تا به اینجای کار مفصل در مورد بروشورها و کاتالوگ‌ها صحبت کرده‌ایم. اینکه هر دوی آن‌ها نقش بسیار مثبتی در روند بازاریابی برای یک کسب و کار دارند. به تفاوت‌های آن‌ها اشاره کردیم و از ویژگی‌های یک بروشور و کاتالوگ تاثیرگذار و جذاب گفته‌ایم. اما موضوعی که به آن نپرداخته‌ایم انواع بروشور و اصول طراحی کاتالوگ و بروشور است. در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد مدل پمفلت، آموزشی و تبلیغاتی صحبت کنیم. پس در ادامه این مطلب از مهرسام همراه ما باشید.

انواع بروشور

بروشور

بروشور چیست؟

کسب و کارها برای ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبین خود دست به هر کاری می‌زنند که توجه آن‌ها را جلب کنند. برای یادآوری هم که شده و برای آن دسته از عزیزانی که مطالب قبلی وبسایت را مطالعه نکرده‌اند یکبار دیگر بروشور را تعریف می‌کنیم. بروشور چیست؟ بروشور در وهله اول یک ابزار بازاریابی است که در جهت ارائه محتوای ارزشمند و مفید از آن استفاده می‌شود. بروشورها اغلب تعداد صفحات کمی دارند و می‌توانند برای معرفی یک رویداد بخصوص، محصول یا خدمات با جزئیات دقیق مورد استفاده قرار بگیرند. پس:

  • بروشور کمتر از 8 صفحه دارد.
  • برای معرفی محصول، رویداد و خدمات استفاده می‌شود.
  • بروشورها دارای اطلاعات دقیق هستند.
  • بروشورها به منظور بازاریابی استفاده می‌شوند.

در مطلب ترندهای بروشورهای تبلیغاتی می‌توانید ببینید که امسال چه طرح‌هایی طرفداران بیشتری دارند و در زمان طراحی از آن‌ها ایده بگیرید.

 چرا به یک بروشور نیاز دارید؟

اما سوال اینجاست که چرا به یک بروشور نیاز دارید؟ اهدافی که در پشت چاپ بروشور قرار دارند کدام‌اند؟ آیا بروشورها فقط برای بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ خب می‌توان گفت که بروشورها تنها برای بازاریابی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند – با اینکه بیشترین استفاده از آن در زمینه بازاریابی است.

انواع بروشور

بروشور تبلیغاتی

از مهمترین دلایل نیاز یک کسب و کار به بروشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروشورها ارزان ولی قدرتمند هستند.
  • بروشورها هویت تجاری یک برند را تقویت می‌کنند.
  • بروشورها به راحتی می‌توانند مخاطبین مورد نظر را هدف قرار دهند.
  • بروشورها دارای توضیحات و توصیفات تشریحی کامل و جامع هستند.
  • بروشورها تبلیغاتی ماندگار هستند.
  • برای ارائه پیشنهادات تبلیغاتی بروشورها بهترین گزینه هستند.
  • پخش کردن و توزیع بروشورها بسیار آسان است.
  • با استفاده از بروشورها می‌توانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید.
  • بروشورها به شخصی‌سازی برند شما کمک بسزایی می‌کنند.
  • بروشورها نسبت به تبلیغات دیجیتال و رسانه‌های مدرن تاثیر بیشتری دارند.

پمفلت، بروشور تبلیغاتی و آموزشی

یکی از تصورات اشتباه اکثر مردم این است که آن‌ها عموما یک پمفلت و بروشور را یکی می‌دانند. در صورتی که پمفلت و بروشور دو محصول متفاوت و مجزا هستند. سوالی که ممکن است در این لحظه برایتان پیش بیاید این است که تفاوت پمفلت و بروشور در چیست؟ اجازه دهید در ادامه بررسی کنیم.

پمفلت چیست؟

پمفلت یک کتابچه است که عموما اطلاعاتی را در مورد یک محصول ارائه می‌دهد و به دنبال فروش محصول یا خدمات نیست. این بزرگ‌ترین تفاوت پمفلت و بروشور است. پمفلت‌ها بیشتر به دنبال اطلاع‌رسانی هستند تا فروش مستقیم یک محصول. پمفلت‌ها در ابعاد و تعداد صفحات متنوعی چاپ می‌شوند و نمی‌توان به یک عدد مشخص اشاره کرد. عموما از این ابزار در کمپین‌ها و معرفی یک رویداد استفاده می‌شود. در طراحی و چاپ پمفلت‌ها عموما از کاغذهای گرم پایین استفاده می‌کنند و در چاپ از چاپ دو رو بر روی یک کاغذ بیشتر استفاده می‌شود. بیشترین استفاده از پمفلت‌ها آموزش استفاده از یک محصول است که در داخل جعبه محصول قرار می‌گیرد.

تفاوت پمفلت و بروشور در چیست؟

تا اینجای کار که بروشور و پمفلت را تعریف کردیم شاید پیدا کردن تفاوت میان آن‌ها کمی سخت باشد. اما یکی از بارزترین تفاوت بین این دو محصول چیزی است که معرفی می‌کنند. پمفلت‌ها برای اهداف غیر تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که بروشورها به دنبال فروش یک محصول و خدمات هستند و اغلب از آن‌ها برای اهداف تجاری استفاده می‌شود. بروشورها اغلب دارای صفحات بیشتری هستند که با تصاویر متعددی همراه هستند. اما پمفلت‌ها تعداد صفحات کمتری دارند و کمتر از تصاویر در آن‌ها استفاده می‌شود. در پمفلت‌ها تمرکز بر روی محتوای متنی است. به هر حال این دو ابزار می‌توانند با توجه به نیاز کسب و کار شما به صورت مجزا یا کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند.

 تبلیغاتی یا آموزشی؟

خب همان طور که مشخص است بروشورها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. بروشورها می‌توانند در دو قالب و با دو هدف مجزا برای یک کسب و کار تهیه می‌شوند. آموزشی و تبلیغات. همان طور که مشخص است در مدل تبلیغاتی شما سعی می‌کنید محصول یا خدماتی را به فروش برسانید. اما در مدل آموزشی یک بروشور شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف روش استفاده یا کاربرد یک محصول را آموزش دهید. یا حتی در مورد یک زمینه خاص اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهید.

نتیجه‌گیری

خب همان طور که دیدید، بروشور و پمفلت دو ابزار کاملا متفاوت هستند که برای اهداف مجزایی استفاده می‌شوند. اینکه شما به سراغ کدام یک می‌روید بسته به نیاز شما دارد. برای اینکه اطلاعات دقیقی از تعرفه‌ها و طراحی و تولید این دو داشته باشید کافی است با کارشناسان ما در مهرسام چاپ تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵