کاربرد چاپ کاتالوگ

کاتالوگ از جمله اقلام چاپی پرکاربرد در حوزه تبلیغات و بازاریابی است. بسیاری از کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود به چاپ کاتالوگ روی می‌آورند. کاتالوگ ابزاری بسیار قدرتمند در معرفی محصولات به حساب می‌رود و بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. اگرچه کاربرد کاتالوگ به نظر واضح می‌رسد اما جزئیات خاصی دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی محصول توسط کاتالوگ

برخی تصور می‌کنند طراحی کاتالوگ فقط برای معرفی محصولات استفاده می‌شود اگر چه برای محصولات نیز جذاب‌تر و بهتر هستند اما برای خدمات نیز از آن استفاده می‌شود و معمولا هم نتیجه بسیار خوبی دارد. البته باید توجه داشت که علاوه بر کاتالوگ از تراکت، بروشور و … نیز می‌توان در معرفی محصولات و خدمات نیز استفاده نمود با اینکه تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند.

کاربرد کاتالوگ

کاربرد چاپ کاتالوگ

اصلی‌ترین تفاوت کاتالوگ با سایر ابزارهای تبلیغاتی و سایر ابزارهایی که برای معرفی محصولات و خدمات استفاده می‌شود، تمرکز آن بر تبلیغاتی بودن است. به همین دلیل تفاوت خاصی میان طراحی در کاتالوگ در دیگر ابزارهای تبلیغاتی وجود دارد.

از نظر محتوا کاتالوگ‌ها اصولا مختصر و مفید هستند اما تمرکز ویژه‌ای بر روی تصاویر دارد و سعی می‌شود تصاویری که بیشترین تاثیر را بر روی کاربر می‌گذارد با بهترین کیفیت چاپ شود و همین عوامل یک کاتالوگ را خاص‌تر، شیک‌تر و جذاب‌تر برای معرفی محصول می‌کند.

این ویژگی‌ها سبب شده تا کاتالوگ مناسب برای معرفی محصولاتی باشد که اهمیت آن‌ها بیشتر در ظرافت و زیبایی ظاهری است تا محتوای فنی و ویژکی‌های فنی آن‌ها. البته این بدان معنا نیست که در کاتالوگ خبری از متن و معرفی محصول به صورت متنی نیست بلکه به این معناست که تمرکز آن بر تصاویر است و پایه تبلیغات و معرفی در کاتالوگ تصاویر با کیفیت و جذاب است. همین موضوع سبب می‌شود تا برای محصولاتی که نیاز به توضیحات فنی دارد و در اصل همین ویژگی‌های فنی است که باعث رضات و جذب کاربر می‌شود از بروشور استفاده کرد زیرا بروشور بر خلاف کاتالوگ ابزار بهتری برای ارائه توضیحات متنی است.

بازاریابی توسط کاتالوگ

کاتالوگ‌ها ابزار بسیار خوب و قدرتمندی در معرفی محصولات و بازاریابی هستند. در واقع شاید بتوان بازاریابی را مهم‌ترین و جذاب‌ترین کاربرد کاتالوگ خواند. البته تفاوت‌های خاصی برای استفاده از کاتالوگ برای بازاریابی با سایر ابزارهای تبلیغاتی وجود دارد و برای هر محصول باید روند خاصی طی شود.

کاربرد کاتالوگ

کاربرد چاپ کاتالوگ

به طور معمول کاتالوگ‌ها به عنوان خط مقدم تبلیغات حضوری یک محصول برای مشتریان کاربرد دارد به عنوان مثال برای معرفی خودرو به مشتریان حاضر در نمایندگی، در مرحله اول کاتالوگ محصول ارائه می‌شود. کاتالوگ محصول با طراحی جذاب و گیرا، به معرفی کلی خودرو، شکل ظاهری و ویژگی‌های اساسی آن‌ها می‌پردازد.

در این مرحله مشتری علاوه بر اینکه شناختی بهتر و کلی نسبت به محصولات پیدا می‌کند نسبت به یکی از آن‌ها تمایل بیشتری پیدا می‌کند. در این مرحله، استفاده از بروشور برای معرفی کامل و دقیق محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد و به این ترتیب با استفاده از جذابیت‌های کاتالوگ توانسته‌ایم مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنیم.

در پایان توجه به این مسئله بسیار مهم است که کاتالوگ را با طرحی مناسب و چشم‌گیر طراحی کنیم و سعی شود بهترین و جذاب‌ترین عکس‌ها با بهترین کیفیت چاپ شوند. اصولا در ابزارهای تبلیغاتی بسیار مهم است که هماهنگی و تناسبی میان اجزا وجود داشته باشد و همین هماهنگی‌ها باعث جذابیت می‌شود پس باید این موارد را مورد توجه قرار داد تا بتوان در کمپ‌های تبلیغاتی نسبت به سایرین به برتری رسید.

شما میتوانید با پر کردن فرم استعلام قیمت در مهرسام چاپ سریعتر به نتیجه دلخواه خود برسید.