نکاتی درباره چاپ متن در تصویر و نحوه ارسال فونت در چاپ متنی

چاپ متن

چاپ متن از نکات بسیار مهم و اساسی در زمان طراحی و چاپ ابزارهای تبلیغاتی مختلف اعم از طراحی کاتالوگ و دیگر موارد چاپی می‌باشد. اگر چه تصاویر گویاتر و بهتر از هزاران کلمه می توانند پیام ما را انتقال دهند اما گاهی لازم است تا نوشته هایی به طرح گرافیکی ما اضافه شود که هم برای انتقال بهتر پیام و هم جذاب تر نمودن طرح مورد استفاده قرار می گیرند. طراح باید به گونه ای متن ها را در طرح گرافیکی جای دهد که زیباترین و بهترین شکل ممکن را به خود گرفته و بتواند نظر مخاطبین را به سمت خود جلب نماید. برای انجام این کار باید نکات مهم در چاپ متن را هنگام چاپ بروشور , تراکت , کارت ویزیت و … رعایت نمود. در اینجا با مهمترین نکات چاپ متن بیشتر آشنا می شویم.

گرافیک پیکسلی و گرافیک برداری

گرافیک پیکسلی (Raster Graphic) شبکه ای از پیکسل ها است که با رنگ های مختلف تصاویر را ایجاد می کنند. در این گرافیک، هر پیکسل رنگ خاصی به خود اختصاص می دهد. تصاویر پیکسلی دارای رزولوشن ثابت هستند و با بزرگنمایی کیفیت خود را از دست میدهند. از این بابت برای چاپ متن توصیه نمی شود. زیرا با بزرگنمایی، لبه های تصویر دندانه دار و ناهموار به نظر می رسند.
گرافیک برداری (Vector Graphic) گرافیکی است که با خطوط هندسی و با محاسبات ریاضی ایجاد شده است. این گرافیک دارای رزولوشن و مقیاس های قابل تغییر است. گرافیک برداری برای چاپ متن توصیه می شود. از ویژگی های بسیار مهم تصاویر وکتوری ایجاد شده در گرافیک برداری ، می توان به این مورد اشاره کرد که در این نوع تصاویر شما به راحتی قادر خواهید بود بدون از دست دادن کیفیت، اندازه تصاویر را کوچک یا بزرگ کنید و هیچ گونه تغییری در کیفیت تصویر مشاهده نکنید.

مشاهده متن برداری در یک فایل PDF

متن شما ممکن است به اشتباه در حالت فول سایز PDF دندانه دار و ناهموار ظاهر شود. عدم توانایی دقیق پیش نمایش متن بردار، ضعف شناخته شده Adobe Acrobat است. ابزار بزرگنمایی را انتخاب کنید و متن را بزرگنمایی کنید. حالا باید پیش نمایش دقیق و واضحی از چاپ داشته باشیم؛ اگر متن در هنگام بزرگنمایی، هنوز هم دندانه دار به نظر می رسد، با ما تماس بگیرید.

چاپ متن رنگی

چاپ متن

چاپ متن رنگی

در چاپ متن رنگی دو موضوع وجود دارد:
• با توجه به محدودیت های فیزیکی، در هر نوع ماشین چاپ ممکن است تغییرات جزئی در موقعیت صفحات چهار رنگ CMYK بروز دهد. نتیجه این تغییرات ناخواسته هاله های نورانی در اطراف عناصر کوچکتر و ظریف مانند متن یا خطوط نازک رنگی است. توصیه می کنیم که از متن رنگی فقط در اندازه های بزرگتر از 12point استفاده کنید. پهنای خطوط و حاشیه ها باید حداقل 12point باشد.
• رنگ های روشن متشکل از یک یا دو رنگ، ممکن است هنگام چاپ، لبه های دندانه دار داشته باشند. افزودن یک یا دو رنگ به ترکیب رنگ و یا استفاده از یک ترکیب تیره تر از رنگ ها، کمک می کند تا لبه ها صاف باشند و خوانایی و ظاهر متن بهبود یابد. نتیجه چاپ رنگ روشن متشکل از یک یا دو رنگ نتیجه چاپ متن در سایز کوچکتر از 12point نتیجه چاپ متن رنگی در سایز کوچکتر از 12point

انواع رنگ مشکی در چاپ متن

رنگ‌های مشکی در چاپ همگی مشابه نیستند.
رایانه ها رنگ ها را با نور RGB نشان می دهد، در حالی که ماشین های چاپ رنگ ها را با جوهر CMYK چاپ می کنند. ترکیبات مختلف جوهر می توانند طیف وسیعی از رنگ مشکی را ایجاد کنند. تسلط بر ترکیبات CMYK برای هر رنگ مشکی به کار رفته در چاپ شما، می تواند به رسیدن به نتایج دلخواه کمک شایانی کند.

چند نکته مهم در چاپ متن :

زمانی که از رنگ مشکی در چاپ متن استفاده می شود، توصیه می کنیم برای واضح ترین نتایج از مشکی خالص (0C/0M/0Y/100K) استفاده کنید. اگر یک بخش سیاه پر بزرگتر از 12سانتی متر مربع داشته باشید، توصیه می کنیم از یک “مشکی غلیظ” برای رسیدن به یک رنگ تیره تر و یکنواخت استفاده کنید. ما توصیه می کنیم رنگ مشکی غلیظ را با 60C/40M/20Y/100K بسازید. هنگامی که شما دو پس زمینه مجاور دارید، رنگ‌های آن باید برای رسیدن به یک ظاهر یکپارچه مطابقت داشته باشند. اگر طراحی شما یک پس زمینه مشکی و یا رنگی تیره داشته باشد، ما به شدت توصیه می کنیم که پوشش آبی را اعمال کنید. پس زمینه های تیره بیشتر احتمال دارد که اثر انگشت، ساییدگی و لکه ها را نشان دهند، که پوشش کاربردی آن می تواند به کاهش آن کمک کند.

چاپ متن بر روی تصویر

• هنگام استفاده از تصاویر و گرافیک برای پس زمینه دقت داشته باشید که خواندن متن در هر رنگی بر روی یک تصویر شلوغ، بسیار سخت می شود.
در چاپ متن با پس زمینه تصاویر :
• تصاویر را روشن تر از حد ضروری کنید.
• از یک برنامه ویرایش عکس مانند فتوشاپ، PaintShop Pro یا ACDSee یا Gimp استفاده کنید.
• برای حفظ کیفیت تصویر، ویرایش های خود را در حالت رنگی CMYK و در یک فرمت فایل lossless از قبیل EPS یا TIF انجام دهید.
• افزایش وضوح متن در تصویر با روشن تر کردن تصویر خوانایی کم متن بر روی تصویرشلوغ

ارسال فونت در چاپ متن

ما برای انجام سفارش شما، به فونت مشابه بکار رفته در فایل شما نیاز داریم.
لازم نیست که فونت های استاندارد را برای ما ارسال کنید.
فقط فونت های خاصی که به کار برده اید یا خریداری کرده اید را برای ما ارسال کنید.
برای این کار:
• به منوی Start در رایانه خود بروید.
• به جستجو برای فایل ها یا پوشه ها بروید.
• نام فونت خود را تایپ کنید و فایل را جستجو کنید.
• هنگامی که فایل ظاهر می شود، بر روی فایل کلیک راست کرده روی “کپی” کلیک نمایید.
• فونت 1 حاوی دو قسمت با پسوند .PFM و .PFB است. هر دو مورد نیاز هستند.
• فونت اصلی تنها به یک فایل نیاز دارد که در فرمت TTF است.
• فایل فونت (ها) را بر روی دسکتاپ خود paste کنید.
• فایل را برای طراحان ما ارسال کنید.

فرمت فایلی که باید برای ما ارسال کنید برنامه ای که برای طراحی متون استفاده می کنید

.aiیا  .eps

(در صورتیکه که متن را به خطوط تبدیل نکرده اید، فونت های خود را

نیز وارد کنید) 

Illustrator

.indd

(با استفاده از ویژگی package فایل لینک ها و تصاویر خود را اضافه کنید.)

InDesign
PM PageMaker
psd. لایه بندی شده Photoshop
.pub Publisher
qxd. QuarkXpress
.doc Word
cdr. CorelDraw
.fh یا .eps FreeHand

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *