عکاسی تبلیغاتی چیست؟

کسب و کار های امروزی به طور گسترده ای وابسته ای به تبلیغات می باشند. همان طور که می دانید تبلیغات امروزه فضای گسترده ای از شبکه های مجازی را به خود اختصاص داده و روز به روز روبه افزایش می باشد. تبلیغات در انواع و روش های مختلفی صورت می گیرد که هرکدام از آنها به نوبه خود تاثیر زیادی بر روی سوژه مورد نظر دارند. یکی از روش های تبلیغاتی که امروزه بسیار مورد توجه است، عکاسی تبلیغاتی می باشد. این روش از تبلیغات به واسطه دوربین های با کیفیت صورت می گیرد که تصاویر در این روش، مطالب را به مخاطبان می رساند. اما عکاسی تبلیغاتی چیست؟ در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با Advertising photography آشنا کنیم.

عکاسی

عکاسی تبلیغاتی

همان طور که اشاره کردیم، تبلیغات امروزه فضای گسترده ای را از شبکه های مجازی به خود اختصاص داده و یکی از اصلی ترین نیاز کسب و کار های بزرگ می باشد. بدون استفاده از تبلیغات مناسب شما نمی توانید شاهد رونق کار خود باشید زیرا لازمه پیشرفت، آشنایی دیگران با نام تجاری شما می باشد. امروزه برای رونق کسب و کار ها از روش های تبلیغاتی مختلفی استفاده می شود که یکی از حرفه ترین و کاربردی ترین آنها، Advertising photography می باشد.

عکاسی تبلیغاتی یکی دیگر از روش های تبلیغات می باشد که امروزه از کاربرد فروانی برخوردار است. برای توضیح کامل این روش باید گفت که Advertising photography با استفاده از تصاویری با کیفیت، افراد را به خرید کالایی خاص تشویق می کند. به گفته ای ساده تر، در عکاسی تبلیغاتی سوژه ای مورد نظر خیلی فراتر از آن چیزی که وجود دارد به نمایش گذاشته می شود تا نظر دیگران را جلب کند.Advertising photography از زرق و برق زیادی برخوردار است به طوری که باعث گرایش افراد به سوژه ای مورد نظر می شود. ناگفته نماند که عکاسی به دو دسته تبلیغاتی و صنعتی تقسیم می شود که در ادامه شما را با تفاوت این دو روش بیشتر آشنا می کنیم.

عکاسی تبلیغاتی

تاریخچه عکاسی تبلیغاتی

برای پاسخ دادن به سوال ” عکاسی تبلیغاتی چیست؟ ” می توانیم از تاریخچه این روش تبلیغاتی استفاده کنیم. عکاسی یکی از تخصصی ترین حرفه ها می باشد که روز به روز روبه افزایش است. این هنر در گذشته نیز مورد توجه صاحبان کسب و کار های بزرگ بوده است. بی شک شما هم جمله ” یک عکس گویا تر است هزاران جمله است ” را شنیده اید. دیوید مکنزی ازجمله پیشگامان Advertising photography می باشد که در خاطرات خود از محدودیت های عکاسی در آن دوران یاد می کند. برای مثال، عکاسی تبلیغاتی در دوران مکنزی با محدودیت های مختلفی نظیر، کمبود نور، ظعیف بودن لنز دوربین ها و… همراه بوده است. رفته رفته این هنر پیشرفت کرده و امروزه به عنوان یکی از پرکاربرد ترین روش های تبلیغاتی شناخته می شود.

اصلی ترین نکات عکاسی تبلیغاتی

برای توضیح بیشتر عکاسی تبلیغاتی، بد نیست شما را با اصلی ترین نکات این روش تبلیغاتی آشنا کنیم. برای به دست آمدن تصویری مناسب و با کیفیت، ازامی است که ترفند ها و نکات را مد نظر داشته باشید تا در جلب نظر افراد موفق تر عمل کنید.

  • در عکاسی تبلیغاتی باید از بهترین تجهزات نظیر، دوربین ها، لنز و… استفاده کنید. بی شک استفاده از تجهیزات با کیفیت تر، تصویری مطلوب ترین را نیز خلق خواهد که همین مسئله می توان کمک خوبی به کسب و کار شما باشد.
  • Advertising photography همچنین نیازمند بهترین و شیک ترین مکان ها نیز می باشد. آنچه که در تصور مشخص است تاثیر زیادی بر روی دیگران دارد. برای مثال اگر صاحب یک رستوران بزرگ می باشید و قصد دارید غذای مشخصی را به نمایش بگذارید، از شیک ترین میز با بهترین تزئینات استفاده کنید.
  • استفاده از ایده های دیگران مخصوصا عکاسان حرفه ای می تواند کمک خوبی برای شما باشد. ایده های متفاوت، نتیجه مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. پس سعی کنید در فرایند عکاسی تبلیغاتی از ایده های دیگران نیز بهره ببرید.

عناوین نام برده ازجمله اصلی ترین نکات عکاسی تبلیغاتی می باشند که با استفاده از آنها، می توانید تصاویر با کیفیت ترین  را خلق کنید. همان طور که اشاره کردیم هدف از Advertising photography، جذب مخاطب می باشد که در نتیجه هرچه با دقت بیشتری صورت گیرد، نتیجه مطلوب تری را به دنبال خواهد داشت.

تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی

اگر فراموش نکرده باشید، اشاره کردیم که عکاسی به دو دسته تبلیغانی و صنعتی تقسیم می شود. عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از وجه تشابه و تمایز مختلفی برخودارند. برخی از افراد به اشباه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را یکسان می دانند اما باید گفت این دو روش تبلیغاتی از تفاوت های مختلفی برخودار اند. برای مثال همان طور که اشاره کردیم، Advertising photography از زرق و برق های زیادی برخودار است درحالی که عکاسی صنعتی فاقد این نوع مسائل می باشد. در Advertising photography سوژه مورد نظر با جذابیت و کیفیت بالا تری به نمایش گذاشته می شود در حالی که هدف از عکاسی صنعتی، ارائه اصلی ترین ویژگی های یک محصول می باشد که بیشتر در بروشور ها استفاده می شود.

هزینه عکاسی تبلیغاتی

اکنون که با عکاسی تبلیغاتی آشنا شده اید، بی شک هزینه آن نیز یکی دیگر از سوالات ذهن شما می باشد. عکاسی یکی از حرفه ترین تخصص ها می باشد که بر روی آن نمی توان هیچ قیمتی گذاشت. اما اگر قصد داشته باشید ملاک هایی را برای قیمت گذاری ارائه کنیم باید گفت که Advertising photography با استفاده از ملاک های مختلفی نظیر، نتیجه کار، کیفیت تصاویر، تجهیزات استفاده شده در کار، تجربه عکاس و… قیمت گذاری می شود.

99/09/26

میانگین امتیازات ۵ از ۵