرار داد و آن را به گزینه ای اقتصادی تبدیل کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین امتیازات ۵ از ۵