تفاوت کاتالوگ و بروشور در چیست؟

تفاوت کاتالوگ و بروشور در چیست؟

کاتالوگ و بروشور ۲ ابزار تبلیغاتی به شمار می‌روند که بسیاری از شرکت‌ها برای معرفی خدمات ارائه شده یا رویدادها از آن‌ها استفاده می‌کنند. این دو ابزار در ابعاد و شکل‌های مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند. چاپ کاتالوگ و بروشور در جذب مشتری، ارتقا نام تجاری، برقراری ارتباط با یک سازمان یا استراتژی تبلیغاتی یک شرکت نقش مهمی ایفا می‌کنند که از لحاظ محتوا، هدف و حجم با همدیگر کاملاً متفاوت هستند. تفاوت کاتالوگ و بروشور مقوله مهمی است که باید کاربردهای هر یک از آنها مشخص شود.

ماهیت کاتالوگ یا بروشور برای برخی از کسب و کارها مشخص نشده به گونه‌ای که افراد این دو ابزار را یکی می‌دانند، در صورتی که کاتالوگ و بروشور دو ابزار تبلیغاتی کاملا متفاوت هستند و اهداف و استراتژی‌های جداگانه‌ای دارند. عنوان اصلی کاتالوگ اطلاعات سازمان‌ها، محصولات و کلیه خدمات است، در حالی که اطلاعات بروشور نسبت به کاتالوگ جزئی‌تر می‌باشد. کاتالوگ بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، در صورتی که بروشور اطلاعات کامل و دقیقی از نحوه استفاده محصول را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ادامه بیشتر در خصوص تفاوت بروشور و کاتالوگ توضیح خواهیم داد.

تعریف بروشور

تعریف بروشور و تفاوت آن با کاتالوگ

تعریف بروشور

بروشور نوعی وسیله تبلیغاتی است که اطلاعات یک محصول یا شرکت را به طور مختصر و مفید در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. محتوای بروشور کم حجم است؛ زیرا فقط در مورد یک محصول خاص صحبت می‌کند یا دست کم موردی‌تر از کاتالوگ است. در ادامه بیشتر در خصوص بروشور و تفاوت آن با کاتالوگ اشاره می‌کنیم. به طور کلی، هدف بروشور انتقال اطلاعات جزئی درباره خدمات یا محصول خاص به مخاطب است. به گونه‌ای که مشتری بعد از مطالعه بروشور بتواند تصمیم عاقلانه‌ای در مورد خرید محصول یا استفاده از خدمات بگیرد. با همین تعاریف می‌شود به تفاوت بروشور و کاتالوگ پی برد.

تعریف کاتالوگ

تعریف کاتالوگ و تفاوت آن با بروشور

تعریف کاتالوگ

کاتالوگ بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و محصولات یک شرکت را به مشتریان معرفی می‌کند. کاتالوگ معمولاً به صورت یک لیست در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که کلیه خدمات عمومی و محصولات شرکت در یک جا جمع شده است. اطلاعاتی که در کاتالوگ درج می‌شود، شامل توضیحات مختصر و مفید درباره محصولات، راه‌های ارتباطی و تصاویر مرتبط با محصول و روش‌های مختلف برای کسب اطلاعات بیشتر می‌باشد. کاتالوگ را می‌توان هم به صورت دیجیتالی و هم چاپ شده در اختیار مشتری قرار داد.

برای این که بخواهید از کاتالوگ برای کسب و کار خود استفاده کنید، ابتدا باید سبک و قالب کسب و کار را در نظر بگیرید. برای مثال در کسب و کار‌های فیزیکی بیشتر مشتری‌ها به صورت حضوری مراجعه می‌کنند و بهتر است از کاتالوگ‌های چاپ شده استفاده کنند تا به راحتی در اختیار مشتری قرار بگیرد. کسب کار‌ها و فروشگاه‌های آنلاین به روش دیجیتالی کاتالوگ را در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

تفاوت کاتالوگ و بروشور

تفاوت کاتالوگ و بروشور

تفاوت بروشور و کاتالوگ

اغلب افراد با تفاوت بروشور و کاتالوگ هیچ آشنایی ندارند و آن دو را یک محصول تبلیغاتی می‌دانند که اطلاعاتی درباره محصول ارائه می‌دهد، در صورتی که این چنین نیست؛ بروشور و کاتالوگ دو ابزار جداگانه هستند که در ادامه این بخش به شرح تفاوت این دو با هم می‌پردازیم.

محتوا

 یکی از تفاوت کاتالوگ و بروشور، نوع محتوای آن‌ها است. اگر به ظاهر کاتالوگ نگاه کنید، متوجه خواهید شد که کاتالوگ یک دفترچه یا کتابچه کوچکی است که لیست خدمات یا محصولات موجود یک شرکت با توضیحات کامل، قیمت و مشخصات در آن درج شده است. در صورتی که بروشور اطلاعات کامل و مفیدی را در مورد سازمان یا محصول به صورت جزئی بیان کرده است. در واقع از کاتالوگ برای فروش محصول، راهنمای مشتری، طراحی و چاپ می‌شود اما بروشور برای معرفی برند شرکت استفاده می‌شود. کاتالوگ به مشتری کمک می‌کند تا محصولات و خدمات یک شرکت را به خوبی مشاهده و درک کند.

طراحی

 یکی دیگر از تفاوت بروشور و کاتالوگ در نوع طراحی آنها است. معمولاً بروشور‌ها را به طور خاص و جذاب طراحی می‌کنند تا در نگاه اول مخاطب را با خود جذب کند و اطلاعات مفیدی از محصول را در اختیار مشتری قرار دهد. در صورتی که کاتالوگ فضای بیشتری برای معرفی محصول و توضیحات بیشتر دارد.

هدف

هدف از طراحی و چاپ بروشور، توصیف شرکت یا سازمان است که ویژگی‌های منحصر به فرد را به تصویر می‌کشد، اما هدف از طراحی و چاپ کاتالوگ در اختیار گذاشتن توضیحات کوتاه و مختصر در مورد محصول مورد نظر، مشخصات، قیمت و … است.

کاربرد

تفاوت بروشور و کاتالوگ از نظر کاربرد بسیار ظریف و کوچک است. معمولا از بروشور برای کار‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند، اما کاتالوگ برای معرفی محصول و خدمات مختلف شرکت یا سازمان طراحی می‌شود.

تعداد صفحات

بروشورها معمولا به صورت تک برگ هستند، در صورتی است که کاتالوگ­‌ها در چند صفحه منتشر می­‌شوند. چنانچه قصد خرید یا سفارش چاپ بروشور یا کاتالوگ را دارید می‌توانید از طریق وب سایت فروشگاهی مهرسام چاپ سفارش خود را ثبت کنید.

سفارش بروشور و کاتالوگ

اگر قصد دارید برای کسب و کار خود بروشور یا کاتالوگ تهیه کنید، بهترین راه حل کمک گرفتن از طراحان مهرسام چاپ است. با انجام این کار هزینه‌ها صرفه‌جویی شده چرا که، شما برای استخدام یک طراح تمام وقت برای کسب و کار باید هزینه زیادی مثل حقوق ثابت، بیمه و هزینه دفتر کار پرداخت کنید.

بنابراین، شما می‌توانید به صورت غیرحضوری با مجموعه مهرسام چاپ قرارداد ببندید تا طراحان کارهای شما را در اولین فرصت آماده و تحویل دهند. برای ثبت سفارش کاتالوگ یا بروشور کافیست وارد سایت مهرسام چاپ شوید و حداکثر و حداقل هزینه مد نظرتان را برای طراحی این دو محصول همراه با جزئیات، اطلاعات کسب و کار، پروژه و تاریخ تحویل ثبت سفارش کنید.

سفارش بروشور و کاتالوگ

کاتالوگ شرکت نیلپر

نتیجه‌گیری

در این مقاله به تفاوت کاتالوگ و بروشور از چندین جهت مختلف پرداختیم. مهمترین تفاوت میان این دو تیراژ آن‌ها است. به طور کلی، تیراژ کاتالوگ از بروشور بالاتر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید چاپ شما تیراژ کمتری داشته باشد، باید از چاپ دیجیتالی استفاده کنید. برای چاپ بروشور استفاده از چاپ افست بهترین گزینه محسوب می‌شود. در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص طراحی بروشور یا کاتالوگ، همچنین قیمت طراحی و چاپ از طریق کامنت در انتهای مقاله با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *