بهترین فرمت های فایل برای پرینت/قسمت اول

این تعاریف مختصر به شما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه استفاده بهتر از هر قالب فایل داشته باشید.

PDF

PDF (مخفف Portable Document Format) یک قالب فایل است که توسط Adobe به عنوان وسیله ای برای توزیع اسناد فشرده و مستقل از سیستم عامل توسعه یافته است. PDF اطلاعات قالب بندی را از انواع برنامه های انتشار دسک تاپ ضبط می کند و امکان ارسال اسناد قالب بندی شده و نمایش آنها بر روی مانیتور یا چاپگر گیرنده را همانطور که در نظر گرفته شده فراهم می کند.

برای ایجاد فایل های PDF می توانید از Adobe Acrobat استفاده کنید و می توانید فایل های PDF را با Adobe Reader یا از طریق مرورگر وب با افزونه PDF Viewer مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت Adobe Acrobat مراجعه کنید.

EPS

EPS (مخفف Encapsulated PostScript) یک قالب وکتور است که برای چاپ در چاپگرها و تنظیم کنندگان تصاویر PostScript طراحی شده است. این بهترین انتخاب قالب گرافیکی برای چاپ با وضوح بالا تصاویر است. پرونده های EPS در برنامه های تصویر سازی مانند Adobe Illustrator یا CorelDRAW ایجاد و ویرایش می شوند.

گرافیک برداری یک قالب مقیاس پذیر و مستقل از وضوح است که از اشیا individual یا اشکال جداگانه تشکیل شده است. اندازه تصاویر وکتور را می توان به راحتی و بدون افت کیفیت تغییر داد و آنها را به یک قالب ایده آل برای طراحی و تصاویر اولیه آرم برای استفاده در اندازه های مختلف تبدیل کرد.

JPG

JPG (مخفف Joint Expert Photographic Experts Group و تلفظ jay-peg) یک قالب فایل است که برای تصاویر عکس که باید فایل های بسیار کوچکی باشد ، به عنوان مثال برای وب سایت ها یا ایمیل ، بهتر استفاده می شود. JPG از فشرده سازی با ضرر استفاده می کند (به معنای ضرر “همراه با افت کیفیت”). Lossy به این معنی است که با فشرده سازی و ذخیره داده های JPG ، مقداری از کیفیت تصویر از بین می رود و این کیفیت هرگز قابل بازیابی نیست.

روشهای فشرده سازی پرونده برای اکثر قالبهای فایل بدون فقدان ، به معنی “کاملاً قابل بازیابی” است. با این حال ، این نیاز به یکپارچگی کارایی را محدود می کند ، فشرده سازی داده های تصویر عکس را فقط به 10٪ تا 40٪ کاهش در عمل محدود می کند (گرافیک ها می توانند کوچکتر باشند).

TIFF

TIFF (مخفف Tagged Image File Format) یک استاندارد صنعتی است که برای مدیریت تصاویر شطرنجی یا bitmapped طراحی شده است. پرونده های TIFF را می توان در انواع قالب های رنگی و در اشکال مختلف فشرده سازی ذخیره کرد. TIFF ها از فشرده سازی بدون فقدان برای حفظ یکپارچگی و وضوح تصویر استفاده می کنند و اغلب برای عکاسی حرفه ای استفاده می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

00/01/07

میانگین امتیازات ۵ از ۵