چطور با طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور، فروش محصول را بالا ببریم؟

طراحی اختصاصی کاتالوگ

همان طور که بارها در مقالات اخیر مربوط به طراحی کاتالوگ و بروشور در بلاگ مهرسام اشاره کردیم، این دو ابزارهای حیاتی در بخش بازاریابی یک کسب و کار هستند. از طرفی تمامی کسب و کارها، چه کوچک و بزرگ یک هدف دارند و آن افزایش نرخ فروش است.

کسب و کارها می‌خواهند خدمات و محصولات خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهند تا بتوانند شانس فروش خود را بالاتر ببرند. این کار با طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور ممکن می‌شود. جدای از اینکه این دو ابزار بر روی فروش محصول و خدمات تاثیر دارند باعث می‌شوند تعداد مخاطبین بیشتری هم جذب کنید.

کاتالوگ‌ و بروشورها یک دید کلی از خدمات و محصولات شما به مخاطبین می‌دهند. در این مطلب که توسط تحریریه شرکت مهرسام گردآوری شده است، قصد داریم در مورد طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور صحبت کنیم و ببینیم که چطور می‌توان به استفاده از این دو ابزار قدرتمند فروش محصول را بالا ببریم. همراه ما باشید.

طراحی اختصاصی کاتالوگ

کاتالوگ و بروشور، ابزاری مهم در بازاریابی

کاتالوگ و بروشور ابزاری مهم در بازاریابی هستند. چرا؟ اجازه دهید به برخی از دلایل این موضوع اشاره کنیم.

  • کاتالوگ‌ها و بروشورها نرخ فروش آنلاین و آفلاین را بالا می‌برند.
  • این دو ابزار تاثیر بیشتری بر روی مخاطبین می‌گذارند.
  • کاتالوگ‌ها و بروشورها در کنار دیگر کانال‌های بازاریابی عملکرد بهتری دارند.
  • تاثیر این دو ابزار نسبت به دیگر متدهای بازاریابی بیشتر است.
  • کاتالوگ‌ها و بروشورها پلی هستند میان دنیای دیجیتال و واقعی و ارتباط این دو دنیا را محکم‌تر می‌کنند.
  • کاتالوگ‌ها و بروشورها برای تمامی کسب و کارها مناسب هستند.
  • کاتالوگ‌ها و بروشورها احساسات و ارتباط قوی‌تری برقرار می‌کنند.
  • این دو ابزار محدود به زمان و مکان نیستند و در سر کار، خانه و … می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • و …

افزایش فروش محصول با طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور

همان طور که در بالا اشاره کردیم، کاتالوگ‌ها و بروشورها تاثیر زیادی بر روی مخاطبین می‌گذارند، این تاثیر حتی بیشتر از رسانه‌های دیجیتال است. پس بدون شک برای کسب و کار شما هم مناسب هستند. از طرفی تجارت الکترونیک در دنیای امروزی همه گیر شده است. این مدل باعث شده که خریدها آسان، سریع و ارزان‌تر شوند. از طرفی کاربران هم علاقه زیادی به روش‌های آنلاین دارند. اما با این حال شما باید راهی پیدا کنید تا مشتریان و مخاطبین خود را به سمت فروشگاه‌های آنلاین خود هدایت کنید. طراحی کاتالوگ و چاپ بروشور درست همین جا کاربرد دارند. این دو یک نمایشگر مجازی هستند که فروشگاه و خدمات شما را نمایش می‌دهند. تنها باید سعی کنید که با طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور فروش را بالا ببرید. چطور؟ همراه ما باشید.

ابعاد مناسب در طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور

یکی از مهم‌ترین فاکتورها انتخاب ابعاد مناسب برای چاپ کاتالوگ و بروشور است. یعنی حتی قبل از اینکه برای طراحی اقدام کنید ابتدا باید سایز محصول چاپی خود را مشخص کنید. انتخاب ابعاد مناسب کمک می‌کند بتوانید اطلاعات و محتوا را راحت‌تر در داخل کاتالوگ و بروشور درج کنید و در یک قالب مناسب به مخاطب نشان دهید. اشتباه نکنید، محصولات کوچک مانند ساعت‌ها و جواهرات نباید در ابعاد کوچک نمایش داده شوند، در این مورد اتفاقا به جزئیات بیشتری نیاز است و باید در ابعاد بزرگتری محصولات را چاپ کنید. برای راحتی کار بهتر است ابعادی که در زیر آورده‌ایم را در ذهن داشته باشید:

طراحی اختصاصی کاتالوگ

طراحی اختصاصی کاتالوگ

13.5 در 21.5: این ابعاد یک نتیجه بلند و باریک به همراه دارد. اگر به دنبال نمایش محصولات خود به همراه توضیحات کوتاه هستید این ابعاد مناسب است. برای مثال، معرفی دوربین‌ها. اغلب این ابعاد برای معرفی محصولات کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

16.5 در 17.5: نتیجه کار با این ابعاد تقریبا شبیه به یک مربع یا مستطیل می‌شود. عموما برای محصولاتی که توضیحات بسیاری ندارند از این ابعاد استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک طراحی مینیمال هستید این ابعاد انتخاب مناسبی است.

21.5 در 27: این ابعاد ایده‌آل‌ترین سایز برای کسب و کارهای فعال در حوزه مد و فشن می‌باشد.

30 در 30: در این ابعاد می‌توانید توضیحات کامل و زیادی از محصول خود ارائه کنید. برای مثال کسب و کارهایی که در زمینه فروش و خدمات لوازم خانگی فعالیت می‌کنند می‌توانند از این ابعاد استفاده کنند.

نکته: این ابعادها فقط نمونه‌های رایج هستند. شما می‌توانید ابعاد مناسب برای کسب و کار خود را در طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور پیدا کنید. فقط قبل از هر چیز خوب تحقیق کنید. اگر می‌خواهید سریعتر به نتیجه برسید، همین حالا با همکاران تیم چاپ و طراحی مهرسام تماس بگیرید. 02188865136

قالب‌بندی در طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور

بعد از انتخاب سایز و ابعاد مناسب، زمان طراحی است. خب زمانی که بحث طراحی و قالب یک کاتالوگ و بروشور به میان می‌آید همیشه تعدادی قالب پیش فرض و ثابت وجود دارند. جدای از حوزه کسب و کار، تقریبا تمامی کاتالوگ‌ها و بروشورها در یک قالب یکسان طراحی می‌شوند. یکی از دلایل این موضوع این است که هر دوی این ابزارها برای بازاریابی برنامه‌ریزی شده‌اند. همچنین جدای از یکسری موارد مثل طراحی جلد، طراحی هر صفحه و صفحه آرایی مواردی وجود دارند که قبل از چاپ باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

  • صفحه مقدمه
  • کاور پشت و روی محصول
  • ترتیب محتوا بر اساس شماره صفحه، الفبا یا بر اساس محتوای تصویری
  • صفحه آرایی: سر برگ، فوتر، ستون‌های هر صفحه، فهرست و …
  • قالب معرفی هر محصول به همراه عکس
  • و ..

طراحی اختصاصی کاتالوگ

توضیحات کافی در طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور

هر محصولی که در کاتالوگ و بروشور قرار می‌دهید شایسته داشتن یک توضیحات مناسب است. در واقع درج توضیحات مناسب شبیه به یک برگ برنده برای شماست. زیرا توضیحات مناسب در کنار تصاویر مشخص می‌کنند که یک محصول و خدمات برای مخاطب مناسب است یا خیر؟

طراحی اختصاصی کاتالوگ

فرقی هم نمی‌کند چه محصول و خدماتی، این یک امر مهم و ضروری است و باید آن را انجام دهید. مطمئن شوید که در توضیحات محصول و خدمات حتما مزایای خرید محصول و خدمات برای مخاطب شرح داده شود. شاید بتوان گفت که بعد از انتخاب سایز مناسب این مورد یکی دیگر از مهمترین فاکتورها در طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور است. این توضیحات شامل ویژگی‌ها و خصوصیات محصول هم می‌شود. پس قبل از اقدام برای چاپ کاتالوگ حتما یک پایگاه اطلاعاتی دقیق برای خود درست کنید.

جلد مناسب در طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور

جلد کاتالوگ و بروشور اولین چیزی است که نظر مخاطب را جلب می‌کند و در واقع دیده می‌شود. بنابراین باید بتوانید با طراحی مناسب یک بینش کلی از محتوای درون بروشور و کاتالوگ به مخاطب بدهید. برای مثال می‌توانید برای جلد کاتالوگ و بروشور از تصویر محصولات برجسته و ویژه خود استفاده کنید. فقط به باید داشته باشید که جلد محصول چاپی نباید بیش از حد شلوغ باشد. یک کاور خوب باید خوانا و واضح باشد. فراموش نکنید که نام برند خود را در این قسمت قرار دهید.

طراحی اختصاصی کاتالوگ

طراحی فرم خرید و سفارش در طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور

باز هم تکرار می‌کنیم که هدف از طراحی و چاپ بروشور و کاتالوگ اختصاصی بالا بردن نرخ فروش  و جذب مخاطبین بیشتر است. یکی از مواردی که شما را به هدف نزدیک می‌کند داشتن یک فرم سفارش در داخل این ابزارهاست. در واقع شما با استفاده از Call to action مخاطبین را برای خرید مشتاق می‌کنید. این کار مراحل خرید و سفارش را برای مخاطبین ساده‌تر می‌کند. موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بخشی برای سفارش‌های متعدد در نظر بگیرید.
  • آدرس حمل و نقل و نحوه رسیدن بار را درج کنید.
  • متدها و روش پرداخت را معرفی کنید.
  • بخشی را برای وارد کردن اطلاعات مشتری در نظر بگیرید.

بازبینی قبل از چاپ در طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور

خب تقریبا در مراحل پایانی کار هستیم. قبل از اینکه کار را برای چاپ نهایی ارسال کنید باید یکبار آن را بازبینی کنید و همه چیز را بررسی کنید. ما به دنبال یک نتیجه ایده‌آل هستیم. مشکلات گرامری و املایی را رفع کنید. حتی پیشنهاد می‌کنیم دوبار بازبینی را انجام دهید. گاهی ممکن است یک اشتباه به چشم نیاید. اینکه قبل از چاپ نهایی برای این کار زمان بگذارید خیلی بهتر است تا اینکه بعد از چاپ هزینه هنگفتی برای چاپ مجدد متقبل شوید. قیمت‌ها، توضیحات، شماره صفحه، مقدمه، عکس‌ها و … از مواردی هستند که نیاز به بازبینی دارند.

طراحی اختصاصی کاتالوگ

یک شرکت مناسب برای کار چاپ پیدا کنید

یکی از مواردی که در داشتن کاتالوگ و بروشور با کیفیت تاثیرگذار است، کیفیت چاپ کاتالوگ است. به جای اینکه نگران هزینه چاپ باشید بهتر است یک شرکت و تیم معتبر و کاربلد پیدا کنید. زیرا یکبار هزینه بهتر از چندین بار هزینه کردن است. این مرحله نهایی کار است که کیفیت کار شما را تضمین می‌کند.

مهرسام چاپ با در اختیار داشتن جدیدترین دستگاه‌های چاپ اختصاصی و چاپ دیجیتال و سابقه درخشان در همکاری با برندهای ایرانی، می‌تواند به شما کمک کند. برای دریافت قیمت چاپ کاتالوگ می‌توانید همین حالا تماس بگیرید.

طراحی اختصاصی کاتالوگ

چاپ اختصاصی کاتالوگ

هدفی که پشت یک کاتالوگ و بروشور وجود دارد، معرفی درست اهداف، ارزش‌ها و خدمات شماست. با رعایت این فاکتورها در طراحی اختصاصی کاتالوگ و بروشور می‌توانید به هدف خود یعنی فروش بالاتر و بیشتر برسید. رعایت کردن تمامی این موارد الزامی است و باید به آن‌ها پایبند باشید. چشم پوشی از یکی از آن‌ها باعث نقص در کار می‌شود. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *