طراحی موفق در تبلیغات: از صفر تا صد + تکنیک‌ها

بخش مهمی از طرح های بازاریابی بسیاری از شرکت ها را می توان طراحی موفق تبلیغات آنها دانست. طراحی موفق تبلیغات می تواند یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی جهت کسب اطلاعات در ارتباط با محصولات و خدمات شما باشد. کاتالوگ ها در این زمینه از مهم ترین و اصلی ترین ابزارها می باشند،  این کاتالوگ ها هستند که به شما اجازه می دهند تا بعد از فروش اولیه تان نیز به خرید و فروش بپردازید.

اما ما هر کاتالوگی را برای مدت طولانی در دست نمی گیریم. به برخی تنها یک نگاه شتابزده می شود و برخی پیش از رفتن به سطل زباله حتی باز نشده اند. فقط به این دلیل که شما همه چیز را در کاتالوگ قرار داده اید، هر مشتری وقت با ارزش خود را صرف آن نمی کند به خصوص اگر آن را خسته کننده بداند.

برای چاپ و طراحی کاتالوگ حرفه ای تمامی مراحل می بایست به بهترین نحو انجام شود.

رویکرد اصلی طراحی موفق تبلیغات

  • طرح چشمگیر و هوشمند
  • تصاویر جذاب
  • و ساختار مناسب
    پایه های اصلی طراحی موفق تبلیغات و تبلیغات خوب هستند.

این واقعیت را نیز در نظر داشته باشید که صنایع مختلف معمولا نیاز به رویکردهای متفاوت دارند:

یک فروشگاه بزرگ کالاهای ورزشی، بسیار متفاوت از یک شرکت بازاریابی خواهد بود.

این را قبل از شروع کار طراحی موفق تبلیغات تان در نظر بگیرید. پیش از شروع به طراحی کاتالوگ ، طراحی بروشور یا هر ابزار تبلیغاتی دیگر ابتدا هدف خود از طراحی را بدانید. کسب و کار خود را مشخص نمایید و تعریف کنید که دقیقا برای چه محصولات و یا خدمات خاصی قصد تبلیغات دارید تا یک طراحی موفق و حرفه ای داشته باشید. شما باید طرح خوب , تصاویر با کیفیت و ساختار مناسبی برای طراحی موفق تبلیغات خود تعیین نمایید و بر اساس آن شروع به آماده سازی تبلیغات اعم از کاتالوگ خود کنید. پیش از هر کاری ابتدا:

  • اهداف خود
  • محصولات و خدمات
  • مخاطبین تان را مشخص کنید.

از کجا باید شروع کرد؟

بیایید به چند روش کلیدی برای شروع طراحی موفق تبلیغات با بهترین شیوه نگاه کنیم.

در طراحی موفق تبلیغات به مخاطب توجه کنید

طراحی موفق تبلیغات

عملکرد کاتالوگ به چگونگی فروش آن وابسته است. طراحی کاتالوگ خود را به درخواست مشتری مورد نظر خود متمرکز کنید. اگر هدف شما یک مخاطب جوان باشد، به طور قابل توجهی متفاوت از یک کاتالوگ برای افراد مسن تر خواهد بود. اگر مخاطبان چندگانه را هدف قرار داده اید، ممکن است طرح های متعددی را برای مطابقت با سبک و خواسته های مخاطبان خود در نظر بگیرید. در طراحی موفق تبلیغات تنها ایده پردازی و خلاقیت داشتن کافی نیست اگر چه این دو از اصول اساسی در طراحی موفق می باشند زیرا مخاطب به سادگی تکرار را تشخیص می دهد و اگر شما در طراحی پوستر , کاتالوگ , بروشور و … خلاقیت و ایده های جدید نداشته باشید نمی توانید توجه مخاطبین خود را به خود جلب نمایید.

اما مهم‌تر از آن این مسئله است که شما برای داشتن یک طراحی موفق تبلیغات نیاز مخاطبین خود را تشخیص دهید. شما به عنوان صاحب و ارائه دهنده کاتالوگ باید بدانید که مخاطب شما به چه چیزهایی نیاز دارد و با طرز فکر این قشر از جامعه که مخاطبین شما هستند آشنا باشید. اگر برای تمامی اقشار جامعه قصد دارید یک کاتالوگ مناسب تهیه نمایید کارتان کمی مشکل می شود زیرا شما باید خود را با تمامی خواسته ها از هر قشری از مخاطبین اعم از زن و مرد , پیر و جوان و بزرگ و کوچک سازگار نمایید و باید به دنبال طرحی باشید که بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای افراد جامعه باشد.

اگر قشر خاصی مد نظر شماست برای هدف قرار دادن آنها باید روی ویژگی های رفتاری , نیازها, خلق و خو و علاقه مندی های آنها بیشتر فکر کنید و تحقیق نمایید و طرحی که برای طراحی موفق تبلیغات انتخاب می کنید متناسب با این ویژگی ها باشد.

اندازه و فرمت در طراحی تبلیغات موفق

فضای مورد نیاز خود را به محصولات خود تعلق دهید.

هنگام طراحی کاتالوگ خود اطمینان حاصل کنید که آن را به اندازه کافی بزرگ برای نشان دادن تمام محصولات خود با توجه به مهم ترین محصولات و خدمات قرار داده اید. تعداد صفحات، فرمت و چگونگی احساس مشتریان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما در یک صنعت حساس و پیچیده مانند ساعت سفارشی یا عکاسی هستید، می توانید با یک طرح ریزی با موارد کمتر در هر صفحه کیفیت و منحصر به فرد بودن آن را برجسته کنید. علاوه بر این، این نوع مخاطب احتمالا از کاغذ با کیفیت بالاتر نیز بهره مند خواهد شد. توجه دقیق تری نسبت به کیفیت تصویر و حقیقت رنگ داشته باشید. جزئیات و داستان “کار” خود را در نظر بگیرید. ما در چاپ مهرسام، نمونه های چاپ شده، کمک فنی و راهنمایی در مورد چگونگی گرفتن بهترین قطعه چاپ شده را به شما ارائه می دهیم.

طراحی موفق تبلیغات با تصاویر با کیفیت بالا

برای داشتن طراحی موفق باید بتوانید از مناسب ترین تصاویر استفاده نمایید. برای محصولات و خدمات ارزشمند تصاویری بزرگتر از محصولاتی با ارزش کمتر داشته باشید. عکس های عالی محصولات را جذاب تر و فروش را افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر شما با نور مناسب گرفته شده و برای چاپ مناسب است. می توانید عکاسی از محصولات خود را به یک تیم عکاسی حرفه ای بدهید و عکس های مناسب و با کیفیتی را انتخاب نمایید.

برای این کار از زوایای مختلف از محصولات و کالاهای خود عکس تهیه کنید و برای تهیه عکس از خدمات خود در حین خدمات رسانی می توانید از تیم عکاسی درخواست کنید که از شما و پرسنل تان عکس تهیه نمایند. عکس هایی تهیه کنید که به درد کار طراحی موفق تبلیغات بخورد و این موضوع را حتما با تیم عکاسی خود در میان بگذارید تا مجبور نباشید هزینه اضافی برای تهیه عکس هایی که به دردتان نمی خورند پرداخت کنید. ما توصیه می کنیم رزولوشن 300 dpi یا بالاتر برای همه تصاویر در نظر گرفته شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رزولوشن مناسب در طراحی، مطالعه مقاله زیر به شما پیشنهاد می شود:
نکاتی درباره رزولوشن که باید در طراحی رعایت شود.

تجزیه و تحلیل نتایج طراحی

زمانی را برای بررسی و ارزیابی کاتالوگ خود در نظر بگیرید.
پاسخ به سوالات زیر را در نظر بگیرید:
شدت افزایش فروش برای کدام محصول بود ؟
این محصول در کجای کاتالوگ بود؟
آیا نگاه کلی و احساس کاتالوگ منجر به فروش و یا مانع فروش شما شد؟
آیا پس از انتشار کاتالوگ شما به سرعت شروع به فروش کردید؟
همچنین از کارشناسان فروش خود در مورد نحوه عملکرد کاتالوگ و بازخورد مشتریان بپرسید.
همانطور که می بینید، طراحی کاتالوگ حرفه ای فرایندی است که زمان، تعهد، صبر و تست را اتخاذ می کند.
یک استراتژی صحیح به فروش و نگه داشتن مشتریان و ترغیب آنها برای همکاری مجدد کمک خواهد کرد.

تکنیک های طراحی برای یک طرح ایده‌آل و متمایز

در استفاده از روش های طراحی تبلیغاتی می توان استفاده از تکنیک های طراحی را از اصلی ترین و کلیدی ترین نکات دانست. تکنیک های طراحی از مهم ترین ابزار برای شرکتهای طراحی و ارائه خدمات چاپ کاتالوگ، بروشور و…. می باشد.

تمامی شرکتها برای معرفی محصولات و خدمات خود از ابزارهای تبلیغاتی مانند کاتالوگ استفاده می نمایند.اما برای اینکه بتوان با استفاده از این ابزارها افراد را تحت تاثیر قرار داد الزاما باید از طرح های خلاقانه و همچنین تکنیک های اصولی در زمینه طراحی و چاپ یاری گرفت.

برخی از کسب‌وکارها تبلیغات شان را از طریق پست برای مخاطبان خود ارسال می‌کنند. آن‌ها حتی این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند که در همان بسته‌ای که دریافت کرده‌اند، بتوانند پس از اولین بررسی، یک خرید هیجان‌انگیز داشته باشند. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که دوست دارید برخی از بروشور ها یا کاتالوگ‌ها را در خانه نگه دارید. ممکن است از طراحی کاتالوگ یا تصاویر چاپ بروشور خوشتان آمده باشد حتی گوشۀ بالای صفحه‌ای را تا زده‌اید یا دور محصولاتی که به آنها علاقه‌مند شده‌اید، خطی نیز کشیده‌اید.

ما در چاپ مهرسام به این اتفاق به چشم یک بُرد بزرگ در تکنیک های طراحی بروشور نگاه می‌کنیم. حال آنکه بعضی از ابزارهای تبلیغات برای مدت زیاد نگهداری نمی‌شوند. برخی افراد به این نوع تبلیغات فقط نگاهی گذرا می‌اندازند و حتی برخی از آن‌ها بدون نگاه‌کردن، کاتالوگ را در سطل زباله پرتاب می‌کنند.

حتی اگر همۀ این کاتالوگ‌ها و بروشورها در آشپزخانه جمع‌آوری شود، به این معنا نیست که هر مشتری که آنها را دریافت کرده است، زمان باارزش خود را صرف دیدن آن‌ها می‌کند. حال اگر این کاتالوگ‌ها و بروشورها خسته‌کننده و بی‌هدف باشند، دیگر ارزش نگاه‌کردن هم ندارد. چنین کاتالوگ ها و بروشورهایی از تکنیک های طراحی بی بهره بوده اند.

استفاده از تکنیک های طراحی کلید موفقیت شما خواهد بود

طراحی موفق تبلیغات

  • طراحی چشم‌گیر
  • طرح‌بندی هوشمندانه
  • تصاویر جذاب و سازمان‌دهی‌شده، اساس تکنیک های طراحی است.

هر شرکت و صنعتی نیازمند نوعی طراحی است. برای مثال یک فروشگاه ورزشی و یک ساعت‌فروشی طراحی یکسانی ندارند. برای چاپ کاتالوگ و سایر ابزارهای تبلیغات هدف و برنامه ریزی باید داشته باشید تا بتوانید بهترین رنگ بندی , طراحی و بهترین کیفیت را که تضمین کننده کاتالوگ شماست داشته باشید. به یاد داشته باشید که طراحی یک کار تخصصی است که باید تمامی جنبه های:

  • روانشناسانه
  • اقتصادی
  • فرهنگی و …

را در آن به کار گرفت از این جهت تنها کار کردن با نرم افزارهای طراحی از کسی طراح موفق نمی سازد.

خوب از کجا باید شروع کرد؟
در ادامه چندین راه کلیدی آمده است که می‌تواند به شما کمک کند.

1.در طراحی کاتالوگ مخاطب را اصل قرار دهید

در انتخاب انواع تکنیک طراحی باید مخاطب خود را در نظر داشته باشید. شاید طراحی انجام شده برای افراد مسن جذاب باشد ولی آیا قادر به جذب جوانان نیز است؟

پس بسته به اهداف بازار و فروش خود بهترین تکنیک ها را به کار بندید. سبک طراحی شما باید مطابق با سلیقه کاربران هدف شما باشد.

2.توجه به قالب و متن در تکنیک های طراحی

در طراحی کاتالوگ می‌بایست فضای کافی برای طراحی محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید. این اندازه باید به‌گونه‌ای باشد که به‌طور کامل توجه مخاطب را جلب کند. همچنین قالب و تعداد صفحات کاتالوگ نیز باید با‌توجه‌ به نیاز مشتری باشد. اگر شما صنعتی خاص مانند ساخت سفارشی یک محصول را دارید، می‌بایست کیفیت تان را در کاتالوگ‌ها برجسته کنید. علاوه‌براین، اگر شما کاتالوگ خود را با کیفیت بیشتر طراحی کنید و به چاپ کاتالوگ اهمیت ویژه‌ای دهید، مشتری نیز از کاغذی باکیفیت‌تر و تصاویری جذاب‌تر بهره می‌برد. جزئیات و داستان کار خود را نیز توضیح دهید. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان چاپ مهرسام چاپ و یا خواندن مقالات آموزشی ما، اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

3.استفاده از تصاویر با کیفیت در تکنیک های طراحی

هیچ کاتالوگی بدون عکس‌های زیبا کامل نیست.
به‌علاوه، محصولات کاتالوگی که کامل نباشد، به فروش نیز نمی‌رسد.
پس بهترین عکس‌ها را برای چاپ کاتالوگ انتخاب کنید.

از بهترین و باکیفیت‌ترین تصاویر استفاده کنید. تصاویر باکیفیتی که با استفاده از اسکنر دیجیتال و رزولوشن 300 dpi تهیه شده است، بهترین گزینه برای طراحی است. از برنامه‌های ویرایش عکس خوب مانند ادوبی فتوشاپ برای آماده‌سازی تصاویر بهره بگیرید. اگر می‌خواهید با استفاده از تصاویر رنگی کاتالوگ خود را طراحی کنید، می‌بایست حالت رنگ را از RGB به CMYK تغییر دهید. همچنین اگر می‌خواهید سیاه سفید طراحی کنید، حالت عکس را روی Grayscale تنظیم کنید. پس از این تنظیمات، اقدام به چاپ کنید.

کاتالوگ خود را با فرمت TIFF و رزولوشن 300DPI ذخیره‌سازی کنید تا خروجی نهایی را پیش از چاپ ببینید.
یکی از فاکتورهای دیگر که در چاپ کاتالوگ تأثیر می‌گذارد، کیفیت کاغذ است. بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر تصاویر را با کیفیت 700DPI یا حتی بالاتر ذخیره کنند، در چاپ نیز کیفیت بهتری مشاهده خواهند کرد. این طرز فکر اشتباه است. اکثر چاپگرها حالت متوسط برای چاپ دارند، استفاده از رزولوشن بالا، فقط حجم فایل شما را زیاد می‌کند.

4.تکنیک های طراحی و توجه به کلمات

از تکنیک های طراحی استفاده از کلمات مناسب می باشد.
تصاویر باکیفیت خوب است، اما برای تاثیرگذاری بیشتر شما نیاز دارید تا دربارۀ محصولاتتان توضیحاتی نیز ارائه کنید. این تأثیرگذاری می‌تواند با استفاده از فونت‌های فانتزی باشد که شما روی سیستم خود نصب می‌کنید. خوانایی، کلیدی بسیار مهم است. برای این کار شما می‌توانید از فونت‌های استانداری مانند Helvetica، Times و Verdona استفاده کنید که بهترین هستند. شما می‌توانید تیترها را با استفاده از فونت‌های استاندارد و Bold طراحی کنید. کاتالوگ‌هایی که تعداد صفحاتشان از 4 تا 8 است، می‌توانند در زمان کوتاهی آماده شوند.

بیشتر زمان شما صرف رعایت تکنیک های طراحی در آماده‌سازی تصاویر می‌شود.
تکنیک های طراحی هنوز تمام نشده است.
تکنیک های طراحی تان را تحلیل کنید.
حتماً پس از طراحی کاتالوگ ، زمانی را برای تحلیل آن بگذارید.

برای تحلیل می‌توانید به پرسش‌های زیر پاسخ دهید.
• چگونه می‌توان دیوانه‌وار فروخت؟
• آیا پس از انتشار کاتالوگ‌هایتان، فروشتان به‌سرعت شروع می‌شود؟
• کاتالوگی که طراحی کرده‌اید، باعث فروش یا مانع فروش شما می‌شود؟
• آیا طراحی کاتالوگ خوب به‌نظر می‌رسد؟

برای داشتن تجربه طراحی موفق تبلیغات شما می‌بایست از مشتری‌های خود دربارۀ کاتالوگ‌هایتان بپرسید و فیدبک‌های آن‌ها را نیز در نظر بگیرد.در بار اول ممکن است برای شما کمی دلهره‌آور به‌نظر برسد؛ اما پس از طراحی می‌توانید بارها و بارها از آن استفاده کنید. فرمول و تکنیک های طراحی به شما در فروش بیشتر کمک می‌کند.

کارشناسان طراحی مجموعه مهرسام چاپ در کنار شما هستند تا با طراحی خلاقانه کاتالوگ شما، چهره‌ای نو از شما به بازار نشان دهند.

با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵