نکات مهم در چاپ و طراحی جعبه بیسکویت

بیسکویت یکی از خوراکی‌های پرطرفدار در سراسر جهان است که امروزه در مدل و برند‌های مختلفی تولید می‌شود و در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. امروزه بیسکویت با طعم و رنگ‌های مختلفی وارد بازار می‌شود به طوری که رضایت هر فرد با هر سلیقه‌ای را می‌تواند به دست آورد. حال با توجه به اینکه این بازار بسیار رقابتی شده است، چاپ و طراحی جعبه بیسکویت اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

امروزه دیگر تنها با تولید بیسکویت با کیفیت و با طعم خاص نمی‌توان نظر مشتریان را جلب کرد و به فروش بیشتر دست پیدا کرد بلکه باید به ظاهر و بسته بندی محصول خود هم توجه ویژه‌ای داشته باشید تا در میان محصولات و برندهای مختلفی که در فروشگاه‌ها وجود دارد، نظر مشتری هدف خود را جلب کنید و او را به انتخاب برند و بیسکویت شما ترغیب کنید. برای این کار باید در طراحی، چاپ جعبه و بسته بندی بیسکویت دقت کافی را داشته باشید و سعی کنید نکاتی که در ادامه مقاله ذکر شده است را رعایت کنید.

طراحی جعبه بیسکویت

چاپ و طراحی جعبه بیسکویت

نکات مهم و لازم توجه در طراحی و چاپ جعبه بیسکویت

برای طراحی جعبه بیسکویت در ابتدا باید نوع بیسکویت مشخص شود. در این مرحله باید مشخص شود که این نوع بیسکویت برای چه نوع مشتری است و مخاطبین و علاقه‌مندان به محصول خود را انتخاب کنید. همچنین ممکن است شما در نظر داشته باشید تا دو نوع محصول وارد بازار می‌کنید در نتیجه در سایز جعبه شما تغییراتی ایجاد می‌شود. با این حساب بهتر است قبل از هر اقدامی مشتریان، تعداد بیسکویت، سایز بیسکویت خود را تعیین کنید و سپس اقدام به طراحی جعبه کنید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که بیسکویت را به عنوان یک غذای سالم می‌شناسند در نتیجه مقوایی که برای تولید جعبه آن استفاده می‌شود، باید کاملا بهداشتی باشد. به همین منظور بیشتر از مقوای پشت طوسی و یا ترجیحا ایندربرد استفاده می‌شود زیرا علاوه بر اینکه این نوع مقواها بهداشتی هستند و برای مواد غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سطحی سفید و صافی دارند و چاپ بر روی آن‌ها کیفیت بسیار بالایی دارد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که جعبه بیسکویت شما به اندازه کافی در برابر فشار و رطوبت مقاومت داشته باشد به همین منظور پیشنهاد می‌شود از مقواهای بی کیفیت که مقاومت بالایی ندارند استفاده نکنید.

پس از تعیین سایز و نوع بیسکویت‌ها و نوع مقوا، نوبت به چاپ و طراحی جعبه بیسکویت می‌رسد. همانطور که گفته شد امروزه بیسکویت‌های متنوعی با برند و تبلیغات مختلف وجود دارد و رقابت در این بازار بسیار دشوار است. اما تنها چیزی که می‌تواند شانس شما را بیشتر کند و شما را در این رقابت پیروز کند، طراحی خلاقانه در چاپ و طراحی جعبه بیسکویت است.

خدمات مرتبط: چاپ جعبه لمینتی

طراحی جعبه بیسکویت

چاپ و طراحی جعبه بیسکویت

برای چاپ جعبه محصول خود باید تمام خلاقیت خود را به کار بگیرید و سعی کنید از رنگ‌های جذاب که مشتریان را به سمت محصول و بسته بندی محصول شما می‌کشاند، استفاده کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید تا نسبت به رقبای خود متفاوت باشید.

همچنین بیسکویت در طعم و مزه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود پس خوب است در چاپ جعبه بیسکویت خود این مورد را هم لحاظ کنید و به مشتریان نشان دهید که محصول شما در چه طعمی تولید شده است. همچنین سعی کنید اطلاعات مورد نیاز مشتری نظیر طعم بیسکویت، تعدا بیسکویت، شکل بیسکویت را در یک طراحی تصویری خلاقانه به مشتری نشان دهید تا با دید بهتری محصول شما را انتخاب کند. در کنار این موارد لازم است تا برند و نام محصول خود را هم چاپ کنید تا مشتری با نام محصول شما هم آشنا شود.

تاثیر رنگ در چاپ جعبه بیسکویت

رنگ‌ها نقش مهمی در زندگی ما دارند و بر روی حواس انسان‌ها تاثیر مستقیم دارند. رنگ‌ها می‌توانند بر روی اعمال ما در برابر یک محصول هم تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال می‌تواند بر روی سیری و گرسنگی افراد تاثیر بگذارند.

به طور کلی هر رنگی یک حالتی را در انسان‌ها ایجاد می‌کند. به عنوان مثال رنگ سبز روشن بوی سبزه و بوی سبزی‌های خوش بو و طعم را تلقین می‌کند و یا رنگ آبی باعث کاهش اشتها می‌شود و حالت سرکوب کننده دارد. رنگ قرمز نیز باعث تحریک و افزایش اشتها می‌شود.

همان‌طور که خواندید رنگ‌ها بسیار مهم هستند و می‌تواند به صورت غیر مستقیم بر تصمیم کاربران و مشتریان ما تاثیر بگذارند در نتیجه لازم است در طراحی و چاپ جعبه بیسکویت تمام این موارد را در نظر بگیرید و روان شناسی رنگ را در آن‌ها به یاد داشته باشید.

به عنوان مثال اگر بیسکویت شما با ترکیب سبزی تولید شده است و یا طعم سبزی می‌دهد باید از رنگ‌های سبز استفاده کنید تا این حس و مزه را قبل از خرید به مشتریان خود منتقل کنید. همچنین همانطور که گفته شد، بهتر است از رنگ آبی کمتر استفاده کنید زیرا باعث سرکوب و کاهش اشتها می‌شود و همین مورد کافی است تا محصول شما به فروش نرود.

طراحی جعبه بیسکویت

طراحی جعبه شکلات و شیرینی

قیمت چاپ و طراحی جعبه بیسکویت

قیمت چاپ جعبه بیسکویت به عوامل مختلفی بستگی دارد اما هر چه در تعداد بالاتری چاپ شود برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. همچنین اندازه جعبه‌های مورد نظر شما بر قیمت آن تاثیر دارد.

همچنین مقوایی که شما در چاپ این نوع جعبه استفاده کنید بر قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. چنانچه از مقوای ایندربرد برای چاپ و طراحی جعبه بیسکویت استفاده کنید، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. در کنار این موارد طرحی که برای چاپ آن در نظر گرفته‌اید هزینه‌ای مجزا دارد که باید آن را پرداخت کنید. چنانچه به دنبال طرح‌های گرافیکی سه بعدی و خاص هستید، معمولا باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

شما می‌توانید برای طراحی و چاپ جعبه لمینتی یا مقوایی بیسکویت با بهترین قیمت با کارشناسان مهرسام چاپ تماس بگیرید و سایز، تعداد و نوع و طرح جعبه بیسکویت خود را ثبت نموده تا با بهترین کیفیت و کمترین قیمت این نوع جعبه برای شما طراحی و چاپ شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵