کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی محصولات

کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی محصولات مختلف یک ایده بسیار خلاقانه و زیبا است که می‌تواند برای بینندگان جذاب و دل‌نشین باشد. طراحی بسته بندی همیشه باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر رعایت نکات لازم در بسته بندی یک محصول شامل مقاومت کافی و کیفیت خوب که بتواند از محتوای درون خود محافظت کند باید بتواند مخاطبین را به سمت خود جلب نماید و تأثیرات لازم را بر مصرف‌کننده داشته باشد. امروزه برندهای مختلف در رقابت با یکدیگر به دنبال یافتن طرح‌هایی برای بسته بندی کالاهای خود هستند که بیشترین تأثیر را در مخاطبین‌شان ایجاد کند. یکی از روش‌هایی که می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد کاربرد عکاسی در طراحی یک بسته بندی ایده آل است.

کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی

کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی محصولات

ضرورت طراحی بسته بندی

امروزه ما در فروشگاه‌ها با ردیف‌هایی از محصولات یکسان اما با کیفیت‌های مختلف روبرو می‌شویم اما اولین چیزی که ما را برای انتخاب آن‌ها ترغیب می‌کند ظاهر و نوع بسته بندی این محصولات است. اما ظاهر یک بسته بندی چگونه می‌تواند طراحی شود. روش‌های مختلفی برای ایجاد طرح بسته بندی می‌توان به کار گرفت.

  • گرافیک
  • طراحی
  • عکاسی

از جمله روش‌های طراحی در بسته بندی به شمار می‌روند.
می‌بینیم که عکاسی هم می‌تواند کارایی‌های جذاب و متفاوتی داشته باشد.

کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی

عکاسی در بسته بندی شیوه‌ای برای بر سر ذوق آوردن بیننده است.
کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی باعث می‌شود تا جذابیت لازم در آن ایجاد گردد و یک طراحی خلاقانه و جذاب چیزی است که می‌تواند در نظر اول بیننده را به سمت خود جذب نماید. عکاسی ظرفیت‌های بسیار بالایی برای استفاده در طراحی دارد. تنها یکی از آن‌ها می‌تواند طراحی خلاقانه یک بسته بندی باشد. یک عکس گویاتر از هزاران کلمه و تبلیغاتی است که می‌توانیم به زبان آوریم. عکس‌ها به‌راحتی می‌توانند توصیف کاملی از محصول داشته باشند و پیام صاحب برند و تولیدکننده را به مصرف‌کنندگان انتقال دهند. عکس‌ها پیام‌های زیادی در خود نهفته دارند. همچنین زمانی که شما از یک عکس برای طراحی بسته بندی و تبلیغات خود استفاده می‌کنید به دلیل واقعی‌تر بودن می‌تواند تأثیر خیلی بیشتری روی مصرف‌کننده داشته باشد.

کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی

نحوه استفاده از عکاسی در بسته بندی

اما چگونه می‌توان عکاسی را در طراحی کارتن بسته بندی و انواع بسته‌بندی‌های مختلف به کار گرفت. در این روش علاوه بر خود محصول می‌توان از محیط اطراف و ابزارهای مختلف در عکاسی استفاده کرد تا رغبت و تمایل لازم در مخاطب ایجاد شود و احساسات نهفته وی تحریک گردد. استفاده از عکس در بسته بندی به این دلیل که ماندگاری بیشتری نسبت به طرح‌های گرافیکی دارد می‌تواند برای ایجاد جذابیت در مخاطبین مناسب‌تر باشد. همچنین عکس‌ها برای افرادی که سواد ندارند و برای تشخیص محتویات بسته بندی یا دیگر سؤالات نیاز به راهنمایی و کمک دارند می‌تواند بسیار سودمندتر از طرح‌ها و نوشته‌ها باشد. بنابراین می‌توان عکاسی را یک راه آسان و ساده برای جذب و جلب نظر مخاطبین به سمت محصول موردنظر به شمار آورد.

روش‌های کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی

اگر نگاهی به قفسه‌های فروشگاه‌ها بیندازیم می‌بینیم که بیشتر بسته‌بندی‌ها از روش‌های گرافیکی در طراحی استفاده کرده‌اند. کاربرد عکاسی در طراحی بسته‌بندی‌هایی که به سبک زندگی مربوط می‌شود بیشتر دیده می‌شود تا بتواند یک دید کلی از محصول داشته باشد و طرح‌های گرافیکی را بهبود ببخشد. در ارتباط با کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی باید گفت که میان عکس و محتوای بسته بندی باید ارتباط معنی‌داری وجود داشته باشد. استفاده از عکاسی برای طراحی بسته بندی باید بتواند ارتباط میان اجزای مختلف بسته بندی و محتوای آن را به نمایش بگذارد.
و این عکاسی باید تنها مختص به این بسته بندی باشد.

  • سلیقه
  • صبر
  • ترفندها
  • چیدمان
  • و میانبرهای هوشمندانه

از الزامات کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی است.

ویژگی‌های عکس در طراحی بسته بندی

از هر عکسی برای طراحی به‌ویژه طراحی بسته بندی نمی‌توان استفاده کرد.
اگر بخواهیم در چاپ کارتن و چاپ جعبه مناسب برای بسته بندی محصول خود موفق عمل کنیم باید از عکس مناسب و باکیفیت بالا استفاده کنیم. عکاسی برای بسته بندی باید به دست متخصصین این رشته انجام شود. برای گام اول عکاسی برای بسته بندی باید بیشتر از اندازه موردنیاز باشد و رزولوشن حداقل 300dpi برای چاپ داشته باشد. تصاویر کوچک‌تر را می‌توان از این عکس‌های بزرگ‌تر ساخت، اما ایجاد تصاویر با وضوح پایین‌تر به‌سختی می‌توان کار طراحی را انجام داد. به‌خصوص آن‌هایی که برای استفاده در اینترنت و تنها با رزولوشن 72 پیکسل در اینچ ذخیره می‌شوند.

کاربرد عکاسی در طراحی بسته بندی

اهمیت کاربرد عکاسی در طراحی دیگر شاخه‌ها

علاوه بر کاربرد عکس در طراحی بسته بندی می‌توان به دیگر کاربردهای تصاویر در طراحی محصولات مختلف تبلیغاتی شامل:
طراحی جذاب‌ترین بروشورها
طراحی کاتالوگ‌ حرفه‌ ای
طراحی پوسترهای خلاقانه و تأثیرگذار
و دیگر موارد مثل طراحی نشریات و روزنامه اشاره کرد.
طراحی یک کاتالوگ حرفه‌ای با استفاده از عکاسی تبلیغاتی می‌تواند یک ایده بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید عکس‌های باکیفیتی برای طراحی بهترین بروشور و جذب مخاطب داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵