چگونگی انتخاب یک هدیه تبلیغاتی مناسب

انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب و ارائه آن به مشتریان بالفعل یا بالقوه یکی از کارآمدترین سیاست‌های یک شرکت است. از طرفی مشتریان بالقوه شما نیز خاطره خوبی از شما در ذهنشان می‎ماند و در زمان مناسب که تصمیم به خرید گرفتند از شما خرید خواهند کرد.

استفاده از ویژگی‌های مثبت هدایای تبلیغاتی

اما چگونه می‎توان از ویژگی‌های مثبت هدایای تبلیغاتی استفاده کرد؟
همواره در مناسبت‌های مختلف نظیر روز پدر، روز مادر، و یا جهت اهدای یادبودها و هدایای سال نو و همچنین در سالروز تولد عزیزتان، اینکه چه چیزی را به‌عنوان عیدی یا هدیه به آن‌ها اهدا کنید که هم کاربردی و هم متفاوت و ارزشمند باشد، وقت و انرژی زیادی را به خود اختصاص می‎دهد.

به‌عبارت‌دیگر انتخاب یک هدیه مناسب و فاخر به‌عنوان یادبود، انتخاب هدیه تبلیغاتی ،کادوی تولد، کادوی روز مادر یا کادوی روز پدر، میزان اهمیت و توجه ویژه شمارا به فرد موردنظرتان به اثبات خواهد رساند.

نکته اول در انتخاب هدیه تبلیغاتی

شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر با اهداف متفاوتی اقدام به تهیه و توزیع هدایای تبلیغاتی می‎کنند. این اهداف هرکدام قابل‌تعریف و برنامه‌ریزی می‎باشند. از دیدگاه علم برندینگ و تبلیغات، این هدایا حاوی پیام‌ها با اهدافی مشخص از سوی توزیع‌کننده می‎باشند، مخصوصاً زمانی که مخاطب برای ما جزو افراد خاص و مهم باشد. جهت دستیابی به این مقصود می‎بایست این افراد را از جنبه‌های زیر بررسی نمود:

  • جایگاه اجتماعی
  • موقعیت‌سازمانی
  • نوع صنعت
  • افراد در ارتباط
  • سطح آگاهی و دانش
  • ویژگی‌های شخصیتی و روانشناسی
  • علایق فردی و …

همان‌طور که ملاحظه گردید، انتخاب هدیه تبلیغاتی فاخر، نیازمند ابزارهای مناسب می‎باشد و این ابزارها عموماً پرهزینه و چالش‌برانگیز هستند. لذا اکثر سازمان‌ها ترجیح می‎دهند به‌جای صرف هزینه‌های تحقیقاتی و زمان، از روش‌های سلیقه‌ای استفاده کنند که نتیجه این روش‌ها تحمیل هزینه‌های گزاف آتی و اثربخشی کم خواهد بود.

ویژگی‌های یک هدیه تبلیغاتی خاص یا نفیس چیست؟

نکته بسیار مهم این است که انتخاب هدیه تبلیغاتی نفیس یا خاص صرفاً به‌واسطه‌ی هزینه‌ای که بابت آن پرداخت‌شده شناخته نمی‎شود. فرض کنید نتیجه تحقیقات شما بیان می‎کند که پیامی که باید منتقل شود عبارت است از:
“همیشه مارا به خاطر بسپارید”

اکنون نوبت انتخاب ابزار مناسب تبلیغات یا به عبارتی کانال انتقال پیام مناسب است.
فرض کنیم که با توجه به پارامترهای انتخاب ابزار به این نتیجه رسیده‌ایم که ما به‌عنوان یک سازمان فاخر نیازمند به ابزار “هدیه تبلیغاتی پرستیژی” هستیم.

تحلیل مخاطب در انتخاب هدیه تبلیغاتی

قدم بعدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی خوب تحلیل مخاطب است.
اگر به لیست طبقه‌بندی هدایای تبلیغاتی مراجعه کنید با عناوینی چون هدایای تبلیغاتی مدیریتی، هدایای تبلیغاتی پرستیژی، هدایای تبلیغاتی لاکچری و… مواجه خواهید شد. درواقع این طبقه از هدایا قرار است با ارائه شدن به افراد خاصی،هدف غائی انتقال پیام “همیشه ما را به خاطر بسپارید” را منتقل نماید. با کمی جستجو در اینترنت می‎توانید انواع پیشنهاد‌های شرکت‌های مختلف تبلیغاتی را لیست کنید. ولی قبل از این‌که ویژگی‎های افراد موردنظر شما تحلیل شود نمی‌توان آن‌ها را به‌سادگی هدف قرارداد.

فرض کنید ما فردی تحصیل‌کرده با پوزیشن سازمانی مدیریتی و بازه سنی مشخصی را انتخاب کرده‌ایم که جزو نسلی می‌باشد که با تکنولوژی روز همگام است.
لازم است بدانیم:

  • برنامه نرمال روزانه این مدیر خاص چیست؟
  • به کجاها می‌رود؟
  • از چه ابزارهایی استفاده می‎کند؟
  • به چه پارامترهای فرهنگی و اجتماعی اهمیت می‎دهد؟
  • ارزش مشترک این افراد چیست؟
  • چه وسایلی به آن‌ها حس یک تجربه خوب می‎دهد؟
  • چگونه می‌شود ذهن آن‌ها را روزانه درگیر کرد تا هرروز شما را به خاطر بسپارند؟

باید دید این درگیری ذهنی آن‌ها با شما باید آگاهانه باشد یا ناخودآگاه. همچنین روش‌های ارائه این هدایا به آن‌ها، مسائلی چون بسته‌بندی، ذکر و یا عدم ذکر متن‌های تبلیغاتی بر روی هدایا، تکراری بودن و یا نبودن هدایا برای آن‌ها و همچنین در دسترس عوام جامعه بودن و یا القا حس پیشرو بودن در تملک تکنولوژی‌های جدید و … خود داستان‌های دیگری است. بنابراین فرآیند گزینش و انتخاب هدیه تبلیغاتی خاص کاملاً علمی و چالش‌برانگیز خواهد بود و نیاز به تحلیل‌ها بررسی‌های متخصصین و مشاورین مربوطه در این صنعت را دارد.

نکته دوم آگاهی از برند در انتخاب هدیه تبلیغاتی

در انتخاب هدیه تبلیغاتی باید بدانیم که آیا گیفت های تبلیغاتی کمکی به افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) می‎کنند؟ برند آگاهی عبارت است از تشخیص لوگو، نام برند و یا محصولی مشخص که خود شامل 4 مرحله‌ی شناخت می‌باشد:

– مرحله اول تشخیص برند یا Brand Recognition:
در این مرحله مشتریان بدون کمک قادر نخواهند بود تشخیص دهند که نام برند را شنیده‌اند یا خیر.

– مرحله دوم یادآوری برند یا Brand Recall :
مشتریان برای به یاد آوردن نام برند نیازی به کمک نخواهند داشت.

– مرحله سوم برتری برند یا Top of Mind :
با شنیدن نام یک محصول بدون ذکر برند، برخی از مشتریان یاد نام یک برند خاص می‌افتند.

– مرحله چهارم یا Brand Dominance :
اکثریت مشتریان با شنیدن نام یک محصول، به یاد نام یک برند مشخص می‌افتند.

هیچ محصولی نمی‎تواند در ذهن مشتری مستقیماً در مرحله چهارم بنشیند. برندها می‌بایست تلاش‌های فراوانی انجام دهند تا محصولاتشان از یک مرحله به مرحله دیگر منتقل شود. گیفت تبلیغاتی و انتخاب هدیه تبلیغاتی ارزشمند یکی از ابزارهایی می‌باشد که در این راستا به برندها کمک خواهد کرد. اما باید توجه داشت که هر هدیه تبلیغاتی قابلیت استفاده در هر مرحله‌ای را ندارد. بنابراین با توجه به موقعیت محصول شما در ذهن مشتریان، شما باید به انتخاب هدیه تبلیغاتی خاص آن موقعیت را توجه کنید.

با انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب برند خود را در ذهن مخاطب ثبت کنیم

تصور کنید که شما از شخصی هدیه‌ای گرفته‌اید که تابه‌حال در بازار وجود نداشته است و شما جزو اولین کسانی هستید که از گیفت استفاده می‌کنید. چه احساس و تجربه‌ای در شما ایجاد خواهد شد؟ آیا شما به‌راحتی فرد هدیه دهنده را فراموش می‌کنید؟ آیا شما هدیه خود را به دیگران می‌بخشید و یا برای خود نگه می‌دارید؟ دیگران با مشاهده اینکه در تهیه یک وسیله خاص، قبل از موجود شدن در بازار، شما آن را در اختیار دارید، در مورد شما و شخصیت شما چه فکری می‌کنند؟ شما این همه احساسات خوب را مدیون چه کسی هستید؟ در آینده که این محصول در بازار به‌وفور وجود خواهد داشت، آیا به یاد می‎آورید که اولین بار چگونه با این محصول آشنا شده‌اید؟

اهمیت انتخاب گیفت تبلیغاتی مناسب

اگر بتوان به کمک انتخاب هدیه تبلیغاتی خاص، در ذهن مشتری ارزش و تجربیات جدید و پایدار طولانی‌مدتی را ایجاد کرد، می‌توان گفت که آن هدیه یا کادو توانسته است رسالت خود را جهت انتقال مشتری از یک مرحله به مرحله‌ی دیگر به‌خوبی به جای آورد. بنابراین انتخاب هدیه تبلیغاتی مفید باید بسیار هوشمندانه انجام شود تا شما را به اهداف مشخصی برساند. چنانچه چنین گیفت تبلیغاتی مفیدی را بتوانید پیدا کنید آیا این استدلال را می‌توان به کاربرد که با هر قیمتی، به علت کارکرد مفیدش این یک هدیه تبلیغاتی ارزان می‎باشد؟

اگر این هدیه در کنار تمامی مزایای پرستیژی، ارمغانی همچون سلامتی را برای شما فراهم کند، شما چه احساسی در مورد ارائه‌دهنده آن خواهید داشت؟ بنابراین ارزش هدایای تبلیغاتی خاص علاوه بر پرستیژ، به کارکرد مفید آن نیز خواهد بود. اگر مخاطب شما یک مدیر، یا یک پزشک یا یک فرد تأثیرگذار و خاص باشد به نظر شما برای انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب آن‌ها چه خصوصیاتی را باید در نظر گرفت؟

انتخاب هدیه تبلیغاتی از چاپ مهرسام

اگر در انتخاب هدیه تبلیغاتی حساسیت زیادی به خرج می‎دهید، و اگر شما برای مدیران، پزشکان، متخصصین و افراد خاص، حساس و ویژه به دنبال هدیه تبلیغاتی ارزان ولی ویژه هستید که در دسترس عموم افراد جامعه نباشد.

تکنولوژیک و نوآورانه بوده

استفاده از آن به فرد، احساسات ویژه‌ای چون حس شادابی و سلامتی القا کند.
و در میان این احساسات خوب، شما را به خاطر آورد.
طول عمر کوتاهی مانند سالنامه تبلیغاتی یا سایر وسایل مرسوم نداشته باشد.

کاربردی و مفید باشد

به‌راحتی ذهن آگاه و ناخودآگاه مخاطب را درگیر نماید.
و در یک کلام جزو هدایای تبلیغاتی منحصربه‌فرد باشد.

ما به شما هدایای تبلیغاتی در چاپ مهرسام را پیشنهاد می‌دهیم. خلاقانه و نوآورانه با طراحی زیبا، بسته‌بندی منحصربه‌فرد، شیک و لاکچری از ویژگی‌های این محصول می‎باشد. انتخاب هدیه تبلیغاتی منحصربه‌فرد، جهت ایجاد یک حس منحصربه‌فرد نسبت به شما که در نهایت جایگاه شما را متفاوت خواهد کرد. مهرسام تجارت همواره کوشیده است هدایای تبلیغاتی درخور و شایسته مشتریان خود را باکیفیت و متناسب با نیاز آن‌ها ارائه کند.لذت انتخاب هدیه تبلیغاتی را با چاپ مهرسام تجربه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *