کاربردهای چاپ افست

چاپ افست و کاربردها

پرداختن به کاربردهای چاپ افست و اینکه اصلاً چیست مبحثی زمان‎بر و طولانی است و در این مقال نمی‎گنجد اما نکاتی مختصر و مفید درباره این موضوع گردآورده‌ایم و تحت این مقاله به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید یک دید کلی نسبت به این روش چاپ داشته باشید و اگر قصد چاپ هر نوع اوراق اعم از چاپ کاتالوگ تخصصی،چاپ بروشور تبلیغاتی، چاپ پوستر صنعتی و یا هر ابزار تبلیغاتی دیگر را دارید بتوانید بهترین انتخاب را بین چاپ دیجیتال و افست داشته باشید.

چاپ افست و کاربردها

چاپ افست چیست؟

یکی از کاربردی‌ترین روش‌های چاپ است که در حوزه‌ی چاپ نشریات گوناگون، کتاب‌ها، مجلات و …..گرفته تا در صنعت بسته‌بندی محصولات مصرفی، به تمام جهات مختلف زندگی ما هجوم آورده و دائماً با زندگی روزمره ما سروکار دارد. کاربردهای نوع چاپ نامحدود است و نمی‌شود همه آن‌ها را توضیح داد ولی همین‌که بگوییم بدون افست زندگی چقدر بی‌معنی و بدون لذت است کافیست. از کاربردهای چاپ افست در تولید:
• کتاب‌ها
• روزنامه‌ها
• تبلیغات در خصوص بسته‌بندی محصولات
• و غیره
می‌باشد که این کارها را با قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت بالا امکان‌پذیر ساخته است. مخصوصاً اینکه چاپ افست کتاب و روزنامه را به سلاحی برای مردم خاص و تبلیغات و بسته‌بندی را به سلاحی برای عامه‌ی مردم تبدیل کرده است. اگر قبل از خواندن مجلات یا روزنامه لحظه‌ای به بروشورهای داخل صندوق پستی خود نگاه بیندازید با کمی تأمل کاملاً متوجه می‎شوید چقدر هزینه، زحمت، زمان و ایده صرف بیش از 40 درصد تمامی محصولات چاپی دنیا می‌شود.

چاپ افست و کاربردها

کاربردهای چاپ افست

چاپ افست دارای یک سری کاربرد های اصلی می‌باشد که باعث می‌شود افراد برای انجام کارها از چاپ افست استفاده کنند. کاربردهای چاپ افست عبارت اند از:

• روزنامه‌ها را که از دو قرن پیش تاکنون بخشی از زندگی مردم دنیا بوده است، احتمالاً باید به‌عنوان آشکارترین کاربردهای این نوع چاپ محسوب کرد. هر صبح با سلامی از نوع چاپ در شکل روزنامه‌ روبرو هستیم. قیمت پایین چاپ روزنامه و سرعت بالا در تولید حجم چنان وسیعی از روزنامه‌ها به‌صورت روزانه تنها از طریق این نوع چاپ امکان‌پذیر شده است. اگر به نقش روزنامه‌ها در آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و روشنگری بشر توجه کنید، متوجه می‌شوید که شکل‌گیری تمدن پیشرفته کنونی تا حدی مدیون روزنامه‌های ارزشمند بوده و البته امکان تولید گسترده، سریع و ارزان آن‌هم با کمک افست میسر شده است.
• کتاب‎ها یکی دیگر از کاربردهای نوع چاپ است که بدون آن قطعاً زندگی به شکل کنونی خود نمی‌بود. افست با کاهش هزینه‌ی چاپ کتاب و تولید گسترده‌ی خود توانسته است کتاب‌ها را آسان‌تر از همیشه در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.
• اسناد و مدارک مالی و قانونی نیز به‌نوبه‌ی خود از کاربردهای نوع چاپ کمک گرفته‌اند تا فرایندهای قانونی سهولت بیشتری بگیرد. نوع چاپ حجم بالایی از اسناد و مدارک حقوقی و مالی را تأمین می‌کند.

دیگر کاربردهای چاپ افست

در بالاتر به کاربرد های اصلی چاپ افست پرداختیم، اما باید بدانید ک علاوه بر

• اطلاعات مالی برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و هرگونه فعالیت‌ سازمان‌یافته‌ جنبه‌ای حیاتی دارد. اطلاعات مالی مختلف مانند گزارش‌های سالیانه و بسیاری دیگر که کمپانی‌ها و سازمان‌ها منتشر می‌کنند،
اکثر قریب‌ به‌اتفاق آن‌ها از کاربردهای این نوع چاپ به شمار می‎‌‌روند.
• تبلیغات و بسته‌بندی که بیشترین حجم محصولات چاپی را به خود اختصاص می‌دهند و بیشترین تأثیر را در درآمدزایی کسب‌و‌کارها دارد، باید بیشتر از همه نیز از افست متشکر باشند. تقریباً تمام محصولات تبلیغات پستی متکی به کاربردهای این نوع چاپ است. محصولات تبلیغاتی دیگر مانند چاپ بروشور، تراکت‌ها، لیفلت‌ها، استیکرها، متریال‌های روابط عمومی و ده‌ها محصول دیگر عمدتاً توسط افست تولید می‌شوند. صنعت بسته‌بندی که از مشتریان اصلی افست است و این روش چاپی نقش حیاتی برای این صنعت ایفا می‌کند.
از دیگر کاربردهای این روش چاپ می‎توان به سطوح چاپی بسیار متنوعی از کاغذ و مقوا گرفته تا پلاستیک و حتی شکلات اشاره نمود. غیر از پنج محصول آخر که عمده‌ترین مشتریان افست هستند، محصولات پرطرفدار دیگری هم وجود دارند که مانند:
• بازی‌های روی تخته‌ (مانند شطرنج و مارپله)
• پاکت لوح‌های فشرده
• نقشه‌ها
• بازی‌های کارتی
• و غیره
عمدتاً با افست چاپ می‌شوند.

چاپ افست و کاربردها

مزایای چاپ افست

علاوه بر کاربردهای چاپ افست استفاده از این روش مزایایی نیز دارد. در اینجا به آن‎ها اشاره می‌‎کنیم:

بالاترین کیفیت چاپی و ماندگاری آن

روش‌های چاپی متفاوت هرکدام کیفیت‌های مختلفی تولید می‌کنند. اما علی‌رغم پیشرفت‌های فناوری‌های چاپی و چاپ دیجیتال، هنوز هم این نوع چاپ بالاترین سطح از کیفیت چاپ را تولید می‌کند، به‌طوری‌که با افست می‌توان همیشه از تصاویر دقیق، واضح و مشخص سفارش چاپی خود مطمئن بود. علاوه بر این، کیفیت بالای نوع چاپ ماندگاری بسیار خوبی هم دارد. برخلاف روش‌های دیگر، کیفیت چاپ زود زایل نمی‌شود.

سرعت و حجم چاپ فوق‌العاده بالا

چاپ افست برای تولیدات تجاری یا پرتیراژ سریع‌ترین روش است، به‌طوری‌که ماشین رول افست می‌تواند بیشتر از 1 کیلومتر کاغذ رول در دقیقه چاپ کند. جهت چاپ در تیراژ بالا می‌توان به‌آسانی از افست استفاده کرد.

هزینه‌ی پایین چاپ

نوع چاپ ارزان‌ترین روش چاپ باکیفیت فوق‌العاده در تیراژهای تجاری است.

ماندگاری و سرعت بالا تولید کلیشه‌ی چاپی:

غیر از چاپ دیجیتال ، باقی روش‌ها همه نیاز به کلیشه‌ی چاپی دارند، اما در میان آن‌ها تولید کلیشه‌ی افست سریع‌ و ساده‌تر است. نکته مهم‌تر این است که به خاطر عدم تماس مستقیم کلیشه‌ی افست با سطح چاپی، خود کلیشه دوام و ماندگاری بیشتری هم دارد که هم بر حفظ کیفیت چاپ تأثیر دارد و هم در چاپ‌های بعدی نسخه‌های مشابه، سودمند واقع می‌شود.

سرمایه‌گذاری سودآور

این نوع چاپ اغلب به‌عنوان پرهزینه‌ترین روش تولید محصولات چاپی باکیفیت فوق‌العاده در تیراژ صنعتی شناخته می‌شود. درست که قیمت خرید و نصب تجهیزات افست خیلی بالاست، ولی هزینه‌ی چاپ محصولات آن برعکس خیلی پایین است. این یعنی شما می‌توانید سفارش‌های چاپی را با بهترین کیفیت، سریع‌ترین زمان و بالاترین حجم تولید کنید و با هزینه‌ی پایین تولید، سود بسیاری از آن ببرید.

نتیجه گیری

از مقرون به صرفه ترین روش ها برای تولبد و چاپ طرح ها و تصاویر با کیفیت که بر روی طیف متنوع و گسترده انجام می‌شود، چاپ افست است. کاربردهای چاپ افست همانند مقرون به صرفه بودن برای تیراژ هایی با تعداد بالا، کفیت چاپ خوب و عالی، تطیبق پذیر بودن با طیف زیادی از مواد و … باعث می‌شود که چاپ افست از بهترین گزینه ها برای کار شما باشد. پس اگز به دنبال مناسب ترین و ایده ال ترین گزینه برای چاپ هستید، چاپ افست بهترین است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *