کاربرد سررسید عمومی و اختصاصی

تبلیغات به عنوان بزرگترین عامل در رونق کسب و کار های امروزی می باشند. همان طور که می دانید، تمامی شرکت های تازه تاسیس، برای معرفی خود به دیگران نیازمند تبلیغات می باشند. برای این منظور، روش های مختلفی با هزینه های متفاوت وجود دارد. از طراحی و چاپ ساک دستی گرفته، گرفتن فیلم های تبلیغاتی و… اما میان این ترفند ها، یکی از روش هایی که علاوه بر هزینه مناسب، از بازدید بالایی نیز برخوردار است،  چاپ سررسید و چاپ تقویم رومیزی می باشد. شاید با این روش تبلیغاتی زیاد آشنایی نداشته باشید. برای این منظور، در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد سررسید عمومی و اختصاصی آشنا کنیم.

سررسید چیست؟

برای پاسخ به سوال سرسید چیست؟ می توان گفت سررسید هدیه تبلیغاتی پربازدیدی می باشد که امروزه بسیار استفاده می شود. معمولا سر رسید ها قبل از شروع سال چاپ و آماده می شوند. شرکت ها برای آشنایی دیگران با کسب و کار خود، از این روش استفاده زیادی می کنند. سرسید یا سالنامه ها در دو نوع سررسید عمومی و سررسید اختصاصی چاپ می شود. سررسید عمومی از طراحی متفاوتی برخوردار نبوده و تنها نام شرکت مورد نظر را به نمایش می گذارد. اما سررسید اختصاصی کاملا با توجه به کسب و کار شما طراحی می شود. مهم ترین عاملی که باعث محبوبیت این روش تبلیغاتی شده، استفاده آن در طول یکسال می باشد. اگر سررسید شما از طراحی مناسبی برخوردار باشد، افراد از این سررسید در تمامی طول سال از آن استفاده می کنند.

سررسید و تقویم سال نو

چه زمانی سررسید را سفارش دهیم؟

اگر قصد چاپ سررسید را داشته باشید، بی شک برایتان سوال است که چه زمانی بهتر است اقدام به سفارش چاپ سررسید کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت هرکاری اگر در زمان مناسب خودش صورت گیرد، مزیت های زیادی را به دنبال دارد که چاپ سررسید نیز از این روال دور نیست. بهترین زمان برای چاپ سررسید، قبل رسیدن به روزای پایانی سال می باشد. اما چرا؟

  • تنوع انتخاب ها

طراحان بزرگ سررسید، در اخر سال معمولا با انباری خالی مواجه می شوند. زیرا که مواد لازم برای طراحی و چاپ سررسید به پایان رسیده و در نتیجه به دلیل نبود مواد لازم، بسیاری از طراح های جالب نیز به چاپ نمی رسند. پس بهتر است قبل از نزدیک شدن به روزهای پایان سال، سفارش سررسید خود را انجام دهید تا بتوانید از طراح های متنوع تری استفاده کنید.

  • پرداخت هزینه کمتری

همان طور که می دانید، افزایش تقضا باعث افزایش قیمت می شود. با نزدیک شدن به روزهای پایان سال، معمولا شرکت ها و مراکز تولیدی که قصد چاپ سررسید را دارند اقدام به سفارش سررسید می کنند که همین عامل باعث افزایش هزینه نهایی سررسید شما می شود. پس توصیه می کنیم اگر قصد چاپ سررسید را دارید، جهت صرفه جویی در هزینه های پرداختی، قبل از دیگران انجام دهید.

  • تاثیری بیشتر بر مخاطبان

بی شک هرچقد شما سریع تر سررسید ها را توزیع کنید، تاثیری بیشتری بر روی مخاطبان خود می گذارید. درنظر داشته باشید که اگر سررسید مورد نظر شما در اسفند ماه در بین فروشگاه های عمده توزیع شود، علاوه بر سال جاری، یک ماه هم اضافه مورد استفاده قرار می گیرد که همین مسئله نیز باعث آشنایی بیشتر افراد با کسب و کار شما می شود.

  • طراحی بهتر

یکی دیگر از مزایای سفارش و طراحی به موقع سررسید، باعث به دست آمدن سررسید با کیفیت تری می شود. مسلما هرچقد چاپ سررسید شما هرچقدر از زمان بیشتری برخوردار باشد، نتیجه بهترین را نیز بی شک به دنبال خواهد داشت. همچنین شما می توانید در این صورت با توجه به علائق خود، در سررسید مورد نظر تعقیراتی ایجاد کنید.

عناوین نام برده ازجمله مزایای سفارش به موقعه سررسید می باشد. البته مدنظر داشته باشید که سفارش به موقع سررسید از مزایای بیشتری برخوردار بوده و محدود به عنواین نام برده نمی باشد. انچه در این میان مهم است، این است که شما بتوانید سالنامه خود را در بهترین زمان چاپ کرده و استفاده بیشتری از آن شود.

سر رسید قطع اروپایی کد ۱۰۳ جلد ترمو کبریتی درجه یک طراحی داخلی صفحات به صورت روز شمار پنجشنبه جمعه با هم کاغذ داخلی تحریر کرم رنگ جلد مشکی

انواع سالمانه ها

سررسید یا همان سالنامه در انواع مختلفی به چاپ می رسد که از امروزه از کاربرد فروانی برخوردار است. یک سررسید مناسب باید تقویم دقیقی را نیز به همراه داشته باشد، برای این منظور، و برای درج تقویم و روزهای خاص سال، سررسید ها در انواع و ابعاد مختلفی به چاپ می رسد.

  • سررسید اروپایی با ابعادی 5×21

می توان گفت، با کیفیت ترین سررسید، سررسید اروپایی می باشد. سررسید های اروپایی بیشتر به عنوان سررسید های روزانه مورد استفاده می گیرند.

  • سالنامه وزیری با ابعادی 5×23

یکی از پرکاربرد ترین سررسید ها، سررسید وزیری می باشد. این نوع سررسید بسیار کاربردی و البته نسبت به دیگر سررسید ها از رواج بیشتری برخوردار است. این سررسید به دلیل برخورداری از فضای بیشتری برای طراحی و نوشتن مطالب، از محبوبیت بیشتری برخودار است.

  • سالنامه رحلی با ابعادی 24×33

از سررسیدهای رحلی، در مراکز هنری استفاده زیادی می شود! اندازه این سررسید گاهی اوغات به اندازه یک برگه A4 می باشد که از طراحی زیبا و دقیقی برخوردار است. معمولا شرکت ها و تولیدی های ابزارالات هنری، از این نوع سالنامه استفاده زیادی می کنند

 

  • سالنامه پالتویی با ابعادی 10×21

اگر بودجه کمی را برای چاپ سررسید درنظر گرفته اید، پیشنهاد می کنیم از سررسید پالتویی استفاده کنید! کوچیکتری نوع سررسید، سررسید پالتویی می باشد که معمولا در تعداد کمی نیز به چاپ می رسد. افرادی قصد چاپ تعداد اندکی سررسید را دارد از این نوع سالنامه استفاده می کنند.

  • سالنامه رقعی با ابعادی14×21

سررسید رقعی دارای اندازه کوچیکتر نسبت به سررسید رحلی می باشد و می توان گفت یکی از رایج ترین سررسید هایی می باشد که در روزهای پایانی سال به چاپ می رسد.

  • سالنامه خشتی با ابعادی 21×22

سررسید های نام برده معمولا در سایز های نام برده به چاپ می رسند که هرکدام از آنها جهت توزیع در مکان های مختلفی چاپ می شود.

محاسبه هزینه چاپ سررسید

یکی دیگر از سوالات افراد قبل از چاپ سالنامه، هزینه تمام شده آن می باشد. اینکه آیا چاپ سررسید با چه قیمتی به پایان می رسد؟ برای پاسخ به این سوالا باید گفت که اولین نکته ای که می تواند هزینه چاپ سررسید را کاهش دهد، تعداد آن می باشد. سررسید ها معمولا در تعداد زیادی به چاپ می رسد که همین سفارش عمده، باعث کاهش هزینه تمام شده آن می شد اما اگر قصد چاپ تعداد اندکی را دارید، باید گفت که هزینه بیشتری را به دنبال دارد. اما ناگفته نماند که چاپ سالنامه ها با هزینه ثابتی صورت نمی گیرد، چرا که هزینه تمام شده، با توجه مراحل چاپ تایین می شود. برای مثال، تنوع رنگ ها، سایز و… معیار هایی جهت محاسبه هزینه نهایی سررسید چاپ شده می باشد.

سررسید وزیری جلد سلفونی

انواع کاغذ در چاپ سررسید سالانه

یکی از نکاتی که باید قبل از چاپ سررسید مدنظر داشته باشید، انتخاب کاغذ مناسب می باشد. حتما از جنس کاغذی که قرار است در چاپ سررسید شما استفاده شود مطلع شوید تا سررسید با کیفیت تر و البته مجذوب تری را در بین مخاطبان خود توزیع کنید. معمولا سرسید های سالانه با استفاده از سه نوع کاغذ

  • کاغذ گلاسه
  • کاغذ تحریر سفید
  • کاغذ تحریر کرمی

چاپ می شود. انتخاب کاغذ یکی از مهم ترین مراحل در فرایند چاپ سررسید های سالانه می باشد. استفاده از کاغذ های نامرغوب، مشکلاتی زیادی را هنگام چاپ سررسید ایجاد می کند. پیشنهاد ما به شما برای چاپ یک سررسید با کیفیت، استفاده از کاغذ های نام برده می باشد.

انواع سررسید ها باتوجه به صفحات داخلی

سررسیدی که شما به مشتریان خود تحویل می دهید، نشان دهنده کیفیت، نوآوری و خلاقیت کسب و کار شما می باشد. پس بهتر است در این میان از سررسد هایی استفاه کنید که علاوه بر متناسب بودن با کسب و کار شما، از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. سررسید ها باتوجه به طراحی صفحات داخلی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که بهتر است قبل از چاپ، سررسید بهتر و متناسب تر را با کسب و کار انتخاب کنید.

  • سررسید یک روزه
  • سررسید دو روزه
  • سررسید هفتگی
  • سررسید ماهانه
  • سررسید سالانه
  • سررسید دستیار

مهم ترین نکاتی که باید در طراحی سررسید مدنظر داشته باشید

یک سررسید مناسب باید از طراحی زیبا و مجذوبی برخوردار باشد تا بتواند توجه افراد را به خود جلب کند. طراحی سررسید شما در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است. همان طور که می دانید، سالنامه شما، معرف کسب و کار شما می باشد به عنوان یک روش بازاریابی به شمار می رود که در این میان بهتر است نکاتی را مدنظر داشته باشید.

  • سررسید چاپ شده باید متناسب با کسب و کار شما باشد.
  • برای جلب توجه بیشتر باید از رنگ های روشن تری استفاده کنید
  • در طراحی سررسید خود از یک پیغام مناسب استفاده کنید
  • استفاده از فرمت مناسب برای نوشتن مطالب
  • درج لوگوی اختصاصی شرکت
  • استفاده از تصاویر باکیفیت و زیبا

میانگین امتیازات ۵ از ۵