طراحی پاکت نامه و ضرورت استفاده از آن در کسب‌وکار

طراحی پاکت نامه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها اهمیت زیادی دارد. از پاکت‌های نامه برای مراسلات و قرار دادن قراردادهای کاری داخل آن استفاده می‌کنند. مکاتبات اداری از طریق پاکت‌های نامه انجام می‌شود ازاین‌جهت یکی از ارکان اساسی شرکت‌ها و سازمان‌ها به شمار می‌رود. به همان اندازه که محتوای پاکت‌های نامه اهمیت زیادی دارد اما خود پاکت نیز به همان اندازه مهم و اثرگذار است.

مزیت طراحی پاکت نامه

در هنگام طراحی پاکت نامه باید دقت کنید که رنگ و طرح آن با ست اداری شرکت یکسان باشد زیرا این بسیار مهم است که بین اجزای تشکیل‌دهنده ست اداری شرکت یک هماهنگی بصری خاص وجود داشته باشد. طراحی پاکت نامه برای یک شرکت یا سازمان یکی از اجزای اصلی و اساسی در جلب مشتری و احترام به وی به شمار می‌رود. در واقع هویت بصری یک شرکت و سازمان از طریق طراحی ست اداری با یک طراحی گرافیکی مناسب به ماندگاری برند کمک می‌کند و آن را در ذهن مشتری تداعی می‌نماید.

پاکت نامه در واقع یکی از اجزای ست اداری است که روی آن از یک طراحی گرافیکی مناسب استفاده می‌شود.
پاکت نامه در واقع یکی از اجزای ست اداری است که شرکت‌ها , سازمان‌ها و ادارات از آن برای ارسال قراردادها , دعوت‌نامه‌ها و نامه‌های رسمی استفاده می‌کنند. روی این پاکت‌ها نام و لوگوی شرکت درج می‌شود به همین دلیل طراحی پاکت نامه خود یکی از روش‌های تبلیغات به شمار می‌رود.

از مواردی که می‌توان درون پاکت قرار داد و با آن اعتبار کسب‌وکار را افزایش داد می‌توان به:

  • فاکتورهای فروش
  • انواع یادداشت‌ها
  • رسیدها
  • صورتحساب‌ها

و … اشاره نمود.
این یک روش کم‌هزینه برای بازاریابی و تبلیغات به شمار می‌رود
در اینجا به تعدادی از فواید و مزیت‌های اساسی طراحی پاکت نامه اشاره می‌کنیم.

اطلاعات تماس

پاکت‌های نامه در برگیرنده اطلاعات مهمی همچون:

  • اطلاعات تماس
  • لوگو
  • و آدرس

می‌باشد.
این موارد در طراحی پاکت نامه روی آن درج می شود
و مشتریان به سادگی می‌توانند با شرکت تماس حاصل نمایند.

کسب اعتبار بیشتر

داشتن یک پاکت نامه با لوگو خاص باعث می‌شود اعتبار شما در میان سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها و دیگر مشتریان افزایش پیدا کند. طراحی پاکت نامه تخصصی و سفارشی با آرم و لوگوی شرکتتان باعث می‌شود شما از دید مشتریان حرفه‌ای‌تر به نظر برسید. شما می‌توانید مراسلات خود را به‌جای قرار دادن در یک پاکت سفید و ساده و کسل‌کننده داخل یک پاکت نامه زیبا که منقش به لوگو شرکتتان نیز هست و مختص کسب‌وکارتان می‌باشد اعتبار خود را در نظر مشتری افزایش دهید.

برندسازی آسان با طراحی پاکت نامه

طراحی پاکت نامه سفارشی با نام اختصاصی شرکت شما تأثیر بسیار زیادی روی برند سازی، تبلیغات و وفادار سازی مشتریان شما دارد. در واقع آگاهی از برند شما نوعی احساس اطمینان و اعتماد در مشتری به وجود می‌آورد و او را ترغیب و تشویق به استفاده از خدمات و کالاهای شما می‌نماید. برای اینکه اعتماد مشتریان خود را به دست آورید راه‌های زیادی دارید اما شاید کم‌هزینه‌ترین و ارزان‌ترین روش برای این کار این است که روی طراحی ست اداری به‌ویژه طراحی پاکت نامه حرفه‌ای دقت و توجه بیشتری داشته باشید.

جلب اعتماد و ثبات شرکت

طراحی ست اداری و پاکت نامه حرفه‌ای باعث می‌شود تا مشتریان تصور یک شرکت یا سازمان با ثبات از شما داشته باشند. در واقع شما با این کار به مشتریان خود نشان می‌دهید که در کار خود ثبات و پایداری دارید و آن‌ها می‌توانند روی خدمات شما حساب نمایند. اگر بتوانید خود را به‌عنوان یک کسب‌وکار با ثبات به مشتریان خود عرضه کنید می‌توانید اعتماد آن‌ها را جلب نمایید و آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید به‌این‌ترتیب خیلی ساده می‌توانید مشتریان دائمی داشته باشید و همیشه با آن‌ها کار کنید.

و آن‌ها نیز متقابلاً از کار کردن با شما احساس رضایت و اطمینان داشته باشند.
زمانی که شما مراسلات خود را داخل پاکت‌های طراحی‌شده با آرم و لوگو و با یک طرح زیبا ارسال می‌کنید در واقع نشان می‌دهید که آمده‌اید تا بمانید و این آرامش خاصی را به مشتریان شما القا می‌کند که زمینه‌ساز اعتماد آن‌ها به شما است.
زیرا نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما مهم است و باید برای آن اهمیت قائل شوند.

عناصر تشکیل‌دهنده پاکت نامه

طراحی پاکت نامه معمولاً پس از طرحی سربرگ انجام می‌شود.

سربرگ‌ها داخل پاکت‌ها قرار می‌گیرند و هماهنگی میان آن‌ها باعث می‌شود نوعی زیبایی بصری در هنگام باز کردن پاکت به چشم آید. از آنجا که باید میان طراحی ست اوراق اداری و طراحی پاکت نامه هماهنگی لازم وجود داشته باشد از عناصر استفاده‌شده در طراحی سربرگ برای طراحی پاکت نامه نیز استفاده می‌شود به‌این‌ترتیب وحدت بصری لازم ایجاد می‌شود. ضمن حفظ هماهنگی می‌توانید گوشه‌های کوچکی از کار را تغییر دهید و با تغییر المان‌های کوچک در پاکت نامه طراحی آن را با طراحی سربرگ کمی متمایز نمایید. برای مثال حذف یک المان کوچک یا پررنگ‌تر کردن المانی دیگر می‌توانید یک تغییر کوچک ایجاد کند بدون اینکه به کلیت کار آسیب برساند.

به‌این‌ترتیب حس تکراری بودن نیز به مخاطب شما دست نمی‌دهد.

تفاوت المان‌ها در طراحی پاکت نامه و سربرگ

به‌غیراز شماره و پیوست و تاریخ، دیگر المان‌های پاکت‌های نامه با سربرگ مشترک است. چاپ لوگو و نام شرکت، آدرس و سایر راه‌های تماس و ارتباط با شرکت، از موارد ضروری است که روی پاکت نامه باید چاپ شود. عدم وجود این اطلاعات نقص بزرگی در طراحی و چاپ پاکت نامه به شمار می‌رود. معمولاً نام و آرم شرکت را در گوشه بالا سمت چپ قرار می‌دهند ( برخلاف سربرگ که آرم را در گوشه بالا سمت راست قرار می‌دهند. ) در برخی مواقع ممکن است آرم را در گوشه پایین نیز قرار دهند که این مسئله در طراحی پاکت نامه ملخی باعث زیباتر شدن آن می‌شود.

برای درج تمبر و علمیات پستی نیز گوشه بالا سمت راست در نظر گرفته شده است.
و در طراحی پاکت نامه اختصاصی باید تا حد ممکن این قسمت خالی باشد.

ابعاد طراحی پاکت

پاکت نامه معمولاً در ابعاد کاغذ A4 طراحی می‌شود و دو خط تا در طول می‌خورد. همچنین این پاکت‌ها در سایز A5 نیز طراحی می‌شود که نیازی به تا ندارند. پاکت نوع اول برای ارسال مرسولات و نامه‌های رسمی که روی سربرگ رسمی شرکت نگارش شده باشد به کار می‌روند به این نوع پاکت ملخی گفته می‌شود. عرض بسته این پاکت‌ها با عرض کاغذ A4 برابر است و طول آن برابر یک‌سوم طول کاغذ A4 می‌باشد زیرا کاغذ از دو قسمت تا می‌خورد و داخل پاکت نامه قرار می‌گیرد. چاپ پاکت نامه A5 نیز بسته به ابعاد نامه‌ها و مراسلات استفاده می‌شود.

برای دریافت جدیدترین طرح پاکت نامه اداری می‌توانید با چاپ مهرسام تماس بگیرید. این شرکت همچنین طراحی ست اداری و سربرگ را نیز با بهترین طرح‌ها انجام می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *