چاپ کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت ابزاری کاربردی برای تبلیغات به شمار می‌رود. این ابزار کوچک‌ترین اما در عین کار کارآمدترین ابزار تبلیغاتی هر شخص , شرکت یا سازمان محسوب می‌شود. امروزه به‌صورت گسترده‌ای از انواع کارت ویزیت استفاده می‌شود. کارت کوچکی که شامل مشخصات فرد و شماره تماس که برای برقراری ارتباط با مشتری یا مصرف‌کننده ارائه می‌شود را کارت ویزیت می‌گویند. کارت ویزیت به چندین شکل متفاوت درآمده است که در طول سال‌های متوالی و پیشرفته شده چاپ، آن را به‌جایی رسانده که امروز می‌بینید.

تاریخچه چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت در لغت به معنی کارت ملاقات است. در گذشته این نوع کارت‌ها بیشتر مورداستفاده تاجران و بازرگانان واقع گردید و بر روی آن‌ها نقشه و یا به عبارتی کروکی مکان موردنظر را هم قرار می‌دادند. به همین دلیل بیشتر به‌عنوان کارت راهنما به کار می‌رفت. بازرگانان از طریق این نقشه به سمت فروشگاه موردنظر هدایت می‌شدند. در چاپ این نوع کارت ویزیت از روش حکاکی روی صفحات نازک مس استفاده می‌کردند. بعد از مدتی با ظهور روش لیتوگرافی رنگی ، کارت‌های ویزیت نیز به‌صورت رنگی به چاپ رسیدند.

سیر تحول کارت ویزیت

باوجود رشد و گسترش حرفه‌های مختلف و در پی آن نیاز به کارت ویزیت‌هایی با رنگ و طرح مختلف, لیتوگرافی چندرنگ به‌عنوان اصلی‌ترین روش در چاپ به کار گرفته شد. به دلیل محدود بودن تصاویر رنگی در آن زمان, مردم این کارت‌های تجاری را به‌صورت کلکسیون جمع‌آوری می‌کردند.

در طول این سال‌ها کارت‌های ملاقات به کارت‌های تجاری تبدیل شد. همزمان بارنگی و مصور شدن کارت‌های تجاری، کارت‌هایی از جنس مقوا با ابعاد کوچک که حاوی نوشته‌هایی نیز بودند به چاپ رسید. با رشد و گسترش صنعت چاپ در قرن بیستم، کارت‌های تجاری از رونق افتاد و تا دهه 30 میلادی به‌طورکلی منسوخ شد. در این دوران علاقه مردم جامعه به چاپ مجلات و روزنامه‌ها باعث رونق این محصولات چاپی گردید.

چاپ کارت ویزیت در دنیای امروز

امروزه مردم علاوه بر کارت‌های تجاری، از کارت‌های شخصی هم استفاده می‌کنند.
کارت ویزیت شخصی شامل آدرس، شماره تلفن و سایر مشخصات کلی است و به‌عنوان شناسنامه و ابزاری جهت معرفی افراد به شمار می‌رود که به‌راحتی می‌توان از طریق سفارش در سایت، نسبت به چاپ کارت ویزیت آنلاین اقدام کرد و دیگر نیازی نیست وقت خود را صرف حضور فیزیکی در چاپخانه کنیم. چاپ کارت ویزیت را می‌توان در انواع مختلفی انجام داد. این کارت‌ها از متریال های مختلفی تولید می‌شوند و برحسب نیاز و سفارش مشتری ابعاد متفاوتی می‌توانند داشته باشند اگرچه برای چاپ کارت ویزیت معمول از ابعاد استاندارد آن استفاده می‌کنند.

انواع کارت ویزیت

کارت ویزیت را می‌توان برحسب مشخصات و ویژگی‌های آن به انواع مختلف تقسیم کرد.
در هنگام طراحی و سفارش کارت ویزیت شرکت مجری از شما ویژگی‌های زیر را سؤال می‌کند:

  • سایز
  • جنس
  • گرماژ
  • وجه
  • نوع برش
  • تعداد
  • و احتمال ضخامت

برای داشتن یک کارت ویزیت مناسب شما باید تمامی ویژگی‌های بالا را به‌دقت انتخاب کنید. اگرچه موارد بالا می‌تواند کاملاً اختیاری باشد اما برای انتخاب آن‌ها استانداردهایی تعریف‌شده است که شرکت مجری طراحی کارت ویزیت شما را از آن مطلع می‌نماید. کارت‌های ویزیت را در سایزها و جنس‌های مختلف از متریال های متفاوت می‌توان طراحی نمود. ابعاد کارت ویزیت و جنس آن به سلیقه شما و استانداردهای موجود بستگی دارد. لمینت یکی از مهم‌ترین متریال ها برای طراحی و چاپ کارت ویزیت به شمار می‌رود که در انواع مخملی, مات و براق قابل‌ارائه است. از دیگر متریال ها برای طراحی کارت ویزیت می‌توان به گلاسه , کتان , پی‌وی‌سی, مقوای کهلر و نیز کارت ویزیت دیجیتال اشاره نمود.

گرماژ کارت ویزیت نیز به جنس انتخابی شما بستگی دارد و گرماژهای مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند. وجه کارت ویزیت نیز به معنی تک‌رو یا دو رو بودن آن است. نوع برش کارت‌ها نیز متفاوت است و کارت‌های ویزیت را می‌توان به‌صورت دور صاف و دور گرد طراحی نمود. تعداد یا تیراژ کارت ویزیت نیز مورد مهم دیگری است معمول شرکت‌ها در چاپ کارت ویزیت تیراژ بالا تر از 100 را حداقل تعداد در نظر می‌گیرند. ضخامت مورد مهم دیگری است که در چاپ کارت ویزیت باید به آن توجه نمود. کارت‌ها را می‌توان در ضخامت‌های مختلف طراحی کرد. امروزه در چاپ کارت ویزیت از روکش‌های سلفونی برای افزایش مقاومت آن استفاده می‌شود.

چاپ کارت ویزیت‌های خاص

چاپ کارت ویزیت را می‌توان به‌صورت خاص نیز انجام داد.
به این صورت که روی آن از چاپ‌های ویژه نظیر:

  • چاپ طلاکوب
  • نقره‌کوب
  • چاپ برجسته
  • چاپ کارت ویزیت مگنت یا آهنربایی
  • کارت ویزیت سوسماری
  • کارت ویزیت با روکش‌های یو وی
  • و کارت ویزیت شیشه‌ای

استفاده می‌شود.

این کارت‌ها از کارت‌های ویزیت شیک و لوکس به شمار می‌روند.

کارت‌های ویزیت معمول به‌صورت مستطیلی چاپ می‌شوند اما شما می‌توانید سنت‌شکنی کنید و از کارت‌های ویزیت در اشکال مختلف مثل مربع , مثلث و … استفاده کنید مطمئن باشید که خلاقیت و نوآوری در چاپ ابزارهای تبلیغاتی می‌تواند باعث جلب‌توجه مخاطبینتان شود. انتخاب جنس کارت ویزیت تا حدود زیادی به کسب‌وکار شما نیز بستگی دارد. در انتخاب جنس مناسب برای کارت ویزیت خود دقت بیشتری به خرج دهید. برای مثال اگر در تولید کف‌پوش یا پارکت فعالیت دارید می‌توانید جنس کارت ویزیت خود را از جنس کف‌پوش‌های تولیدی خود سفارش دهید با این کار کسب‌وکارتان را هر چه ملموس‌تر در نظر مشتری می‌آورید
و می‌توانید با او هم ارتباط نزدیک‌تری برقرار نمایید.

تأثیر طراحی کارت ویزیت در جذب مشتری

امروزه جایگاه کارت ویزیت در تبلیغات کاملاً مشخص است زیرا چاپ کارت ویزیت می‌تواند در جلب نظر مشتری تأثیرگذار باشد. زمانی که شما از یک کارت ویزیت با کیفیت , شیک و زیبا استفاده کنید خواه‌ناخواه روی نظر مشتریان خود تأثیر می‌گذارید و آن‌ها را به‌این‌ترتیب ترغیب به همکاری می‌نمایید. کارت ویزیت زمینه‌ساز اولین تفکر مشتری درباره شماست بنابراین بهتر است از همان ابتدا ذهنیت خوبی در مشتری با طراحی کارت ویزیت شکیل ایجاد کنید. استفاده از رنگ‌های مناسب , طراحی شیک و زیبا و کیفیت خوب در طراحی کارت ویزیت از عوامل مهم در چاپ کارت ویزیت به شمار می‌رود. این ابزار تبلیغاتی به اندازه کافی جمع‌وجور و کارآمد است و هزینه چاپ کارت ویزیت نیز چندان بالا نیست بنابراین شما می‌توانید با چاپ یک کارت ویزیت خوب بازدهی بالایی در تبلیغات و بازاریابی و جذب مشتری داشته باشید.

برای چاپ کارت ویزیت فوری در انواع مختلف با قیمت مناسب کافی است با چاپ مهرسام تماس بگیرید. ممکن است طراحی کارت ویزیت خاص برای شما کمی هزینه‌بر باشد اما با توجه به نتیجه‌ای که از این کار می‌گیرید مطمئن باشید که تمامی هزینه‌های شما برمی‌گردد و این کار ارزش خرج کردن کمی بیشتر را دارد. با ما تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید. اگر مخاطب خاصی ندارید و تمایل دارید یک کارت ویزیت کم‌هزینه داشته باشید برای چاپ کارت ویزیت ارزان قیمت نیز ما آمادگی همکاری با شما را داریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *