بروشور چیست؟

شرکت‌های بزرگ و کوچک برای رشد و تبلیغ محصولات و خدمات خود همیشه راه‌ها و ابزارهای مختلف تبلیغاتی را مورد استفاده قرار می‌دهند. معمولا تمامی شرکت‌ها از بروشور و کاتالوگ برای تبلیغات خدمات و محصولات خود استفاده می‌کنند. ما در این مقاله به شما می‌گوییم بروشور چیست و چه فوایدی برای بیزینس‌تان دارد.

بروشورها را می‌توان راهنمای کاربر و یا مشتری نامید و با استفاده از آن می‌توان کالا و خدمات را بهتر معرفی کرد. به وسیله چاپ و طراحی بروشور می‌توان محصولات و یا خدمات جدید را به شکلی جذاب معرفی کرد البته لازم به ذکر است که باید نکات و قوانین آن رعایت شود.

بروشور چیست

بروشور خشتی 6 لت با قالب

به طور کلی و به زبان ساده‌تر، بروشور را می‌توان برگه‌هایی که چند خط تا می‌خورند و در هر صفحه اطلاعاتی دارند نامید. بروشور‌ها معمولا به صورت تک لتی، دو لتی، و یا حالت‌های سه و یا چهار لتی طراحی می‌شوند. بروشور‌ها معمولا کاربرد‌های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال از بروشورهای دو لتی برای کسب‌وکارهای که در زمینه تکنولوژی می‌خواهند کسب‌وکار خود را تبلیغ کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد و بروشورهای سه لتی ، که معروف‌ترین و پر کاربردترین نوع بروشور نیز است، برای کسب و کار‌های آرایشی که برای معرفی کار خود نیاز به عکس و مطالب زیاد دارند استفاده می‌شود.

البته باید توجه داشت که مزایا و کاربرد چاپ کاتالوگ نسبت به بروشور متفاوت است و باید به این مسئله توجه کافی بشود. خوب است که در ابتدا اهداف بروشور را بررسی کنیم.

هدف از طراحی و چاپ بروشور چیست؟

یک بروشور دارای چهار هدف اصلی است:

اطلاعات:
معمولا با چاپ بروشور می‌توان به کاربران و مشتریان اطلاعات مفید و مختصری در خصوص محصول یا خدمات خود ارائه داد. حتی گاهی از بروشور برای معرفی شرکت نیز استفاده می‌شود.

تبلیغات:
برخی افراد می‌پرسند بروشور چیست ؟ بروشور یک ابزار مهم تبلیغاتی است و معمولا از آن برای لوازمی که نیاز به توضیح دارند و یا مشخصات فنی آن‌ها حائز اهمیت است استفاده می‌شود. این در حالی است که از کاتالوگ برای تبلیغاتی که بیشتر نیازمند عکس هستند استفاده می‌شود مانند تبلیغ یک ساعت و یا یک جنس لوکس.

بروشور چیست

چاپ تخصصی بروشور ۸ لت

شناسایی:
بروشور باعث می‌شود تا شرکت شما شناخته شود و همچنین باعث می‌شود شان و اعتبار کار شما نیز بالاتر برود.

آموزش:
بروشور، نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان انتقال می‌دهد.

بروشور موفق باید نتیجه تعامل این چهار عامل باشد و زمانی موفق و مطلوب است که این چهار عامل در کنار یکدیگر باشند. البته گاهی اوقات تمرکز و مانور بیشتر بر روی یکی از آن‌ها مشکلی ندارد به عنوان مثال زمانی که شما محصول جدیدی را می‌خواهید عرضه کنید طبیعتا در بخش تبلیغاتی آن بیشتر تلاش می‌کنید. اما نکته‌ای که مهم است وجود چهار عامل ذکر شده در یک بروشور است.

همچنین شما باید سعی کنید بهتر قالب را برای بروشور خود استفاده کنید و در این زمینه با طراحان و متخصصان مشورت کنید زیرا این بخش در جذب کاربر و مشتری بسیار مهم است.

مزایای بروشور

با استفاده از بروشور می‌توان به بهترین شکل ممکن محصولات و خدمات خود را معرفی کنیم. همچنین اکثر شرکت‌ها برای اطمینان و افزایش اعتماد مشتری و کسب‌وکار خود از بروشورهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند و با اینکه ما در عصر تکنولوژی به سر می‌بریم اما هنوز هم از بروشور به عنوان یک وسیله و ابزار تبلیغاتی بسیار کارآمد یاد می‌شود.

مهرسام چاپ، طراح و چاپ کننده بروشورهای شما

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات مفیدی  را در مورد بروشور توضیح دهیم. حال اگر کسب­‌وکارتان نیاز به بروشور دارد می­‌توانید روی خدمات ما حساب باز کنید. شرکت مهرسام چاپ با دو دهه فعالیت، سابقه­‌ی درخشانی در زمینه چاپ و طراحی انواع بروشور دارد. ما همواره در تلاش هستیم تا با مواد اولیه مرغوب و تجهیزات روز دنیا، بهترین و باکیفیت­‌ترین خدمات را ارائه دهیم. در تمامی مراحل اجرای سفارشات، نظارت صورت می­‌گیرد تا از کیفیت و صحت کار اطمینان حاصل کنیم.

جهت ثبت استعلام قیمت یا ثبت سفارش با شماره‌­های مندرج در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان مهرسام چاپ شما را راهنمایی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵