فولدر چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت ها و موسسات تولیدی، امروزه با استفاده از فولدر (folder)، اطلاعات و مطالب را دسته و بنده و نگهداری می کنند. فولدر یکی از پرکاربرد ترین ابزار در نزد کسب و کار های امروزی می باشد. طراحی و چاپ فولدر به گونه ای است که شرکت ها با استفاده از آنها علاوه بر به نمایش گذاشتن نام تجاری خود، می‌توانند برای نگهداری و انتقال کارت ویزیت، کاتالوگ ها، بروشور و… استفاده می‌کنند. فولدر ها با توجه به کاربردی که دارند طراحی می شوند، برای مثال هدف از طراحی برخی از فولدر ها، تنها تبلیغات می باشد. اما فولدر چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با فولدر و کاربرد های آن آشنا کنیم.

فولدر

فولدر چیست؟

همان طور که اشاره کردیم در این مقاله قصد داریم شما را با فولدر و کاربرد آن آشنا کنیم. فولدر ابزاری است که امروزه با استفاده از آن دسته ای از اوراق و اسناد را به صورت منظم نگهداری می کنند. به گفته ای ساده تر، folder همان پوشه تبلیغاتی می باشد که هدف از طراحی آن، نگهداری و انتقال کارت ویزیت، کاتالوگ ها، بروشور ها، و… می باشد. همان طور که اشاره کردیم folder با توجه به هدف های مختلفی طراحی می شود. هدف از طراحی و چاپ برخی از folder ها تنها تبلیغات و به نمایش گذاشتن نام تجاری می باشد. برای مثال در نشست ها یا کنفرانس ها یک شرکت می تواند با ارائه های پوشه های تبلیغاتی که طراحی کرده، نام تجاری خود را در ذهن افراد جای دهد.

معمولا برای معرفی یک شرکت یا موسسه تولیدی، نماد خصوصی آن شرکت را بر روی folder طراحی می کنند تا نظر افراد را به خود جلب کند. طراحی لوگو، آدرس، یا… یکی از شگرد های تبلیغاتی می باشد که تاثیر زیادی بر روی کسب و کار های امروزه داشته است. فولدر ها با توجه به درخواست مشتری و کاربردی که دارند تهیه می شوند. برای مثال، folder به انواع مختلفی مانند، پوشه های اداری مخصوص مهندسان، پوشه های جیب دار، زونکن اداری، پوشه سمیناری، و… تقسیم می شود.

کاربرد فولدر چیست؟

اکنون که با folder آشنا شده اید، قصد داریم کاربرد این روش تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم. همان طور که اشاره کردیم، فولدر ها با برای کاربرد های مختلفی طراحی می شوند. در ادامه اصلی ترین کاربرد این روش تبلیغاتی را به شما معرفی می کنیم.

  • نگهداری از اطلاعات

یکی از ساده ترین کاربرد فولدر، نهگداری از اطلاعات می باشد. شرکت ها برای نگهداری از اطلاعات خود اقدام به چاپ پوشه های مختلفی می کنند که معمولا با استفاده از کاغذ های ساده و بدون طرح و نگار های خاص می باشد. هدف از طراحی این folder تنها نگهداری از اطلاعات می باشد و در دسترس دیگران قرار نمی گیرد.

  • دسته بندی کردن مطالب

دسته بندی کردن مطالب یکی دیگر از کاربرد های folder می باشد. موسسه های تولیدی برای دسته بندی کردن و جدا کردن اطلاعات از یکدیگر، اقدام به چاپ فولدر می کنند که این پوشه ها نیز معمولا با استفاده از کاغذ های ساده و بدون طرح می باشند.

  • تبلیغات

یکی از اصلی ترین و البته مهم ترین کاربرد های فولدر، تبلیغات می باشد. همان طور که اشاره کردیم استفاده از folder می توان گزینه مناسبی جهت به نمایش گذاشتن نام تجاری یا لوگوی خصوصی شرکت شما باشد. امروزه شرکت ها با طراحی و چاپ فولدر، از کوچیکترین فرصت ها نیز برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنند.

از فولدر های تبلیغاتی معمولا در نمایش ها، نشست ها، کنفرانس ها و… استفاده می شود. این folder ها حاوی کاتالوگ ها و بروشور هایی می باشد که جهت ارائه ویژگی های یک محصول طراحی شده اند.

  • ارائه مطالب به مشتریان

یکی دیگر از کاربرد های folder، ارائه و نگهداری از اوراق و… شرکت می باشد. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که فولدر ها بهترین گزینه جهت نگهداری و انتقال، کارت ویزیت، کاتالوگ ها، CD های تبلیغاتی و… می باشد.

عناوین نام برده ازجمله مهم ترین ویژگی های فولدر می باشد که باعث شده تا طراحی و چاپ پوشه های تبلیغاتی یکی از محبوب ترین و البته موثر ترین شگرد جهت رونق کسب و کار ها باشد.

طراحی فولدر تبلیغاتی

بی شک یکی دیگر از سوالات رایج درباره folder، فرایند طراحی آن می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مراحل طراحی فولدر آشنا کنیم. در اولین مرحله از فرایند چاپ فولدر، طرح پوشه توسط طراحان و گرافیست ها آماده و سپس قاب folder را برای آماده کردن زینک آن به لیتوگرافی می دهند. البته قبل از آماده شدن قاب، مقدار کاغذ مورد نیاز را به شرکت مورد نظر داده و هزینه های آن را برسی می کنند. البته مد نظر داشته باشید که بهتر است قبل از چاپ، یک folder را به عنوان نمونه دریافت کنید تا در ادامه چاپ مشکلی پیش نیاید.

فولدر

هزینه چاپ فولدر

اکنون که به پاسخ سوال ” folder چیست و چه کاربردی دارد؟ ” رسیده اید. بد نیست کمی راجب هزینه های چاپ فولدر نیز بحث کنیم. همان طور که اشاره کردیم، فولدر یکی از مهم ترین ابزار های شرکت ها و موسسات تولیدی می باشد که همین مسئله، یعنی زیادی تقاضا بر عرضه سبب هزینه بر شدن این روش تبلیغاتی شده است. اگر قصد استفاده از فولدر را برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود دارید، بهتر است قبل از اقدام به چاپ، بودجه و هزینه های مورد نظر را آماده کنید.

چاپ فولدر از هزینه مشخصی برخوردار نمی باشد. یعنی نمی توان هزینه ثابتی را برای چاپ یک folder در نظر گرفت. معمولا هزینه پوشه های تبلیغاتی با در نظر گرفتن، کاغذ، گرماژ، مقاوی به کار رفته و… بررسی می شود. برای مثال اگر در چاپ فولدری از کاغذ های گلاسه استفاده شود، طبیعتا از هزینه زیادی برخودار خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت دقیق چاپ فولدر از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشاسان مهرسام چاپ در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵