چاپ متمایز و چشمگیر با رعایت چند نکته ساده اما مهم

انواع طرح چاپ

از انواع طرح چاپ استفاده نمایید تا بتوانید به راحتی به موفقیت در متمایز کردن کارهای چاپی دست یابید. در این مطلب نکات بسیار مهمی را در ارتباط با انواع طرح ها و روش های تبلیغات چاپی بیان نموده ایم که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

انواع طرح چاپ را باید بتوانید متناسب با سلیقه مشتری خود استفاده نمایید که این موضوع در قیمت نهایی تان نیز به میزان بسیار چشمگیری موثر خواهد بود. از نمونه های انتخاب های شما می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مات یا براق بودن
  • برجسته یا عادی بودن

که این موارد به کاربرد آنها بستگی خواهد داشت.

حتما به دوام و کیفیت نیز توجه ویژه ای نمایید چراکه از عوامل بسیار مهم و حساس می باشند.

این طرح ها می توانند در تیراژهای بالا طراحی و چاپ شوند و در اختیار مخاطبین شما قرار گیرند. شما می توانید با انواع طرح چاپی برند خود را به دیگر بهتر و موثرتر نمایش دهید.

انواع چاپ مات

طرح مات به حد زیادی قادر است تا طرح شما لوکس نماید. برای این کار از لمینت مات استفاده می نمایند.این طرح در عین سادگی, سبکی خاص و با وقار به طرح شما می بخشد. طرح های مات همیشه یکی از پرطرفدارترین روشهای طراحی و چاپ در میان مشتریان بوده است زیرا توانسته است در عین سهولت در اجرا , سبکی بسیار حرفه ای ارائه نماید.
روی طرح های مات به راحتی می توان با خودکار , اتود, روان نویس یا مداد نوشت در حالی که روی طرح های براق نمی توان چنین کاری انجام داد. از دیگر ویژگی های خوب طرح های مات می توان به:

  • انعطاف پذیری و مقاومت بالا
  • مقاوم به آب و رطوبت به دلیل داشتن روکش سلفونی
  • استفاده از طرح های برجسته و زیبا
  • ضخامت بالا
  • لبه های گرد در لمینت مات

اشاره نمود.

بافت این نوع طرح ماسه ای و نرم می باشد. از طرفی در مقابل نو هیچ انعکاسی از خود نشان نخواهد داد. بافت این نوع کاغذ چاپ همانند بافت پارچه مخملی می باشد. از دیگر ویژگی مهم در طراحی و چاپ لمینت مات می توان به این نکته اشاره کرد که رنگ ها تا 90 درصد به رنگ های اصلی خود شباهت دارند. از مهمترین موارد کاربرد انواع طرح چاپ مات می توان به چاپ عکس های پرسنلی , عکس های خانوادگی , ژوژمان و … اشاره نمود.

انواع طرح های چاپ براق

لمینتی از پوشش های گلاسه همواره باعث ایجاد سطحی بسیار درخشنده , چشمگیر و زیبا می گردد که به هنگام برخورد با نور می تواند چشم هر بیننده ای را خیره نماید. این نوع چاپ دارای سطحی براق است و با چاپ های معمولی و مات تفاوت زیادی دارد. اگر به دنبال طرحی با کیفیت بالا و ماندگاری و دوام عالی هستید و می خواهید جلوه دیداری خاصی به طرح خود ببخشید، انواع طرح چاپ براق می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. رنگ ها و کنتراست های رنگی در این مدل چاپ بسیار چشمگیر و دیدنی است و ضخامت بسیار بالاتری نسبت به طرح های چاپ معمولی دارد.

در این روش چاپ طرح با یک لایه لمینت پوشانده می شود که از جنس پلاستیک و پوشش ضخیم براق می باشد. استحکام بالای روکش های براق باعث می شود طرح شما از آسیب های فیزیکی و محیطی در امان بماند.
طرح های براق همچنین ثبات خوبی در مقابل نور آفتاب دارند.

چاپ ابريشمی

نهایت زیبایی را می توان در انواع طرح چاپ ابریشمی یافت. محصولاتی با این طرح دارای سطحی لطیف و مخملی می باشند که در عین مقاومت در برابر آب , ظاهری مات از خود به نمایش می گذارند. این نوع طرح چاپ می تواند بهترین گزینه برای بسته بندی لوکس محصولات شما باشد.

چاپ مخملی

این شکل از لمینت حالتی مخملی به محصول شما می بخشد که باعث می شود زیبایی آن دو چندان به چشم بیننده القا شود. از این روش و طرح چاپ می توان برای مزین تر نمودن کاور کتاب استفاده نمود. همینطور از انواع طرح چاپ مخملی می توان برای طراحی کاتالوگ , بروشور , ساک دستی , فولدر و مجله و نشریات مختلف استفاده نمود. از ویژگی های خاص این محصول می توان به:

  • دوام و استحکام بالا
  • جلوه بصری بسیار زیبا
  • قابلیت اعمال یوی موضعی

اشاره نمود.

انواع طرح چاپ فويلی

انواع طرح چاپ

انواع طرح چاپ

استفاده از فویل در طرح های چاپی به این معنی است که درخشش هر بیشتر و چشمگیرتری به محصول شما می بخشد و می توانید جذابیت خاصی را برای شما به ارمغان آورد. از این روش چاپ می توانید برای نشان دادن یک عبارت , طراح , لوگو و یا حتی پیام مورد نظرتان استفاده نمایید.

انواع طرح چاپ UV موضعی

این تکنیک را می توان نهایت همه جانبه گرایی , بضاعت و تاثیرگذاری دانست چرا که با بهره گیری از نقاط UV عبارت ها و یا طرح های مورد نظر را می تواند به صورت برجسته نمایش داد. می توان عبارات و یا طرح های مورد نظر را به صورت برجسته نمایش داد. نتیجه حاصل از این کار یک طرح براق درخشان و بسیار متمایز از سطح مات می باشد.

انواع طرح چاپ برجسته

در طرح های سه بعدی اصولا عبارات و طرح ها را به صورت برجسته روی طرح مورد نظر انجام می دهند. از برترین و اصلی ترین مزایای آن می توان به این موضوع اشاره نمود که در این تکنیک هرآنچه که می‌خواهید به چشم مخاطب شما خواهد آمد. دو روش برای برجسته سازی وجود دارد :

  • برجسته سازی خشک
  • برجسته سازی حرارتی

به این روش چاپ لترپرس نیز گفته می شود
که تصاویر و حروف توسط روشهای خاصی روی سطح انتقال داده می شود.
و سپس با استفاده از مرکب یا هر ماده دیگر تصاویر چاپ می شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵