اصلی ترین نکات در طراحی ساک دستی تبلیغاتی

طراحی ساک دستی یکی از روش‌های تبلیغاتی امروزی می باشد که بسیار کاربردی و البته پربازدید می باشد. همان طور که می دانید، رقابت گسترده ای که در میان کسب‌وکارها صورت گرفته باعث شده تا تبلیغات هرچه بیشتر مورد توجه صاحبان این کسب‌وکارها قرار گیرد. امروزه برای معرفی یک کسب و کار روش های تبلیغاتی متنوعی وجود دارد که البته برخی از از هزینه بالایی نیز برخوردارند. در این میان، طراحی ساک دستی یکی از روش های تبلیغاتی می باشد که علاوه بر کاربرد بالایی که دارد، از هزینه مناسب ترین نیز برخوردار است. در این مقاله از مهرسام چاپ قصد داریم جهت آشنایی بیشتر شما، اصلی ترین نکات در طراحی ساک دستی تبلیغاتی را بیان کنیم.

طراحی ساک دستی تبلیغاتی

کاربرد ساک دستی تبلیغاتی در گذشته

استفاده از ساک دستی در قدیم و زمان نیز بوده است اما نه به شکل های امروزی. همان طور که می دانید، حمل و نگهداری از محصول یکی از هدف های طراحی این ساک ها می باشد. برای مثال در گذشته از ساک های دستی جهت حمل وسایل استفاده می کردند. در این دوره همچنین جهت نگهداری و حمل زیورآلات از ساک های دستی ابریشمی استفاده می کردند. طبق تاریخچه ساک دستی تبلیغاتی، برای اولین بار در دهه 1990 از لفظ ساک دستی استفاه شد. بعد از این دوره، رفته رفته با گسترش تبلیغات، دنیای مد و… صاحبان کسب و کار ها دریافتند که می توانند با استفاده از ساک های دستی با یک تیر دونشان بزنند. یعنی علاوه بر کسب رضایت مشتریان، نام تجاری خود را نیز به اشتراک بگذارید.

اصلی ترین نکات در طراحی ساک دستی تبلیغاتی

همان طور که اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم شما را با اصلی ترین نکات در طراحی ساک دستی آشنا کنیم. هدف از طراحی ساک دستی تبلیغاتی، علاوه بر حمل و نگهداری محصول، به اشتراک گذاری نام تجاری مد نظر شما می باشد که بی شک در این میان، یک ساک دستی مناسب و با کیفیت، از عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود. اما اصلی ترین نکاتی که در فرایند طراحی ساک دستی باید مد نظر داشته باشید عبارتند از:

طراحی و چاپ ساک دستی

  • رقبای خود را بررسی کنید

یکی از نکاتی که در طراحی ساک دستی تبلیغاتی باید مد نظر داشته باشید، رصد کردن لحظه ای رقبای خود می باشد. ساک دستی شما زمانی می تواند جلب توجه کند که با دیگر محصولات موجود در بازار متفاوت باشد. برای مثال شما می توانید نقاط ظعف طراحی رقبای خود را مد نظر داشته و از آنها پرهیز کنید. یا با برسی طراحی های آنها، طراحی متفاوت تری پیاده کنید.

  • مشارکت کنید

همان طور که می دانید، همفکری کردن تاثیر بسازی بر روی نتیجه کارها دارد. برای این منظور پیشنهاد ما به شما در طراحی ساک دستی، همکفری با همکاران خود می باشد. شما می توانید از ایده های دیگران استفاده کنید. ایده پردازی یکی از شگرد هایی می باشد که تاثیر زیادی بر روی طراحی ساک دستی دارد. برای این منظور شما می تواند با جمع کردن و نتیجه گیری از ایده های دیگران، بهترین طراحی را بر روی ساک دستی مورد نظر پیاده کنید.

  • به حجم و فونت نوشته ها توجه کنید

ساک دستی شما باید متناسب با محصولی باشد که برای آن طراحی شده است. متناسب و بادوام بودن یک ساک دستی باعث جلب رضایت افراد از خرید می شود. همچنین شما باید درنظر داشته باشید متن های نوشته شده بر روی ساک دستی باید از فونت مناسبی برخوردار باشند تا خواندن آنها راحت و خسته کننده نباشد.

  • از لوگوی مناسبی استفاده کنید

همان طور که می دانید، رغبت افراد برای خواندن متن های طولانی بسیار کم است. شاید طراحی شما بسیار زیبا و چشم نواز باشد اما افراد توجه ای به متن نوشته شده بر روی آن نکنند. برای این کار شما می توانید از لوگوی شخصی شرکت خود استفاده کنید. درج این لوگو بر روی سایت با اندازه و رنگ مناسب، باعث ذخیره آن در حافظه طولانی مدت افراد می شود. که در نتیجه با دیدن این لوگو در مکان های دیگر، اولین گزینه ای که به ذهن آنها خطور می کند نام تجاری کسب و کار شما می باشد.

چاپ ساک دستی

  • از بهترین نرم افزار ها استفاده کنید

طراحی ساک دستی با استفاده از نرم افزار های گرافیکی صورت می گیرد. اگر شما خودتان قصد داریم طراحی ساک دستی را انجام دهید، برای یک طراحی مناسب، باید از بهترین نرم افزار ها استفاده کنید. تمامی کار ها و ایده پردازی های شما در این مرحله خودنمایی می کنند پس باید از نرم افزاهایی استفاده کنید که تلاش های شما را به بهترین وجه پیاده سازی کند. برای آشنایی بیشتر با نرم افزار ها می توانید از گرافیست ها استفاده کنید.

  • انتخاب رنگ مناسب

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی ساک دستی باید باید مدنظر داشته باشید، انتخاب رنگ مناسب می باشد. معمولا استفاده از یک رنگ در طراحی ساک دستی پسندیده نیست و باعث جلب توجه دیگران نمی باشد. برای این منظور بهتر است از دو یا سه رنگ در طراحی ساک دستی خود استفاده کنید. مثلا شما می توانید قسمتی از ساک دستی را با رنگ محصول ست کرده. یا همچنین از رنگ لوگوی شرکت نیز در طراحی استفاده کنید.

عناوین نام برده ازجمله اصلی ترین نکات درباره طراحی ساک دستی تبلیغاتی می باشد.مدنظر داشتن این نکات بی شک نتیجه مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. البته ناگفته نماند که طراحی ساک دستی از شگرد ها و نکات زیادی برخوردار و محدود به عناوین نام برده نمی باشد.

انواع ساک دستی از نظر جنس

اکنون که با ساک دستی و اصلی ترین نکات آن آشنا شده اید، بد نیس شما را با انواع ساک دستی آشنا کنیم. ساک های دستی تبلیغاتی با توجه به جنسشان به سه دسته نایلونی، پارچه ای و کاغذی تقسیم می شوند.

  • ساک دستی پارچه ای

با توجه به مسائل محیط زیست و آلودگی ها، کاربرد ساک دستی پارچه ای بیشتر شده است. همان طور که می دانید بازیافت نایلون در طبیعت بیش از 100 سال طول می کشد که همین مسئله نیز باعث شده تا چاپ ساک های دستی پارچه ای بیشتر شود. این ساک ها با استفاده از پارچه های سوزنی در رنگ های مختلف چاپ می شوند. پارچه های استفاده شده در این نوع ساک ها از مقاومت و کیفیت بالایی نیز برخوردارند.

  • ساک دستی نایلونی

ساک دستی نایلونی بیشتر در فروشگاه، بوتیک ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ ساک دستی نایلونی نسبت به ساک دستی کاغذی و پارچه ای از هزینه کمتری برخوردار است که همین مسئله نیز باعث استفاده فروان از این نوع ساک شده است. ساک های دستی نایلونی گزینه بسیار مناسبی برای حمل و نگهداری از محصولات می باشند اما برای محیط زیست نیز مضر هستند.

  • ساک دستی کاغذی

ساک های دستی کاغذی بیشتر جنبه فانتری دارند و گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در مراسمات و برای اهدای هدایا و… می باشد. ساک دستی کاغذی با استفاده از کاغذ های مختلفی نظیر: کاغذ گلاسه، کاغذ ساده، کاغذ باطله، کاغذ گرافت و… چاپ می شود. در این میان استفاده از کاغذ گلاسه به دلیل کیفیت بالایی که دارد پیشنهاد می شود.

چگونگی محاسبه هزینه ساک دستی تبلیغاتی

یکی از سوالاتی که درباره ساک دستی بسیار پرسیده می شود، چگونگی محاسبه هزینه آن می باشد. برای توضیع دادن این موضوع باید در ابتدا گفت که محاسبه هزینه طراحی و چاپ ساک دستی بستگی به معیار های مختلفی دارد. برای مثال سایز انتخاب شده ساک دستی می تواند یکی از معیار باشد که قیمت نهایی را بالا و پایین می کند. یا اینکه استفاده از چه نوع کاغذی در طراحی و چاپ ساک دستی کاغذی، تاثیر زیادی بر روی هزینه نهایی دارد. مثلا استفاده از کاغذ گلاسه باعث افزایش هزینه نهایی کار شما می شود. به طور کلی، هزینه نهایی چاپ ساک دستی تبلیغاتی با استفاده از معیار هایی نظیر: سایز، تعداد رنگ ها، کاغذ و… محاسبه می شود.

ساک دستی

اندازه مناسب ساک دستی چقدر است؟

همان طور که اشاره کردیم، اندازه ساک دستی یکی از نکاتی است که باید در فرایند طراحی و چاپ مدنظر داشته باشیم. اندازه ساک دستی شما باید متناسب با محصولی باشد که برای آن طراحی شده است. یک ساک دستی کوچک قبل از رسیدن به مقصد پاره شده و باعث خلق خاطره ای بد در ذهن مشتری می شود. معمولا ساک های نایلونی بزرگ تر از حدمعمول طراحی می شوند تا مشتریان بتوانند از آنها جهت کارای مختلفی استفاده کنند. مدنظر داشته باشید که استفاده از ساک دستی در مکان های مختلف و جهت کارای متنوع، باعث آشنایی افراد بیشتری با نام تجاری شرکت شما می شود.

از روکش های سلفونی استفاده کنید

شما می توانید جهت زیبا و شیک جلوه دادن ساک دستی، از روکش های سلفونی استفاده کنید. روکش های سلفونی به دو دسته مات و براق تقسیم می شوند که بسته به سلیقه شما می توانید از هرکدام استفاده کنید. برای این منظور، پیشنهاد ما به شما استفاده از روکش سلفونی براق می باشد زیرا توجه افراد را بیشتر جلب می کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵